części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

Post autor: hipcio » 07 lis 2011, 23:17

Jak w temacie. Czy da się zamontować kiere F1 do A8 96r bez ESP

Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 00:39 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 07 lis 2011, 23:33

Z tym wieloklinem to prawda,potrzebna jest redukcja,temat już kiedyś był omawiany,numery tej redukcji też ktoś już podawał.

A czy sama kiera z taśmą podejdzie to nie mam pojęcia,u mnie też leży kierownica od a6 c5,miałem kupić redukcję i się z tym pobawić,ale jakoś brakuje mi motywacji :-P

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 07 lis 2011, 23:42

Dzięki tomi26

A czy w przedliftach wychodził Tiptronic w kierze czy tylko w poliftowych

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 07 lis 2011, 23:55

mi się wydaje,że w preFL raczej tego "bajeru"nie było...no ja przynajmniej nie mam :cry:

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 lis 2011, 06:26

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 08 lis 2011, 12:36

Według ETKI były w tych rocznikach kierownice z tiptronikiem. Podłączenie takiej kierownicy (przedliftowej) po zakupie również taśmy nie powinno raczej stanowić problemu, ale może być problem ze znalezieniem takiego zestawu (uwaga na taśmy z aut, w których wystrzeliła poduszka).

W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.

Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 lis 2011, 12:53

da sie. Koledze minus4 montowalem do prelifta kiermane ze sterowaniem tipa i ze sterowaniem radia. Dziala.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 lis 2011, 14:34

ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP

postaram się zrobić fotostory
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

adrian949

Post autor: adrian949 » 08 lis 2011, 20:33

Kolego ja właśnie będę zmieniał kierownice, redukcję wieloklina kupiłem w serwisie koszt 23 zł, jeszcze nie sprawdzałem czy na pewno będzie pasował!

Awatar użytkownika
repsol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 27 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: repsol » 08 lis 2011, 20:45

nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie



adrian949

Post autor: adrian949 » 08 lis 2011, 20:51

Ja tylko zmieniam na taką

Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 08 lis 2011, 22:06

Czy wygodnie jest zmieniać biegi tymi przyciskami ? Nie miałem okazji. Trochę zastanawiałem się czy taką kierownicę założyć, ale mam obawy, że to będą pieniądze wyrzucone. Dźwignią na Tipie to mało komfortowe. Obawiam się, że jak zmienię to też będę miał taką opinię:
repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz??

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 08 lis 2011, 22:31

Ja chciałem bo lubie sobie zmieniać biegi tipem, szczególnie jak trzeba dużo wyprzedzać to daje sobie wcześniej bieg lub dwa niżej i nie trace czasu aż Mi zmieni bieg.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.
maciu pisze:ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP

postaram się zrobić fotostory
Maciu to daj Mi znać jak ogarniesz temat.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lis 2011, 01:26

repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie
Kilka ładnych lat temu też myślałem że bawienie się tymi przyciskami to bzdura... ale w tzw. międzyczasie jeździłem wieloma autami z mocnymi silnikami i automatem i ... zmiana biegów mi się spodobała.
Osobiście lubię jazdę aktywną a używanie manetek zmiany biegów przy kierownicy umożliwia właśnie taką jazdę... szybko, aktywnie (większa kontrola nad pracą skrzyni biegów) i jednocześnie, o dziwo, oszczędnie (jeżdżąc na Tip-ie oszczędzasz paliwo i hamulce) ;-)

Jeżeli lubisz jazdę spokojną, pasywną to raczej tego nie zrozumiesz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 09 lis 2011, 09:07

a mi chodzi po głowie zrezanie kiery z RS6 z łopatkami do S8, tylko że największym problemem będzie AirBag i tego się obawiam, ponieważ podstawa to bezpieczeństwo!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl