Kolega foss ma rację tragedia żeby to jeszcze jechało,lepiej brzmi moja kosiarka do trawy, a jest elektryczna.colln pisze:co powiecie na taki dźwięk
http://www.joemonster.org/filmy/22715/N ... otoryzacji
[D2 ALL ] Przerobienie układu wydechowego
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
:mrgreen: no to to mi się zdecydowanie bardziej podobacolln pisze:to skoro tamto się nie podobało to poprawię :-D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
S2000 baby 8-) to jest Honda to trzeba kochać :oops:FOSS pisze:Jak dla mnie tragedia... z takim wydechem to trzeba jeździć w słuchawkach dla robotników pracujących np. młotem pneumatycznym :-Pcolln pisze:co powiecie na taki dźwięk
http://www.joemonster.org/filmy/22715/N ... otoryzacji
[ Dodano: 2010-10-12, 19:17 ]
Ma ktoś schemat wydechu A8? zastanawiam się nad usunięciem tłumika środkowego, po usłyszeniu jaki bulgot wydaje S8 FOSS'a zakochałem się...
Było śliczne Audi A8 4.2 Quattro 2001r.
A co miałoby na celu wyrzucenie środkowego tłumika?Max pisze:Ma ktoś schemat wydechu A8? zastanawiam się nad usunięciem tłumika środkowego, po usłyszeniu jaki bulgot wydaje S8 FOSS'a zakochałem się...
Taki dźwięk jaki ma FOSS można uzyskać tylko za pomocą końcowego tłumika, co też uczyniłem
http://www.a8team.pl/topics25/57.htm?start=75#26324
Jedyna różnica to to że wyrzuciłem katalizatory i wstawiłem zamiast nich Sportowe tłumiki rurowe przelotowe AWG
trochę kotlecik, ale w temacie...
Tłumik końcowy już u mnie gra i buczy, więc teraz swoje zainteresowanie przenoszę na inny element układu wydechowego.
Chodzi mi o modyfikację H-pipe vs X-pipe - czy w naszych motorkach efekt jest też tak znaczny?
Tutaj nieco inne dzwięki, co nie zmienia faktu, że X-pipe odpowiada mi bardziej:
Jakieś sugestie zwązane z X-pipe'em?
Tłumik końcowy już u mnie gra i buczy, więc teraz swoje zainteresowanie przenoszę na inny element układu wydechowego.
Chodzi mi o modyfikację H-pipe vs X-pipe - czy w naszych motorkach efekt jest też tak znaczny?
Tutaj nieco inne dzwięki, co nie zmienia faktu, że X-pipe odpowiada mi bardziej:
Jakieś sugestie zwązane z X-pipe'em?
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Napisz koniecznie co tam zasadziłeś :mrgreen:BiLu pisze:Tłumik końcowy już u mnie gra i buczy, więc teraz swoje zainteresowanie przenoszę na inny element układu wydechowego.
Co do x-pipa to mam trochę doświadczeń, więc mogę się podzielić spostrzeżeniami.
Założyłem go eksperymentalnie, żeby sprawdzić jak zmieni się dźwięk. Na początku podobało mi się. Zrobiło się głośniej co kłóci się z teorią, że na X-sie układ wydechowy chodzi ciszej niż na H-pipe. Ale ja miałem oryginalnie H-pipa w obudowie tłumiącej i może stąd ta różnica.
Dźwięk bardziej chrapliwy i brudny ale o wyższych i suchych tonach jednak. Mi dźwięk przypomina furgonetkę z V8. Nie wiem czemu :roll:
Na ori H-pipe dźwięk bardziej stonowany, mięsisty i przyjemniejszy dla ucha.
Dlatego po tych wszystkich doswiadczeniach teraz znowu wkładam z powrotem oryginalny h-pipe i tłumik środkowy. Zostawiam tylko tłumiki końcowe Fox-sa.
Sporo ludzi jest zwolennikami X-pipa jednak z tego co wyczytałem na amerykańskich forach większość woli dźwięk który produkuje H-pipe.
Popieram kolegę Mucholejkolator, ja w moim ex A8 miałem na początku tłumiki sportowe zamiast katów, H-pipa (ori) zmieniłem na X-pipe, dalej środkowy ori, końcowy sportowy.
Na początku mi się podobało, jednak u kolegi w A8 wyrzuciłem katy, wstawiłem rurę 65 mm i na jej bazie zrobiliśmy H-pipe wstawiając rurkę łączącą obie rury, dalej tłumik środkowy ori i końcowy identyczny jak mój.
Porównanie: U mnie pomimo dodatkowych tłumików zamiast katów było bardziej bucząco niż u kolegi na H-pipe bez dodatkowych tłumików zamiast katów. U niego dzwięk jest bardziej agresywny, jednak basu nie brakuje. poprzez X-pipe od samego początku dzwięk od razu miesza się a w H-pipe tego tak nie słychać. Dla mnie przy konfiguracji naszych wydechów H-pipe wychodzi bardziej na plus
Na koniec mogę was zdziwić ale najlepszą konfiguracją dla mnie jest: wszystko ori tzn. katy, H-pipe, środkowy i do tego sam końcowy sportowy jakiejś dobrej marki. Efekt taki, że dźwięk będzie podkreślony, parametry wydechu w normie i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek. Jeśli nabędę kiedyś jeszcze A8 (D3) to na pewno tak skonfiguruje sobie wydech.
Pozdro
Na początku mi się podobało, jednak u kolegi w A8 wyrzuciłem katy, wstawiłem rurę 65 mm i na jej bazie zrobiliśmy H-pipe wstawiając rurkę łączącą obie rury, dalej tłumik środkowy ori i końcowy identyczny jak mój.
Porównanie: U mnie pomimo dodatkowych tłumików zamiast katów było bardziej bucząco niż u kolegi na H-pipe bez dodatkowych tłumików zamiast katów. U niego dzwięk jest bardziej agresywny, jednak basu nie brakuje. poprzez X-pipe od samego początku dzwięk od razu miesza się a w H-pipe tego tak nie słychać. Dla mnie przy konfiguracji naszych wydechów H-pipe wychodzi bardziej na plus
Na koniec mogę was zdziwić ale najlepszą konfiguracją dla mnie jest: wszystko ori tzn. katy, H-pipe, środkowy i do tego sam końcowy sportowy jakiejś dobrej marki. Efekt taki, że dźwięk będzie podkreślony, parametry wydechu w normie i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek. Jeśli nabędę kiedyś jeszcze A8 (D3) to na pewno tak skonfiguruje sobie wydech.
Pozdro
... i tym oto sposobem przekonałeś mnie chyba do pozostawienia tego co mam w takiej właśnie konfiguracji.SERGIO pisze:Na koniec mogę was zdziwić ale najlepszą konfiguracją dla mnie jest: wszystko ori tzn. katy, H-pipe, środkowy i do tego sam końcowy sportowy jakiejś dobrej marki. Efekt taki, że dźwięk będzie podkreślony, parametry wydechu w normie i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek. Jeśli nabędę kiedyś jeszcze A8 (D3) to na pewno tak skonfiguruje sobie wydech.
Pozdro
Dziękuję i pozdrawiam.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Tez doszedłem do tego co SERGIO, u nas nie trzeba dużo kombinować , żeby było optymalnie. Łatwo przesadzić, robi się kibel bo wszystko w kabinie buczy a nie przyjemnie podkreśla warkot silnika. No i wiemy to już teraz, sami próbowaliśmy, mamy ciekawe doświadczenia i obserwacje. A z obserwacji płynie nauka :-D
SERGIO a tak w ogóle to co się stało z Twoją maszyną, sprzedałeś czy co
Dawaj jakąś fotę!
SERGIO a tak w ogóle to co się stało z Twoją maszyną, sprzedałeś czy co
A to nie ten wydech z allegro za 300 PLN coś tam "Super końcówki"?BiLu pisze:Bo sam nie wiem co to jest.
Wiem tylko tyle, że jest z nierdzewki i końcówki wystają nierówno :lol:
Dawaj jakąś fotę!
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
No znalazł się kupiec tu z forum, przyjechał, zobaczył i odjechał A8-semką. Mój kolega zrobił mi psikusa, bo wystawiając swoją dopisał że druga na zdjęciu, czyli moja jest też na sprzedaż. Wszyscy wiemy jak ciężko jest sprzedać Audi A8 z takimi wielkimi silnikami, a jak klient już jest to żal nie sprzedać.Mucholejkolator pisze:SERGIO a tak w ogóle to co się stało z Twoją maszyną, sprzedałeś czy co
Zrobiłem moim A8 35 tkm przez 3 lata, mało jeździłem, a koszta utrzymania duże do tego serwis, obecne ceny paliwa. To skłoniło mnie do sprzedaży.
Teraz kupiłem sobie małego piździka jakim jest Audi A3 1,9 TDI ASZ, 170KM 2001 rok. Mało pali, zapi..dala i to mi narazie wystarczy bo i tak kiedyś kupię D3