części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Gdzie znajduje się parownik klimy ?

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 14 maja 2012, 22:09

moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić (poprostu nie miałem czym tam się dostać) śmierdziało z klimy trupem w końcu rozebrałem boczki przeczyściłem wężyki i psikałem odgrzybiaczem do środka odpływu teraz trochę wali chemią ale powoli przestaje przy okazji mam do wymiany silniczki w nagrzewnicy bo łopatki zerdzewiałe może za niedługi czas jeszcze raz spróbuję się dobrać
a jeżeli macie do wymiany parownik bo zgnił to jakie są objawy?? klima nie trzyma czynnika?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 maja 2012, 23:20

lukas28 pisze:moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...
Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 14 maja 2012, 23:27

ale jeżeli mi trzyma czynnik to czy jest sens dobierac się do niej?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 maja 2012, 18:34

http://www.a8team.pl/topics57/5218.htm

jak chcesz odchwaścić dobrze to niestety trzeba wymontować
dmuchawę
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 15 maja 2012, 21:33

i co psikac bezposrednio na parownik??
przez te odplywy psikalem specyfikiem wlozylem na max rurke i psoikalem zobaczymy jak bedzie narazie czuc lekko chemie ale wreszcie nie czuc trupa :mrgreen:

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 15 maja 2012, 23:04

ja dzis byłem napełniać klime i własnie u mnie też troszke simerdziało ale jakiś ozon mi zastosowali i juz nie śmierdzi i pytałem własnie odnośnie tych pianek do klimy i gość powiedział ze to nić nie daje a nawet szkodzi bo jest to na bazie wody i moge wszystko popsuć pozalewać ,powiedział jeszcze ze gdy to ozonowanie teraz nie pomoże to trzeba powtórzyć sesje czyli jeszcze raz ozonem.Teraz klima chłodzi rewelacyjnie ze aż para z gęby idzie a temperatura na wylocie z kratek to 2 stopnie zimnooo

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 15 maja 2012, 23:18

tez 2 razy ozonowałem i nie pomogło dlatego potraktowałem dodatkowo pianka tylko bezposrednio do parownika tylko ze u mnie nie pomoglo do konca po po dwoch ozonach spostrzeglem ze ma spier... silniczek od obiegu

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 15 maja 2012, 23:25

aa no sie nie z ozonowało prawidłowo trzeba naprawić i może jeszcze spróbować

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 16 maja 2012, 09:42

FOSS pisze:
lukas28 pisze:moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...
Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.
Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 maja 2012, 09:57

TYLKO OD STRONY PODSZYBIA. paerę dni temu wymieniałem go u siebie, przy okazji wyczyściłem wszystko i jest super, pachnie, nie czuć żadnego smrodu itp.
Czyszczenie przez nawiewy ni c nie daje, tzn daje jest spokój na 2 dni ale to i tak po wyłaczeniu klimy cos tam czuć. Jeżeli mechanicznie go nie wyczyścisz to nić Ci nie pomoże.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 maja 2012, 19:45

tomek87g pisze:Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia
tomi5 pisze:TYLKO OD STRONY PODSZYBIA.
Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.

Sorry za błędne wskazówki :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 17 maja 2012, 16:09

Hej co do tego ozonowanie to też jest tylko chwilowe, jak wiadomo na parowniku powstaje grzyb(czyt. mech), ozon usunie na jakiś czas bakterie ale grzyb ktory się nagromadził na parowniku nie zniknie od samego ozonu, jak macie problem ze smrodem i nie pomogło ozonowanie i inne tego typu rzeczy to bez czyszczenia mechanicznego nic nie wskóracie, wiem to po sobie, w tamtym roku tez z tym walczyłem, i efekt był, ale tylko chwilowy, dzis mam używany parownik ale wyczyszczony mechanicznie: czyli chemia na parownik pozostawienie go na chwilę i mycie pod bierzacą wodą, a że nie mieszkam w domku i nie mam karhera to użyłem prysznica z funkcja ,,biczy wodnych" wymyłem, potem odwiedziłem pobliską stacje CPN w celu wydmuchania resztek wody z pomiędzy żeberek, jeszcze raz naniosłem piankę na parownik żeby go odkazić i ,,zabezpieczyć" zamontowałem i teraz ciesze sie chłodnym powietrzem bez dziwnych zapachów, nawet po wyłączeniu klimy.
Aha i teraz w moim przypadku ozonowanie ma sens :)

Aha i żeby zdemontować wentylator i plastiki tak żeby dostać sie do parownika należy demontować wycieraczki plastik ze spryskami i mechanizm wycieraczek, no a dostęp nie jest najlepszy do niektórych śrubek.

[ Dodano: 2012-05-17, 16:15 ]
FOSS pisze: Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.

Sorry za błędne wskazówki :-?
Jeśli nie ma czynnika w układzie klimy to chyba lepiej wyciagnąc nagrzewnice od strony podszybia, aha Ja przy zdemontowanym parowniku nagrzewnice też potraktowałem pianka do czyszczenia parowników tak na wszelki wypadek :)

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 25 cze 2013, 12:58

FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 cze 2013, 10:34

Ara$ pisze:
FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.
Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.

Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 26 cze 2013, 13:45

FOSS pisze:
Ara$ pisze:
FOSS pisze: oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.
Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.

Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.
Damian dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl