części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Pukanie w przednim zawieszeniu


Awatar użytkownika
TomAs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[D3 05 3.0TDI ] Pukanie w przednim zawieszeniu

Post autor: TomAs » 08 sty 2013, 11:25

Witam!
Mam problem od dłuższego czasu jak jadę po wybojach słychać głuche pukanie w przednim zawieszeniu. Po wizycie na diagnostyce amory mam sprawne w 72%, wahacze tez, niedawno były wymieniane. Na szarpaku wszystko ok, jedynie przy sprawdzaniu amorów słychać lekkie pukanie. Podejrzewam ze mogą to być łożyska amortyzatora. I teraz pytanie czy ktoś z was miał podobny problem. Idzie pozbyć się tego pukania nie wymieniając całych amortyzatorów?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2013, 03:23 przez TomAs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 sty 2013, 13:28

TomAs, A jak wdusisz hamulec to pukanie ustaje , czy dalej puka :?: :?:

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 08 sty 2013, 14:38

końcowka drążka kierowniczego
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Awatar użytkownika
TomAs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: TomAs » 08 sty 2013, 15:13

generalnie diagnosta stwierdził ze zawieszenie jest igła i nie ma żadnych luzów, że to musi pukać coś w amortyzatorze. Teraz nie wiem czy może są to łożyska w amortyzatorze, może poduszki? Puknięcia są równe z ruchem amortyzatora. Dzis sprawdzę czy przy trzymaniu hamulca puka czy ustaje.

[ Dodano: 2013-01-10, 10:13 ]
mdamian, sprawdziłem na wduszonym hamulcu nadal puka.

Awatar użytkownika
TomAs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: TomAs » 06 lut 2013, 11:30

po kolejnej wizycie u diagnosty, na trzepakach doszliśmy do wniosku, że pukanie wydobywa się z amortyzatora i słychać je w momencie ostatniej fazy drgania amortyzatora(jest to dźwięk podobny coś jak by rytmicznie odbijająca się metalowa kulka). Tak jak mówiłem wcześniej amory pokazują ze mają ponad 70%. Dzwoniłem już do firmy, która regeneruje amory koszt 1500zl. Skłonny był bym zapłacić tą kwotę gdyby środek który wymieniają był oryginalny. Nurtuje mnie fakt, że amor jest dobry i że to co puka to jest pierdoła wewnątrz i wymiana całego wnętrza jest po prostu naciąganiem. Ciekawy jestem, czy może ktoś z was miał podobny problem, może ktoś próbował regenerować na własną rękę?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2014, 11:07 przez TomAs, łącznie zmieniany 1 raz.

JIMM

Post autor: JIMM » 06 lut 2013, 17:42

Nie pozostaje ci nic innego jak zostać Pionierem...wymontuj ten amor i na stół...jak nie dasz rady i nie bedzie to pierdoła do wyślesz do regeneracji...a nóż widelec :mrgreen:

Kudłaty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2012, 02:52
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Kudłaty » 26 kwie 2013, 00:08

To ja się podepnę pod temat. U mnie jest bardzo podobna sytuacja, dziwne głuche pukanie na kostce przy skręcie w prawo. Tez byłem na szarpakach u diagnosty i wszystko ok, amortyzatory sprawne itd. Stwierdzili tylko, ze klocki i tarcze sa juz do wymiany i to one mogą stukać. Nie bardzo mi się chce wierzyc zeby to bylo od tego ale zobaczymy po wymianie.

Awatar użytkownika
TomAs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: TomAs » 09 maja 2013, 15:43

Kudłaty, jak tam kolego czy wymiana pomogła? Dodam ze mam nowe klocki i tarcze i w moim przypadku niestety to nie ich wina...

ATLAS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
Lokalizacja: Praszka

Post autor: ATLAS » 21 cze 2013, 16:15

Witam,
Panowie u nas też było pukanie zarówno z prawej jak i lewej strony w okolicach górnej części amortyzatorów. Szarpaki również pokazały koło 70% (co ciekawe po tygodniu jeden amor padł).
Powiedziałem mechanikowi to co przeczytałem na forum, czyli żeby podczas wymiany amortyzatora sprawdził łożyska co i jak to wygląda, ale powiedział że na amorze nie ma żadnych łożysk. To gdzie one są?!
Tak czy inaczej zaczął sprawdzać wahacze i końcówki i co się okazało - lewa strona 2 górne wahacze + końcówka i prawa strona jeden górny i końcówka drążka do wymiany. Byłem lekko zdziwiony bo około 10 miesięcy (20 tys km) od tego zdarzenia wymienialiśmy całe zawieszenie przód na TRW (i tak jak jeden z kolegów w innym temacie pisał - oryginalne ze spiłowanymi znaczkami audi). Porażka.
Teraz nastała cisza.
Więc polecam sprawdzić koniecznie wahacze górne...


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 cze 2013, 22:06

ATLAS pisze:Tak czy inaczej zaczął sprawdzać wahacze i końcówki i co się okazało - lewa strona 2 górne wahacze + końcówka i prawa strona jeden górny i końcówka drążka do wymiany. Byłem lekko zdziwiony bo około 10 miesięcy (20 tys km) od tego zdarzenia wymienialiśmy całe zawieszenie przód na TRW (i tak jak jeden z kolegów w innym temacie pisał - oryginalne ze spiłowanymi znaczkami audi). Porażka.
Teraz nastała cisza.
Więc polecam sprawdzić koniecznie wahacze górne...
Luzy na górnych wahaczach na tulejach na szarpakach rzadko są wykrywane bo nie bardzo jest jak to zobaczyć... najlepiej jest to widoczne po zdjęciu koła i spojrzeniu na wprost ponad tarczą hamulcową ;-)

Co do trwałości tych wahaczy to warto zwrócić uwagę w jakiej pozycji są montowane - jeżeli mechanik dociąga je na podniesionym aucie i wiszącym zawieszeniu to ich trwałość na pewno jest obniżona bo po opuszczeniu auta gumy na tulejach w pozycji zawieszenia "comfort" (tym które uznaje się za podstawowe) już są skręcone i naprężone.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

wazik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2018, 18:47
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: wazik » 26 lis 2021, 13:58

Witam, Panowie czy udało się namierzyć to pukanie, mam identycznie jak pisał kolega cyt
' bardzo proszę o pomoc z dręczącym mnie problemem, otóż od pewnego czasy stukocze mi w prawym przednim kole, stuki są takie głuche i energiczne, takie kilka na sekundę, gdy jadę np droga asfaltowa która jest łatana, wtedy jest to najwyraźniej słyszalne, wymienione mam dwa górne wahacze, reszta sprawdzana i niby wszystko sztywne, już sam nie wiem co to może być, już myślę ze może przekładnia, a może amortyzator pneumatyczny. dziwne to jest bo to stukanie słychać po drodze która jest łatana a nie jest na tyle nierówna ze powiedzmy mocno pracuje amortyzator lub cale zawieszenie. bardzo proszę o poradę, może ktoś z was miał podobny problem i mi pomoże.'

Do tego wszystkiego dodam ze problem pojawił się po wizycie u mechanika który miał wymienić miech, miech wymienił, zawieszenie działa, ale pojawiło się to głuche pukanie..

Maestro82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 22 wrz 2021, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maestro82 » 28 gru 2022, 23:14

wazik pisze:Witam, Panowie czy udało się namierzyć to pukanie, mam identycznie jak pisał kolega cyt
' bardzo proszę o pomoc z dręczącym mnie problemem, otóż od pewnego czasy stukocze mi w prawym przednim kole, stuki są takie głuche i energiczne, takie kilka na sekundę, gdy jadę np droga asfaltowa która jest łatana, wtedy jest to najwyraźniej słyszalne, wymienione mam dwa górne wahacze, reszta sprawdzana i niby wszystko sztywne, już sam nie wiem co to może być, już myślę ze może przekładnia, a może amortyzator pneumatyczny. dziwne to jest bo to stukanie słychać po drodze która jest łatana a nie jest na tyle nierówna ze powiedzmy mocno pracuje amortyzator lub cale zawieszenie. bardzo proszę o poradę, może ktoś z was miał podobny problem i mi pomoże.'

Do tego wszystkiego dodam ze problem pojawił się po wizycie u mechanika który miał wymienić miech, miech wymienił, zawieszenie działa, ale pojawiło się to głuche pukanie..
Uporałeś się z tym stukaniem? :)
Jeśli spotkam człowieka od którego niczego się nie nauczę uznam, że jestem głupcem

miszko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2017, 10:09
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: miszko » 02 lut 2023, 17:50

Wymieniłem miech po prawej stronie. Wszystko złożone jak trzeba. Miech trzyma ładnie ciśnienie. Nic nie opada. Jednakże zaraz po założeniu pojawiły się metaliczne stuki przy nierównościach (zwłaszcza gdy koło wjeżdża w dziurę). Wymieniłem na nowe 2 górne wahacze - bez zmian. Rozebrałem ponownie zespół amortyzatora, wszystko wygląda ok. Dociągnąłem śruby, założyłem, puka mniej, ale nadal. Pojechałem na stację - na sprawdzenie amortyzatorów. Lewa strona pięknie, prawa to samo - prawie ta sama sprawność, ale pukanie słychać i to wyraźnie. Dobiega z góry amortyzatora (wyraźnie to słychać). W odczuciu diagnosty i moim to amortyzator stuka. Amortyzatora (części hydrualicznej) nie widzę, aby szło dostać na rynku.

Ktoś się z tym uporał poza tylko tym, że wymienić to lub zregenrować (amortyzator hydrauliczny)?
Górna poduszka to raczej nie jest, tam jest tylko guma, nie ma łożyskowania.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 05 lut 2023, 09:47

Ja to bym zaczął od najbardziej prozaicznej rzeczy i sprawdził, czy ci jakaś nasadka albo śrubka nie wpadła gdzieś na podszybie ;)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

miszko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2017, 10:09
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: miszko » 06 lut 2023, 11:09

Sprawa rozwiązana. Założyłem nowy miech - nie oryginalny, ale nówka zamiennik.
Po 2 dniach walki i testach, przekładaniu amortyzatora, poduszki, mocowania i po wyrwaniu resztek włosów z głowy wyszło, że... powodem jest element w nowej poduszce.

W środku poduszki jest taka guma, w górnej jej części, schowana pod takim elementem mocującym przykręcanym od środka poduszki. Da to się tą gumę wyjąć z poduszki, trochę upierdliwe, bo nie da się wyjąć elementu który trzeba odkręcić tam od środka. Więc zabawa z latarką i "kijkami" + magnesem :) No ale po wyjęciu element ten nie jest taki sam jak oryginał.

Oryginał jest około 1mm-1.5mm wyższy, guma jest bardziej miękka (nawet powiem elastyczna) oraz w góra i spód jest tak jakby w formie fali (co powoduje, że jak pracuje to się ładnie rozszerza i kurczy jak odbije - coś jak stempel).

Element tego zamiennika to twarda i sztywna guma, płaska u góry i na dole, a sam element metalowy był niższy o jakieś wspomniane 1-1.5mm. Gdy się położyło te dwa obok siebie to było widać różnicę. Ta różnica w wysokości akurat może być zniwelowana i tak przykręconym tłokiem od amortyzatora (który przechodzi przez środek).

Po wydobyciu tego elementu i założeniu ori, złożeniu auta wszystko jest OK. Nic nie puka.
Zatem myślę, że powodem jest ta guma, która powinna być pofałdowana i wykonana z miękkiej gumy. A ta jest bardzo twarda i dosłownie można nią stukać w metal.

Miech trzyma powietrze. Napisałem do sprzedawcy to mówił, że sprzedał tego trochę i nie było reklamacji. Jednak u mnie to stukanie było naprawdę słyszalne i wkurzające, nie do przyjęcia. Jakby tam gdzieś była nieodkręcona śruba i chciało to się urwać zaraz.

W załączniku foto części, którą wyjąłem i tej która jest ori (2 pierwsze zdjęcia).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl