![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu
[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu
W moim Audi po zdjęciu pokrywy od rozrządu zauważył mój mechanik że jest lużny pasek rozrządu(konkretnie na prawej stronie),od razu stwierdził że posypał się rozrząd.I pytanie do tych co przerabiali rozrząd,jak to jest w V-ce.Gdzieś na forum wyczytałem że pasek w takim silniku może być lużny.W każdym razie jest tak że rolkę od pompy wodnej krecę ręką.Nie wiem czy mój mechanik chce mnie naciągnąć na wymianę czy ma rację że rozrząd jest do wymiany.Dziwi mnie tylko że brat w USA jeżdził cały czas, i ja teraz przejechałem 10000km i się to nie rozwaliło,a przecież to napewno nie stało się ot tak odrazu.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2012, 19:27 przez siemion22, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
- Lokalizacja: Zabierzów
Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja rozumiem że rozrząd napewno trzeba będzie zmienić,ale on mnie nastraszył tak że mówił że nie będzie odpalał silnika,chyba że na moją odpowiedzialność,teraz już wiem co est grane ,dobrze że to sprawdziłem bo już miałem mu dać do roboty ten rozrząd,a widać że chłop to olej może zmienić ,a nie brać się za rozrząd w silniku Vendrius233 pisze:Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
W sumie jeszcze do nikogo,auto mam od grudnia i do tej pory stało w garażu bo miało zderzak uszkodzony.Teraz mi facet to naprawia i przy okazji ma mechanika (ogólnie ok),ale z tym to mnie zaskoczył,dobrze że są takie strony jak ta ,gdzie są ludzie którzy się znają na konkretnych samochodach.jdz1 pisze:Do kogo jeździsz z autkiem u nas w regionie?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
takie sztuczki to chyba tylko w polifcie i wynikające z nastawnika wałka, mam rację?szeryfisch pisze:potwierdzam, sa takie pozycje ze pasek wyglada jakby byl za luzny. Obrocisz silnikiem o pol obrotu i juz luzu nie bedzie.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało. Ale teraz gdy w kanale 093 według Vag-a mam przestawiony rozrząd, tak sie zastanawiam czy aby na pewno mój napinacz jest sprawny w 100%
Nie ma różnicy. Jak składałem u siebie to bardzo pilnowałem czy aby do mojego S8 nie są inne części a co się okazało wszystko jest takie same jak w wersji cywilnej.tomi5 pisze:albo jest założony od A8 a nie S8 tylko nie wiem czy tam były jakieś różnice.
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
Ten rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna. Co do tego Twojego luzu to niedawno był tu poruszany podobny problem i okazało się walnięty właśnie ten napinacz. Po wymianie było wszystko oki. Z tego co pamiętam to nie trzeba zwalać rozrządu, żeby go wymienić, ale warto go później sprawdzić na blokadach.tomi5 pisze:tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało.
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
[ Dodano: 2013-01-18, 11:52 ]
Fakt faktem d3 ale ten sam układ rozrządu.
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
http://www.a8team.pl/d3-05-42mpi-wymian ... vt8442.htm