części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu

siemion22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2011, 22:24
Lokalizacja: podlaskie

[D2 01 4.2PB ] Luźny pasek rozrządu

Post autor: siemion22 » 07 cze 2012, 12:47

W moim Audi po zdjęciu pokrywy od rozrządu zauważył mój mechanik że jest lużny pasek rozrządu(konkretnie na prawej stronie),od razu stwierdził że posypał się rozrząd.I pytanie do tych co przerabiali rozrząd,jak to jest w V-ce.Gdzieś na forum wyczytałem że pasek w takim silniku może być lużny.W każdym razie jest tak że rolkę od pompy wodnej krecę ręką.Nie wiem czy mój mechanik chce mnie naciągnąć na wymianę czy ma rację że rozrząd jest do wymiany.Dziwi mnie tylko że brat w USA jeżdził cały czas, i ja teraz przejechałem 10000km i się to nie rozwaliło,a przecież to napewno nie stało się ot tak odrazu.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2012, 19:27 przez siemion22, łącznie zmieniany 2 razy.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 07 cze 2012, 13:33

V-ki tak mają. Gdy silnik będzie pracował luzu nie będzie. Sprawdz na odpalonym silniku.

Zmień mechaniora bo zielony jest w V-kach

endrius233
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
Lokalizacja: Zabierzów

Post autor: endrius233 » 07 cze 2012, 13:36

Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam.

siemion22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2011, 22:24
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: siemion22 » 07 cze 2012, 14:05

endrius233 pisze:Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam.
Ja rozumiem że rozrząd napewno trzeba będzie zmienić,ale on mnie nastraszył tak że mówił że nie będzie odpalał silnika,chyba że na moją odpowiedzialność,teraz już wiem co est grane ,dobrze że to sprawdziłem bo już miałem mu dać do roboty ten rozrząd,a widać że chłop to olej może zmienić ,a nie brać się za rozrząd w silniku V

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 07 cze 2012, 23:30

dobrze powiedziane
:mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 07 cze 2012, 23:35

Ile to ja sie naszukałem mądrych ludzi(wprawdzie od tiptronica) to masakra. Trzeba uważac bo sie zapłaci za zepsucie auta.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 cze 2012, 08:30

potwierdzam, sa takie pozycje ze pasek wyglada jakby byl za luzny. Obrocisz silnikiem o pol obrotu i juz luzu nie bedzie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 08 cze 2012, 09:48

Do kogo jeździsz z autkiem u nas w regionie?

siemion22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2011, 22:24
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: siemion22 » 10 cze 2012, 23:49

jdz1 pisze:Do kogo jeździsz z autkiem u nas w regionie?
W sumie jeszcze do nikogo,auto mam od grudnia i do tej pory stało w garażu bo miało zderzak uszkodzony.Teraz mi facet to naprawia i przy okazji ma mechanika (ogólnie ok),ale z tym to mnie zaskoczył,dobrze że są takie strony jak ta ,gdzie są ludzie którzy się znają na konkretnych samochodach.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 cze 2012, 15:48

szeryfisch pisze:potwierdzam, sa takie pozycje ze pasek wyglada jakby byl za luzny. Obrocisz silnikiem o pol obrotu i juz luzu nie bedzie.
takie sztuczki to chyba tylko w polifcie i wynikające z nastawnika wałka, mam rację?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 12 cze 2012, 21:17

nie, w ABZ tez tak jest. Luz zalezy zapewne jak sie silnik ustawi po zgaszeniu, czasem jest czasem go nie ma.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 sty 2013, 09:29

U mnie to tak wyglądało :)



Może jednak napinacz już nie daje rady, albo jest założony od A8 a nie S8 tylko nie wiem czy tam były jakieś różnice.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 sty 2013, 10:41

tomi5 pisze:U mnie to tak wyglądało :)
Troszkę był za luźny :shock: Masz farta, że nie przeskoczył..

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 sty 2013, 10:52

tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało. Ale teraz gdy w kanale 093 według Vag-a mam przestawiony rozrząd, tak sie zastanawiam czy aby na pewno mój napinacz jest sprawny w 100%

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 18 sty 2013, 11:28

tomi5 pisze:albo jest założony od A8 a nie S8 tylko nie wiem czy tam były jakieś różnice.
Nie ma różnicy. Jak składałem u siebie to bardzo pilnowałem czy aby do mojego S8 nie są inne części a co się okazało wszystko jest takie same jak w wersji cywilnej. ;)
tomi5 pisze:tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało.
Ten rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna. Co do tego Twojego luzu to niedawno był tu poruszany podobny problem i okazało się walnięty właśnie ten napinacz. Po wymianie było wszystko oki. Z tego co pamiętam to nie trzeba zwalać rozrządu, żeby go wymienić, ale warto go później sprawdzić na blokadach. ;)

[ Dodano: 2013-01-18, 11:52 ]

Fakt faktem d3 ale ten sam układ rozrządu. ;)

http://www.a8team.pl/d3-05-42mpi-wymian ... vt8442.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl