gtfan pisze:Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Dokładnie jest tak jak piszesz, głównym ogranicznikiem przy normalnych prędkościach i tak jest przyczepność opon. Zaciski 6-cio tłoczkowe na pewno będę skuteczniejsze od 4-tłoczkowych przy bardziej extremalnych opóźnieniach - z prędkości pow. 200 km/h.
Natomiast do normalnego użytku na polskich drogach bez strasznych ambicji wyścigowych myślę, że zaciski 4-tłoczkowe + tarcze 345-350mm +
UWAGA dobre klocki i dobry płyn powinny być w zupełności wystarczyć.
Teraz kwestia kosztów- tarcze 350mm, które wynalazł
SID (to jego tajemnica ;-) ) do zacisków(6) są droższe prawie dwukrotnie od tych, które można dostać do zacisków(4).
Zaciski(6) są droższe od zacisków(4) jednak do przedliftowych zwrotnic nie trzeba dorabiać adapterów, które także swoje kosztują i ceny się wyrównują.
Ewentualna regeneracja zacisków(6) wychodzi drożej.
Klocki - nie ma różnicy, czy z tanich czy z drogich kosztują podobnie to obydwu zestawów.
Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c
Chodzi Ci o różnice montażowe? Prześledź temat a wszystko znajdziesz...