części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 03 mar 2013, 13:10

A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe :) :)
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 03 mar 2013, 13:16

Właśnie te straty są dla mnie nie do pojęcia :shock: Znaczyło by to właśnie, że tylko połowa mocy z silnika napędza auto :roll: Z drugiej strony jadąc na zlot do Kronach byliśmy w szoku jak przyspiesza załadowana w czterech chłopa przedliftowa A8 2.8 ośka :shock: Nawet przy prędkościach powyżej 200 km/h nie było miażdżącej różnicy na korzyść 4.2. Jednak straty w napędzie Q i TiPie są spore...

Kolega mierzył przede mną Borę po programie i u niego wyszło na silniku 187KM, na kołach 140KM, 389 niutów momentu. Moje audi i ta Bora przyspieszają równo, co by znaczyło, że według pomiarów powinien mnie dymać mając większą moc na kołach i mniejszą o ponad pół tony masę :->

Generalnie ogólna opinia jest taka, że nie są to super fachowcy od pomiarów...

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 mar 2013, 13:40

Czy te auta mają 300 czy 250 KM to i tak 90% samochodów przy nich puchnie jak się zaczyna przyśpieszać ;-)
robertas pisze:adrian949, jesli mozesz, to najlepiej byloby gdybys shamowal auto na automacie i potem pojechal i shamowal na manualu...wtedy bedzie juz wiadomo ile w przyblizeniu automat traci ;)
To byłoby najlepsze rozwiązanie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 03 mar 2013, 13:41

Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze ;)
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 03 mar 2013, 14:10

k44761 pisze:A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe :) :)
Kolego tutaj uważałbym na te cyferki z MTM. Tak się składa że śledzę dość dokładnie poczynania firmy Sportmile Polska. Zdarzyło się już kilkukrotnie u nich tak że przyjechało auto typu RS6 czy A5 w TDI która miało mieć np. zamiast 580KM 730KM i okazało się że ma 615KM. A jak mieli A5 w TDI okazało się że ma jeszcze mniej niż powinno mieć wyjeżdżając z fabryki . Teraz ich przerobione RS6 C6 wygrywają z GTR z Nos-em :)
Także jak kiedyś będę w ich rejonach (Wawa) to się wybiorę.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 03 mar 2013, 17:17

Z tymi cyferkami różnie bywa. Sam wiem bo chipuję. Może jak ktoś chipował to miała faktycznie 730KM. A jak padła przepływka lub egr to teraz na hamowni ma 615.
Generalnie sam miałem kiedyś AELa podchipowanego przez mtm ze 140KM na 175, i faktycznie miał tyle.
Co do strat na kołach, skoro to 4.2 ma na kołach 128KM to nie wiem jak to jeździ, ale cinquecento sporting pewnie go objedzie :P
A mój były AEL w C4 miał właśnie po chipie 175KM, z tego na kołach 159.

Miałem teraz sobie TDSa, który miał mieć 143KM, shamowałem, wyszło 133, poczipowałem na 160, sprzedałem szwagrowi. Na kołach ma po chipie 140.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 23 mar 2011, 17:27
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Nowak_zg » 05 mar 2013, 09:22

Apophis pisze:Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze ;)
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom.
jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.

ja nie wiem o jakich wykresach piszecie ale wystarczy wejsc na racingforum i poszukac wykresow 4.2 lub poczytac i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja .... narazie chyba najlepszy wykres z 4.2 to widzialem z s4 b7 4.2 v8 mpi kolegi MALIK`a z forum a4 gdzie z 344KM bylo 320KM ... i to bylo najwiecej ile widzialem z 4.2 mpi

tutaj troche mozna poczytac:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

a tutaj jako ciekawostke o syfiacych sie FSI:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0


a tak jak ktos wyzej napisal wystarczy poczytac troche postow Adama ze Sportmile odnosnie poprawiania regularnie po np. MTM .... i ich "papierowych" koniach.

Zreszta skoro do niego ludzie przyjezdzaja ktorzy startowali na Unlim`ie w Rosji to juz cos znaczy ...

http://www.facebook.com/sportmile/photos_stream?ref=ts

http://sportmile.pl/

Gość

Post autor: Gość » 05 mar 2013, 18:33

Nowak_zg pisze:jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.
Nowak_zg pisze:i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja ....
No to kazdy co innego sugeruje i zdurniec mozna.
Pozostaje wsiąśc w fure ze stoperem i depnać to bedzie wiadomo czy zdechlak czy nie. Moja na szczeście nie. ;)

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 05 mar 2013, 19:05

Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 05 mar 2013, 19:32

k44761 pisze:Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)
Szkoda, że na forum nie ma opcji "Lubię to" :-D
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 05 mar 2013, 20:40

k44761 pisze:Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)
Szczegolnie te co "lepiej nie zmieniac oleju" :D
Sory musialem to napisać :D

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 05 mar 2013, 21:15

k44761 pisze:po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)
A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam :)
Jak często śmigam dynamicznie, to po jakimś czasie wydaje mi się że jakoś słabo jedzie. No i stoper i jazda, wówczas wiem że jest jak było, tylko mój apetyt wzrósł.

Wracając do tematu, kiedyś jakiś program oglądałem w telewizji na temat strat mocy na całym układzie przeniesienia napędu w samochodzie. Zaskoczyło mnie jak ogromne te straty były. Moc na kołach a moc silnika to były dwie bardzo odmienne wielkości.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 05 mar 2013, 23:13

A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam :)
no to taki zart byl :)
Ale już widze ludzi z forum z naklejkami klubu co jeżdzą ze stoperami zawieszonymi przy lusterku ;)
Elektronika samochodowa.

Gość

Post autor: Gość » 05 mar 2013, 23:27

k44761 pisze:no to taki zart byl :)
Żart,nie żart ale skrzynie nie lubią takiego traktowania :mrgreen:

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 06 mar 2013, 08:07

Wczoraj miałem klienta, który pod niebiosa zachwalał automaty w amerykańcach. Facet ma w rodzinie 3 amerykańce w automatach,prócz tego 2 audi i jedną bmw. W 3 samochodach naprawiał skrzynie. Zgadnijcie w jakich
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 08:32 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl