Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


Brembo z S8 FL w A8 preFL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 cze 2012, 14:31

Grain pisze:Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c
Zaciski lucasa:
- zaciski "pływające"
- wykonane ze stali (w polifcie były chyba też aluminiowe)
- 2 tłoczki tylko z jednej strony zacisku
- 4 klocki hamulcowe na zacisk
- pod tarcze 314/323mm

Zaciski brembo:
- zaciski "stałe"
- wykonane z aluminium
- 4, 6, 8 tłoczków, tłoczki po obu stronach zacisku
- 2 klocki na zacisk
- na fabryczne uszy w zwrotnicy pasują tylko zaciski 6-tłoczkowe z cayenne/touarega/q7
- zaciski 4 tłoczkowe wymagają adapterów lub ori zwrotnic z S8 pod brembo

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 cze 2012, 14:56

Hehe, też już napisałem krótkie wypracowanie o różnicach konstrukcyjnych w hamulcach Lucas/ Brembo, ale stwierdziłem, że chyba nie o to chodzi Grainowi i nie wkleiłem tego ;-)

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 07 cze 2012, 15:11

Dzięki Panowie o to właśnie mi chodizło, patrze na allegro i widze że taniej wyjdzie zestaw 6-tłoczkowy i mniej przerabiania :roll:

Przeczytałem cały wątek i jestem już zakręcony musze to dobrze policzyć
Było S8....:(

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 18 cze 2012, 19:48

sebos17 jak sytuacja u Ciebie z hamulcami :?:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 cze 2012, 19:55

Mucholejkolator pisze:sebos17 jak sytuacja u Ciebie z hamulcami :?:
Sytuacja kiepska, kontrolka od zużycia klocków już nie gaśnie, tarcze cienkie jak żyletki, tył już nie hamuje jednym słowem tragedia :-P
SID był trochę zajęty, ale jutro ma się zreflektować i z uwagi na kończący się już mój zestaw hamulcowy ma porządnie przysiąść i jakieś rozwiązanie wyłuskać. Jestem problem z odsunięciem mocowania zacisku na zwrotnicy, ciężko dobrać odpowiednią tarczę, ale to SID już dokładnie opisze.

Powiedz, jak Twoje wrażenia z tego zestawu?

Nie wiem czy ruszać tył czy zostawić 280mm :roll:

Awatar użytkownika
SID
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2012, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: SID » 20 cze 2012, 23:19

brak czasu czasu ech
dziś przyszły mi tarcze 350x32mm o odpowiedniej wysokości i przymiarki do alu zwrotnicy jaką przysłał sebos17 :

- tarcza spasowała bdb, niestety seryjne blachy osłaniające trzeba wywalić bo kolidują z tarczą i są też za małe,
- zaciski pasują p&p pod zwrotnice i tarcza jest przy samych bolcach od klocków i trzeba go odsunąć dystansem 1-2mm (jutro dokładnie zmierzę ile to ma być),
najlepiej byłoby zastosować tarcze płytszą o te 1-2mm ale niestety nie ma takich na rynku :-(
- klocki dla tych zacisków pasują dwa rodzaje, jedne mniejsze powierzchniowo pasują idealnie, a drugie niższe o 4mm troszkę wystają na dole ale za to większa powierzchnia hamowania :-)
- śruby standardowo trzeba zastosować o dwóch grubościach z 16 na 14mm
- tarcza z zaciskiem jest daleko osadzona od felgi więc nie powinno być problemu z doborem felg i obcieraniem o zacisk,
nawet podejrzewam iż niektóre felgi 17" o szerokości 8,5-9" mogą spasować na ten zacisk :-)
ale lepiej nie napalać się i zastosować 18" felgę


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakieś zaciski jeszcze zostały i coś się z nich złoży :-)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 02 lip 2012, 10:22

No to pięknie :mrgreen: Kurcze podobają mi się cholernie te nawiercane Zimmermanny... szkoda, że do mojego nie występują :roll:
SID pisze:- klocki dla tych zacisków pasują dwa rodzaje, jedne mniejsze powierzchniowo pasują idealnie, a drugie niższe o 4mm troszkę wystają na dole ale za to większa powierzchnia hamowania :-)
Ja mam właśnie te większe i wchodzą delikatnie do środka poza płaską powierzchnię cierną tarczy ale nie widzę w tym żadnego problemu...
sebos17 pisze:Powiedz, jak Twoje wrażenia z tego zestawu?

Nie wiem czy ruszać tył czy zostawić 280mm :roll:
Jest bajka i tyle, zobaczysz sam u siebie :-D Co do tyłu to juz Twoja decyzja. Ja mam tarcze 300mm i na pewno coś to dało mimo seryjnych zacisków bo jest większy moment na tarczy, ale głównie zlikwidowałem tym ruchem dysproporcję wizualną między pizzą z przodu a seryjnym cebularzem z tyłu ;-) Po prostu bardziej poważnie wyglądają tylne heble szczególnie przy dużych felgach :->

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2297
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 lip 2012, 12:34

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 lip 2012, 13:15

Ta, w sam raz do jakiegoś Intercity :-P

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 lip 2012, 20:15

Podziękowania dla SIDa, za kawał dobrej roboty w dobrze tarcz do zwrotnicy i zacisku :!: :!: :!: :mrgreen:
Zestaw już założony jakiś czas temu, jednak do dzisiaj jeszcze nie dotarłem ponieważ po przeprowadzce do miasta w którym mam swoją pracę prawię nie jeżdżę eSą :-(
Zdjęcia i opis wstawię jak będę trochę wolniejszy, najważniejsze - telepanie budą przy hamowaniu ustąpiło :mrgreen:

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2297
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 lip 2012, 11:06

Znalazłem na stronie intercarsu zestaw brembo : zacisk tarcza i klocki + adapter wsio dedykowane do D3 za chyba 2300zł - ciekawe czy dużo trzeba przerabiać żeby do D2 założyć ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 lip 2012, 14:17

pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p

Gość

Post autor: Gość » 19 lip 2012, 14:48

gtfan pisze:pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p
Za 23000 to bym kazał im sie z tymi hamulcami wykichać :D Nie przesadzajmy,ceny dobrych marek są znaczne ale taka to by musiały byc chyba diamentowe ;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 lip 2012, 15:20

Apophis pisze:
gtfan pisze:pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p
Za 23000 to bym kazał im sie z tymi hamulcami wykichać :D Nie przesadzajmy,ceny dobrych marek są znaczne ale taka to by musiały byc chyba diamentowe ;)
Wpisz w wyszukiwarce intercarsu "1G2.9024A". Zestaw do D3 tarcza 380/34mm, zacisk 8 tłoków, klocki + adaptery - 21637.35zł

Gość

Post autor: Gość » 19 lip 2012, 15:40

[quote]Wpisz w wyszukiwarce intercarsu "1G2.9024A". Zestaw do D3 tarcza 380/34mm, zacisk 8 tłoków, klocki + adaptery - 21637.35zł[quote]

Że ten intercars mial lekko przesadzone ceny to wiedziałem zawsze ale to juz jest daleka przesada!! :shock: :evil: D3 to nie Bugatti Veyron czy Pagiani Zonda-wynalazki ktorych mało i ktore sa po prostu drogimi zabawkami dla ludzi palących w kominku stówkami... Jak usłyszałem kiedys w serwisie 26tys za nową skrzynie z montażem do D2 to było smieszne ale to...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl