części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Zaciski z D3 do D2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 lut 2016, 19:58

michalwruszak pisze:i często pękają jednak
Jeszcze nigdy o czymś takim nie słyszałem <bezradny> ...pewnie pękają po ingerencji fachofffców w śrubę mocującą górne wahacze :D

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 24 lut 2016, 20:24

Dokładnie tak - nic dodać nic ująć . Teoretycznie lepiej moim zdaniem zaopatrzyć się w zwrotnice żeliwne z 3.3TDI W12 - sam mam takie u siebie założone .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 lut 2016, 21:03

Ja nawet taka historie ze zwrotnica i sroba od gorych wahaczy przeszedlem skonczylo sie nowa zwrotnica <jeb>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 25 lut 2016, 09:23

Powiem tak, wrażenia bardzo pozytywne.
Po pierwsze primo klocki TRW nie piszczą <chura> i nie ma obory co już jest wielkim plusem :)
Po drugie primo mam nadzieje, że zmniejszą się koszta wymian, na starych heblach średnio co rok/półtora wymiana tarcz bo sie krzywiły. klocki 2 razy w roku pomimo niewielkiego przebiegu rocznego
Po trzecie primo czuć pod pedałem, że jest czym hamować, bez porównania z serią .
Reasumując pomimo wydatku jestem dobrej myśli , że inwestycja się zwróci bo autkiem chce jeszcze trochę pośmigać.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 lut 2016, 09:34

No jedna rzecz jest wazna z tego co napisał Michał, swap hebli do przedlifta z D3 jest nieodwracalny. Oznacza to, że nie wrocimy juz nigdy do seryjnych hamulców bo trzeba "niszczyć zwrotnice". Musimy usunąć gwinty w zwrotnicy do których wczesniej przykręcane były jarzma od seryjnych zaciskow (otwory muszą być przelotowe, żeby przykręcić jarzmo z D3)

Mnie cały swap wyszedł dokładnie tyle:

1. Adaptery z przesyłką 410
2. Tarcze ATE + klocki TRW - 1000 (tarcze 700, klocki 300)
3. Przewody hamulcowe TRW - 220
4. Dystanse na tył z kompletem śrub - 140
5. Komplet śrub na przód - 60
6. Aluminium w sprayu do odnowienia zacisków - 60
7. Nowe przewody hamulcowe twarde (miedziane) - 60
8. Blachy do zacisków nowe - 60 (chyba bo juz dobrze nie pamietam)
9. Same zaciski z uchwytami do mocowania przewodow hamulcowych i z przesyłką - 260.
10. Blachy osłaniające tarcze z D3 (używane allegro) - 74

Razem 2344, przy czym blach ciagle nie mam jeszcze zamontowanych, bo dopiero po montażu zauwazylem ze bez nich jest kiepskie pierwsze dohamowanie na mokrym/sniegu

Razem
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 25 lut 2016, 13:42

Tarcze sie gna klocki odpadają...ja nie rozumie tego. Sam przejechałem A8 ponad 100tys km i tylko raz wymieniałem heble w komplecie a tylnych tarcz jeszcze nie ruszałem i chyba ze starości trza je bedzie zmienić jak ze zuzycia.

Co do piszczenia to owszem było więc wymieniłem tulejki zacisków i sie znacznie poprawiło,hebel jak sie lekko zagapie blokuje koła(ABS wkracza do akcji)na suchym asfalcie. Nie wiem czy puchnie jak z 200 zahamuje 2,3 razy pod rząd-pewnie tak jest ale nie miałem okazji tego stestować.

Wychodzi na to że jestem chyba niedzielnym kierowcą ale predzej nauczony doświadczeniem z jazdy autobusem potrafie przewidywać warunki na drodze i hebli uzywac tylko w konieczności.

No albo wiekszośc z was kandyduje do programu "uwaga Pirat" :)

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 25 lut 2016, 14:03

Można zrobić tak że setup jest odwracalny. Wystarczy zatoczyc śrubę tam gdzie gwint byłby w zwrotnicy. Śruba na tym wytrzymalosciowo nie ucierpi. Sam na początku tak miałem by w razie co wrócić
Judo rozbawiles mnie,nie żebym był na kase przerwy czy coś ale postapiles jak typowy oszczędzający Polak.Tak oszczedzil że doplacil i ma gorsza jakość za większą kasę Wydales 410 zł na materiał i toczenie plus swój czas na dojazdy po to i tamto.Niewiem po ile u ciebie godzina pracy ale wnioskuję że że kolejne 300 dolozyles.Mnie pytałeś o dystanse i 390 zł to jak napisałeś stanowczo za drogo było.
Gdzie sens gdzie logika.
Nie mam urazu do ciebie twoje auto i twoje decyzje.
Ps Tak wiem tylne też.dorobiles ale one są tak banalne w robieniu że z materiałem nawet 50 zł by nie kosztowały
Po co tarcze toczyles?

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 25 lut 2016, 19:40

Bugalon cena u Ciebie to masakra za ten swap. Co do tej "nieodwracalnosci" to ja mam tak u siebie jak kolega SenatorS8 pisze - zeby w razie czego powrocic do oryginalu i jes OK.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 26 lut 2016, 09:51

SenatorS8 pisze: Judo rozbawiles mnie,nie żebym był na kase przerwy czy coś ale postapiles jak typowy oszczędzający Polak.Tak oszczedzil że doplacil i ma gorsza jakość za większą kasę Wydales 410 zł na materiał i toczenie plus swój czas na dojazdy po to i tamto.Niewiem po ile u ciebie godzina pracy ale wnioskuję że że kolejne 300 dolozyles.Mnie pytałeś o dystanse i 390 zł to jak napisałeś stanowczo za drogo było.
Gdzie sens gdzie logika.
Nie mam urazu do ciebie twoje auto i twoje decyzje.
Ps Tak wiem tylne też.dorobiles ale one są tak banalne w robieniu że z materiałem nawet 50 zł by nie kosztowały
Po co tarcze toczyles?
Kolego SenatorS8 ,
1. Po pierwsze napisałem tak :
"Witam
Cena jednak dla mnie zbyt wysoka jak na 2 szt dystansy, ale dziękuje za informacje
Pozdrawiam
Michał "
2.Po drugie to dumny jestem z tego , że jestem polakiem i to ja decyduje na co,za co i komu płace...
3.Po trzecie dystanse nie są gorszej jakości, kompletnie nie rozumiem skąd to stwierdzenie, dobry tokarz zrobi to bez problemu, a bicie spowodowane było tylko i wyłącznie nieprecyzyjnym zwymiarowaniem z mojej strony dwóch długości stożka piasty
4.Po czwarte koszt wykonania takich dystansy na przód aluminiowych to ok. 200 zł z materiałem ( ja owszem zapłaciłem więcej za materiał bo potrzebowałem auto na sobotę i tylko jedna hurtownia w łodzi była otwarta )
5. Po piąte nie uważam czas za stracony , bo pokazałem synowi jak działa tokarka i spędziłem z nim miło czas jak ojciec z synem
6. Po szóste tarcze toczyłem, żeby były PRZETOCZONE :)

Ave

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 26 lut 2016, 11:08

Tak jak napisałem wczesniej ani mnie ziembi ani grzeje że ich odemnie nie wziąłeś. Tylko przeliczanie mnie ubawilo.
Chwała ci ze sam sobie ogarneles. Ja też dla siebie je robiłem i z okazji tego że kumpel odpalal maszynę cnc to walnelem serię bez marzy sprzedaży by inni też mieli bo czemu nie.
Peace

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 26 lut 2016, 12:22

Czy ja wiem czy cena to taka masakra? Według mnie nie jest tak zle biorąc pod uwagę, że kompletnie wszystko kupilem nowe. Ja sie w uzywki nie bawię, bo mi po prostu szkoda czas na późniejsze poprawki/toczenia i inne tego typu pierdoly.

Szkoda, że przy swapie nie wpadłem na to podtoczenie srub, kurcze moglem to zrobic - no nic teraz juz po ptakach jest ale nie zamierzam wracac do starych hebli wiec sie tym specjalnie nie przejmuje.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 26 lut 2016, 12:24

Weźcie mi tak prościej o co kaman z tym podtoczeniem śrub?

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 26 lut 2016, 21:54

Apophis pisze:Weźcie mi tak prościej o co kaman z tym podtoczeniem śrub?
Chodzi o to, ze zbierasz gwint na koncu sruby (w miejscu gdzie zakladasz klucz na srube) - szerokosc taka jak w zwrotnicy - poniewaz najpierw srube wkrecasz od strony zewnetrznej zwrotnicy i dopiero wtedy lapiesz zacisk hamulca. Masz wtedy mozliwosc dociagniecia zacisku do zwrotnicy - wtedy wszystko dolega elegancko. Nie wiem czy dobrze to wytlumaczylem :)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 29 lut 2016, 20:05

Dobrze wytlumaczyles, tylko nie wiem czy Maciek zalapie bo jak sie tego nie widzialo to kurcze ciezko sobie wyobrazic.

Maciek, teraz u Ciebie kolejnosc jest taka:

1. Łeb sruby
2. Jarzmo (przelotowy otwor ma)
3. Zwrotnica (z gwintem)

Przy zacisku z D3 gwint jest w jarzmie (w zacisku z d2 prefl go nie ma) i kolejnosc jest taka:

1. Łeb sruby
2. Zwrotnica (z gwintem)
3. Jarzmo (też z gwintem)

Nie dasz rady przykrecic dobrze jarzma do zwrotnicy bo srube bys musial wkrecic najpierw w zwrotnice a potem w jarzmo zacisku (nie dasz rady zrobic tego dobrze w ten sposob), dlatego musisz usunąć gwint ze sruby dokladnie w tym miejscu w ktorym przechodzi ona przez zwrotnicę a ten gwint zostawic na samym koncu sruby tak zeby zlapala jarzmo.

W praktyce bedzie wygladac to tak, ze po podtoczeniu wkrecisz srube w gwint zwrotnicy tak zeby wyszedl z drugiej strony a podtoczenie na srubie spowoduje ze bedzie sie ona luzno obracac w zwrotnicy i nie bedzie lapac gwintu. Wtedy spokojnie dokrecisz jarzmo zacisku z D3 nie niszczac zwrotnicy.

Ja na to nie wpadlem i usunalem gwint ze zwrotnicy (niestety a szkoda, bo moglem to zrobic jak chlopaki napisali)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 29 lut 2016, 20:11

Dzięki Wojtek doskonale wiem juz co mieliście na mysli. Nie przewiduje powrotu do serii a i mam tez jeden gwint zmieniony bo się skończył i siedzi wieksza śruba. Mysle że wywale gwinty i bedzie to najprościej. Poza tym drugi komplet zwrotnic lezy w piwnicy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl