części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
glinka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 292
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:03
Lokalizacja: morąg

Post autor: glinka » 29 kwie 2010, 10:09

Lukas134 pisze:glinka, aha no to super trzeba pomyśleć a jak chodzi?? nie masz jakiegoś filmiku ??:D
mam filmy nagrane tylko niewiem jak je wsadzic na you tube jakis problem z logowaniem mam ale dzisiaj postaram sie to zrobic

tulipan-zach [usunięty]

Post autor: tulipan-zach [usunięty] » 29 kwie 2010, 11:22

a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ? przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. :). ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 kwie 2010, 12:16

tulipan-zach pisze:a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ?
Takie objawy to efekt niedopalenia mieszanki paliwowej i spalanie jej już w układzie wydechowym. Może to być spowodowane zbyt bogatą mieszanką albo innymi problemami z ustawieniem zapłonu - przyczyn/powodów może być wiele.
tulipan-zach pisze:przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. :). ?
Spalanie stukowe to także efekt nieprawidłowego spalania mieszanki ale tu akurat chodzi o przedwczesny samozapłon paliwa.
Powodem spalania stukowego może być np. zbyt wysoki stopień sprężania, zbyt wczesny zapłon, przegrzewanie silnika a także za duża ilość paliwa podawanego do cylindra.

Z tego co słyszałem to efekt strzelania z tłumika przy pulsowaniu pedałem gazu jest akurat charakterystyczny dla wielu silników V8 z przerobinym układem wydechowym i nie zawsze świadczy o nieprawidłowym spalaniu ani tym bardziej o spalaniu stukowym...
nie mówię tutaj o płomieniach z wydechu bo to już moim zdaniem jest nieprawidłowe - no chyba, że cały wydech masz na przelocie to wtedy rzeczywiście jest to możliwe.

Powodów strzelania płomieniem z wydechu oraz innych objawów temu towarzyszących może być dużo: za bogata mieszanka, nie dopala mieszanki w cylindrach, zajeżdżone świece, uszkodzona sonda Lamba, nierówna praca silnika, wysokie spalanie...
podłączyć VAG'a i zobaczyć co wyskoczy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tulipan-zach [usunięty]

Post autor: tulipan-zach [usunięty] » 05 maja 2010, 17:17


Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 maja 2010, 22:02

Tu macie dźwięk z opisanym typem wydechu i rodzajem silnika :
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sie 2010, 21:24

SERGIO pisze:
FOSS pisze:Bez końcowego jest owszem głośno ale nie ma tragedii...
ja przejeździłem tak swoim A8 ponad rok i moje małe dzieciaczki normalnie w trasie zasypiały.
Zamiast przelotu możesz zastosować sportowy dedykowany - taki nic nie popsuje a doda fajne brzmienie V8-emki... ale pomijając kasę to przed zlotem nie wiem gdzie taki znaleźć... ja na swój czekałem ze dwa tygodnie bo na miejscu oczywiście nie było.
FOSS Chcę zrobić końcowy dedykowany jednak nie zdążę przed wyjazdem do Niemiec
U mnie mam wyrzucone katalizatory i zrobione przeloty, środkowego nie chcę dotykać i tak sobie pomyślałem, że jak już i tak zrzucę wydech przed wyjazdem to może odetnę końcowy i zrobię przelot i naspawam same końcówki ULTERA z dyfuzorem.
Napisz mi tylko czy byłeś zadowolony z efektu i czy jest dużo głośniej niż masz w tej chwili na dedykowanym.
No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.

Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 04 sie 2010, 22:09

FOSS pisze:No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.

Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.
Dlatego właśnie pytam bo nie chcę zrobić błędu. Po wycięciu katów na fabrycznym tłumiku była duża różnica w w dźwięku i głośności.
Zostawię tak jak jest do czasu założenia sportowego. Dzięki za info

Rafcio.s

Post autor: Rafcio.s » 15 sie 2010, 16:47

Czy taki dzwiek da sie uzyskac wycinajac katy lub ostatni tlumik :?:

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 17 sie 2010, 14:16

Nie... Takiego dźwięku nie da się uzyskać poprzez wycięcie katów czy końcowego.
Z tego co pamiętam na tym filmiku Audiczka ma wydech (cały) dedykowany firmy Magnaflow z X-pipem - koszt ok. 1500$

[ Dodano: 2010-08-19, 10:10 ]
A tak pracuje silnik 4,2 bez układu wydechowego - prawdziwy MONSTER TRUCK



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pycho
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 11 lip 2010, 11:45
Lokalizacja: WS

Post autor: pycho » 21 sie 2010, 11:36

a ja myślałem że ognisko będzie pod spodem a tu ciemno :roll:
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 22 sie 2010, 13:28

ma ktoś jakiś rysunek albo kawałek fotki jak tłumiki wyglądają w środku (chodzi mi poglądowo o rozkład komór, rur itp)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 04 wrz 2010, 13:02

Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Wit ... dechy.html

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 05 paź 2010, 18:53

Mucholejkolator pisze:Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html
Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 05 paź 2010, 21:46

SERGIO pisze:Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html


Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać
Dlatego fachowiec będzie Ci to robił :->
Właściwie pokazując ten link chodziło mi o to, żeby uświadomić właśnie że to nie takie "hop siup" z tymi przeróbkami wydechów...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2010, 23:03

Mucholejkolator pisze:Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie: http://...
Przeczytałem kilka takich materiałów i dlatego ze swoją eSą starałem się jeździć tylko do ludzi którzy się na tym znają :lol: ... ale i tak aktualna konfiguracja mojego wydechu nie jest tą ostateczną - następne zmiany być może już wkrótce :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl