[D2 ALL ] Gdzie znajduje się parownik klimy ?
moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić (poprostu nie miałem czym tam się dostać) śmierdziało z klimy trupem w końcu rozebrałem boczki przeczyściłem wężyki i psikałem odgrzybiaczem do środka odpływu teraz trochę wali chemią ale powoli przestaje przy okazji mam do wymiany silniczki w nagrzewnicy bo łopatki zerdzewiałe może za niedługi czas jeszcze raz spróbuję się dobrać
a jeżeli macie do wymiany parownik bo zgnił to jakie są objawy?? klima nie trzyma czynnika?
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić (poprostu nie miałem czym tam się dostać) śmierdziało z klimy trupem w końcu rozebrałem boczki przeczyściłem wężyki i psikałem odgrzybiaczem do środka odpływu teraz trochę wali chemią ale powoli przestaje przy okazji mam do wymiany silniczki w nagrzewnicy bo łopatki zerdzewiałe może za niedługi czas jeszcze raz spróbuję się dobrać
a jeżeli macie do wymiany parownik bo zgnił to jakie są objawy?? klima nie trzyma czynnika?
Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...lukas28 pisze:moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.a8team.pl/topics57/5218.htm
jak chcesz odchwaścić dobrze to niestety trzeba wymontować
dmuchawę
jak chcesz odchwaścić dobrze to niestety trzeba wymontować
dmuchawę
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
ja dzis byłem napełniać klime i własnie u mnie też troszke simerdziało ale jakiś ozon mi zastosowali i juz nie śmierdzi i pytałem własnie odnośnie tych pianek do klimy i gość powiedział ze to nić nie daje a nawet szkodzi bo jest to na bazie wody i moge wszystko popsuć pozalewać ,powiedział jeszcze ze gdy to ozonowanie teraz nie pomoże to trzeba powtórzyć sesje czyli jeszcze raz ozonem.Teraz klima chłodzi rewelacyjnie ze aż para z gęby idzie a temperatura na wylocie z kratek to 2 stopnie zimnooo
Damian wprowadzasz w błądFOSS pisze:Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...lukas28 pisze:moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia
TYLKO OD STRONY PODSZYBIA. paerę dni temu wymieniałem go u siebie, przy okazji wyczyściłem wszystko i jest super, pachnie, nie czuć żadnego smrodu itp.
Czyszczenie przez nawiewy ni c nie daje, tzn daje jest spokój na 2 dni ale to i tak po wyłaczeniu klimy cos tam czuć. Jeżeli mechanicznie go nie wyczyścisz to nić Ci nie pomoże.
Czyszczenie przez nawiewy ni c nie daje, tzn daje jest spokój na 2 dni ale to i tak po wyłaczeniu klimy cos tam czuć. Jeżeli mechanicznie go nie wyczyścisz to nić Ci nie pomoże.
tomek87g pisze:Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia
Kurcze, no macie rację :oops:tomi5 pisze:TYLKO OD STRONY PODSZYBIA.
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.
Sorry za błędne wskazówki :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Hej co do tego ozonowanie to też jest tylko chwilowe, jak wiadomo na parowniku powstaje grzyb(czyt. mech), ozon usunie na jakiś czas bakterie ale grzyb ktory się nagromadził na parowniku nie zniknie od samego ozonu, jak macie problem ze smrodem i nie pomogło ozonowanie i inne tego typu rzeczy to bez czyszczenia mechanicznego nic nie wskóracie, wiem to po sobie, w tamtym roku tez z tym walczyłem, i efekt był, ale tylko chwilowy, dzis mam używany parownik ale wyczyszczony mechanicznie: czyli chemia na parownik pozostawienie go na chwilę i mycie pod bierzacą wodą, a że nie mieszkam w domku i nie mam karhera to użyłem prysznica z funkcja ,,biczy wodnych" wymyłem, potem odwiedziłem pobliską stacje CPN w celu wydmuchania resztek wody z pomiędzy żeberek, jeszcze raz naniosłem piankę na parownik żeby go odkazić i ,,zabezpieczyć" zamontowałem i teraz ciesze sie chłodnym powietrzem bez dziwnych zapachów, nawet po wyłączeniu klimy.
Aha i teraz w moim przypadku ozonowanie ma sens
Aha i żeby zdemontować wentylator i plastiki tak żeby dostać sie do parownika należy demontować wycieraczki plastik ze spryskami i mechanizm wycieraczek, no a dostęp nie jest najlepszy do niektórych śrubek.
[ Dodano: 2012-05-17, 16:15 ]
Aha i teraz w moim przypadku ozonowanie ma sens
Aha i żeby zdemontować wentylator i plastiki tak żeby dostać sie do parownika należy demontować wycieraczki plastik ze spryskami i mechanizm wycieraczek, no a dostęp nie jest najlepszy do niektórych śrubek.
[ Dodano: 2012-05-17, 16:15 ]
Jeśli nie ma czynnika w układzie klimy to chyba lepiej wyciagnąc nagrzewnice od strony podszybia, aha Ja przy zdemontowanym parowniku nagrzewnice też potraktowałem pianka do czyszczenia parowników tak na wszelki wypadekFOSS pisze: Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.
Sorry za błędne wskazówki :-?
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.Ara$ pisze:ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damian dziękiFOSS pisze:Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.Ara$ pisze:ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.