[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?
to ja się spytam :-D
jeśli można
bo moja niby ma fabryczny wydech
tylko nie jestem pewny czy ma nie wybitych katów
bo mi coś dudni tak jakby w jakimś wiaderku
ten typ tak ma czy nasi już byli ??? :-P
[ Dodano: 2012-10-09, 19:46 ]
nie widać pracy kowali itp czyli nic nie było spawane
efekt jest taki jak strumienice by ktoś wstawił
jeśli można
bo moja niby ma fabryczny wydech
tylko nie jestem pewny czy ma nie wybitych katów
bo mi coś dudni tak jakby w jakimś wiaderku
ten typ tak ma czy nasi już byli ??? :-P
[ Dodano: 2012-10-09, 19:46 ]
nie widać pracy kowali itp czyli nic nie było spawane
efekt jest taki jak strumienice by ktoś wstawił
Napisalem wyraznie ze nie mam tam oryginalnej obudowy tylko zamiast tego wspawane dwie oddzielne rury ktore nie sa w zaden sposob polaczone, wiec ktos przedemna wywalil poprostu org H-pipe i pytam wlasnie czy lepiej zostawic jak jest czyli dwie osobne rury czy polaczyc je trzecia?? Chodzi o ten ktory jest jako pierwszy.
Napisz do męża naszej moderator marty, Łukasz naprawiał kiedyś silnik właśnie w takiej A8 która nie miała H-pipa, nie pamiętam czy ten silnik poleciał właśnie od tego, ale pamiętam że coś tam w nim robił i dzwonił do mnie o wymiary tego ustrojstwa.
Uważam, że pewnie w krótkim okresie czasu nic się nie stanie, ale przy dłuższym lataniu nie wiem czy różnica ciśnienia w układach wydechowych nie przyniesie jakiejś szkody dla silnika - w końcu po coś to producent założył ;-)
Uważam, że pewnie w krótkim okresie czasu nic się nie stanie, ale przy dłuższym lataniu nie wiem czy różnica ciśnienia w układach wydechowych nie przyniesie jakiejś szkody dla silnika - w końcu po coś to producent założył ;-)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 20:50
- Lokalizacja: śląsk
to ja się przyłączę i podepnę pod temat. Otóż na przeglądzie diagnosta przyczepił się do tłumika środkowego w mojej A8. Pojechałem z tym na warsztat, i okazuje się że ten tłumik to ponad 2,5 tys zł. A zamienników oczywiście brak. Gość raczej niechętny do tuningów, i nie sądzę by wspawał coś na miarę xpipe'a. Poza tym, diagnosta znów się przyczepi że tłumik był a nie ma... Nie mam już katów, (do tego się nie przyczepił ) więc nie wiem czy kolejne zwiększenie głośności przez xpipe ma rację bytu. I zostają mi dwa rozwiązania. Jak ktoś tu pisał, firma proex podobno się zajmuje produkcją na zamówienie. Napisałem więc do nich, ale poprosili o wymiary w celu wyceny. Jeżeli ktoś ma gdzieś w garażu to prosiłbym o podanie mi tych wymiarów, najlepiej na zdjęciu. Ewentualnie gdyby ktoś chciał sprzedać ten tłumik w dobrym stanie, to proszę o info z ceną na PW
youtube.com/watch?v=j4VYE0ZPWOY&feature=related
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Koledzy mam zamiar wywalić katalizatory i wstawić rury , czy w mojej 4,2 trzeba tak łączyć te rurki na X albo H czy po prostu wyciąć katy i wspawać rury bez ich łączeniaMucholejkolator pisze:Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.
Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...
Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:
Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...
Lub coś takiego: [url=http://images41.fotosik.pl/1336/dbd808b052eed466med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images41.fotosik.pl/1336/94d55ba0c52ff133med.jpg]Obrazek[/URL]
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Będę dalej modził przy swoim wydechu w D3 i będę miał pewnie do sprzedania dwa małe tłumiki (u mnie siedzą zamiast środkowego)... jakby ci się przydały to myślę, że w środę będę mógł podać konkretne ich wymiary i wrzucić foto - towar praktycznie nowy, zakładane 1,5 tygodnia temu ale oczekiwałem czegoś trochę innego więc modzę dalej ;-)chicken20091986 pisze:Dzięki za wyjaśnienie .
Teraz tylko dobrać jakieś rurki o dobrej średnicy i montować
Pozdrawiam
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-