części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Przerobienie układu wydechowego

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 24 wrz 2010, 13:35

colln pisze:co powiecie na taki dźwięk
http://www.joemonster.org/filmy/22715/N ... otoryzacji
Kolega foss ma rację tragedia żeby to jeszcze jechało,lepiej brzmi moja kosiarka do trawy, a jest elektryczna.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 25 wrz 2010, 00:41

to skoro tamto się nie podobało to poprawię :-D
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 wrz 2010, 10:30

colln pisze:to skoro tamto się nie podobało to poprawię :-D
:mrgreen: no to to mi się zdecydowanie bardziej podoba
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Max
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 15 mar 2010, 16:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Max » 04 paź 2010, 01:24

FOSS pisze:
colln pisze:co powiecie na taki dźwięk
http://www.joemonster.org/filmy/22715/N ... otoryzacji
Jak dla mnie tragedia... z takim wydechem to trzeba jeździć w słuchawkach dla robotników pracujących np. młotem pneumatycznym :-P
S2000 baby 8-) to jest Honda to trzeba kochać :oops:

[ Dodano: 2010-10-12, 19:17 ]
Ma ktoś schemat wydechu A8? zastanawiam się nad usunięciem tłumika środkowego, po usłyszeniu jaki bulgot wydaje S8 FOSS'a zakochałem się...
Było śliczne Audi A8 4.2 Quattro 2001r.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 22 paź 2010, 10:52

Max pisze:Ma ktoś schemat wydechu A8? zastanawiam się nad usunięciem tłumika środkowego, po usłyszeniu jaki bulgot wydaje S8 FOSS'a zakochałem się...
A co miałoby na celu wyrzucenie środkowego tłumika?

Taki dźwięk jaki ma FOSS można uzyskać tylko za pomocą końcowego tłumika, co też uczyniłem

http://www.a8team.pl/topics25/57.htm?start=75#26324

Jedyna różnica to to że wyrzuciłem katalizatory i wstawiłem zamiast nich Sportowe tłumiki rurowe przelotowe AWG

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 lis 2011, 12:03

trochę kotlecik, ale w temacie...
Tłumik końcowy już u mnie gra i buczy, więc teraz swoje zainteresowanie przenoszę na inny element układu wydechowego.
Chodzi mi o modyfikację H-pipe vs X-pipe - czy w naszych motorkach efekt jest też tak znaczny?

Tutaj nieco inne dzwięki, co nie zmienia faktu, że X-pipe odpowiada mi bardziej:

Jakieś sugestie zwązane z X-pipe'em?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 30 lis 2011, 14:27

BiLu pisze:Tłumik końcowy już u mnie gra i buczy, więc teraz swoje zainteresowanie przenoszę na inny element układu wydechowego.
Napisz koniecznie co tam zasadziłeś :mrgreen:

Co do x-pipa to mam trochę doświadczeń, więc mogę się podzielić spostrzeżeniami.
Założyłem go eksperymentalnie, żeby sprawdzić jak zmieni się dźwięk. Na początku podobało mi się. Zrobiło się głośniej co kłóci się z teorią, że na X-sie układ wydechowy chodzi ciszej niż na H-pipe. Ale ja miałem oryginalnie H-pipa w obudowie tłumiącej i może stąd ta różnica.
Dźwięk bardziej chrapliwy i brudny ale o wyższych i suchych tonach jednak. Mi dźwięk przypomina furgonetkę z V8. Nie wiem czemu :roll:
Na ori H-pipe dźwięk bardziej stonowany, mięsisty i przyjemniejszy dla ucha.
Dlatego po tych wszystkich doswiadczeniach teraz znowu wkładam z powrotem oryginalny h-pipe i tłumik środkowy. Zostawiam tylko tłumiki końcowe Fox-sa.
Sporo ludzi jest zwolennikami X-pipa jednak z tego co wyczytałem na amerykańskich forach większość woli dźwięk który produkuje H-pipe.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 30 lis 2011, 17:43

Popieram kolegę Mucholejkolator, ja w moim ex A8 miałem na początku tłumiki sportowe zamiast katów, H-pipa (ori) zmieniłem na X-pipe, dalej środkowy ori, końcowy sportowy.

Na początku mi się podobało, jednak u kolegi w A8 wyrzuciłem katy, wstawiłem rurę 65 mm i na jej bazie zrobiliśmy H-pipe wstawiając rurkę łączącą obie rury, dalej tłumik środkowy ori i końcowy identyczny jak mój.

Porównanie: U mnie pomimo dodatkowych tłumików zamiast katów było bardziej bucząco niż u kolegi na H-pipe bez dodatkowych tłumików zamiast katów. U niego dzwięk jest bardziej agresywny, jednak basu nie brakuje. poprzez X-pipe od samego początku dzwięk od razu miesza się a w H-pipe tego tak nie słychać. Dla mnie przy konfiguracji naszych wydechów H-pipe wychodzi bardziej na plus

Na koniec mogę was zdziwić ale najlepszą konfiguracją dla mnie jest: wszystko ori tzn. katy, H-pipe, środkowy i do tego sam końcowy sportowy jakiejś dobrej marki. Efekt taki, że dźwięk będzie podkreślony, parametry wydechu w normie i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek. Jeśli nabędę kiedyś jeszcze A8 (D3) to na pewno tak skonfiguruje sobie wydech.

Pozdro

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 lis 2011, 18:18

SERGIO pisze:Na koniec mogę was zdziwić ale najlepszą konfiguracją dla mnie jest: wszystko ori tzn. katy, H-pipe, środkowy i do tego sam końcowy sportowy jakiejś dobrej marki. Efekt taki, że dźwięk będzie podkreślony, parametry wydechu w normie i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek. Jeśli nabędę kiedyś jeszcze A8 (D3) to na pewno tak skonfiguruje sobie wydech.

Pozdro
... i tym oto sposobem przekonałeś mnie chyba do pozostawienia tego co mam w takiej właśnie konfiguracji.
Dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 30 lis 2011, 19:07

BiLu pisze: ... i tym oto sposobem przekonałeś mnie chyba do pozostawienia tego co mam w takiej właśnie konfiguracji.
Dziękuję i pozdrawiam.
Jednak dalej nie wiemy co tam masz :-P

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 lis 2011, 19:49

sebos17 pisze:
BiLu pisze: ... i tym oto sposobem przekonałeś mnie chyba do pozostawienia tego co mam w takiej właśnie konfiguracji.
Dziękuję i pozdrawiam.
Jednak dalej nie wiemy co tam masz :-P
Bo sam nie wiem co to jest.
Wiem tylko tyle, że jest z nierdzewki i końcówki wystają nierówno :lol:

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 30 lis 2011, 20:21

Tez doszedłem do tego co SERGIO, u nas nie trzeba dużo kombinować , żeby było optymalnie. Łatwo przesadzić, robi się kibel bo wszystko w kabinie buczy a nie przyjemnie podkreśla warkot silnika. No i wiemy to już teraz, sami próbowaliśmy, mamy ciekawe doświadczenia i obserwacje. A z obserwacji płynie nauka :-D

SERGIO a tak w ogóle to co się stało z Twoją maszyną, sprzedałeś czy co :cry:

BiLu pisze:Bo sam nie wiem co to jest.
Wiem tylko tyle, że jest z nierdzewki i końcówki wystają nierówno :lol:
A to nie ten wydech z allegro za 300 PLN coś tam "Super końcówki"?
Dawaj jakąś fotę!

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 lis 2011, 21:07

Mucholejkolator pisze: A to nie ten wydech z allegro za 300 PLN coś tam "Super końcówki"?
Dawaj jakąś fotę!
Chyba ten ;-)
Obrazek
Nagram na dniach jak to gra i podrzuce linka do YT.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 30 lis 2011, 22:01

Hehe, jasne że to ten :-P Wygląda optymistycznie, ciekawe tylko czy nie jest wypalony czy coś z tych rzeczy. Jak nagrasz filmik to będzie wszystko słychać.

Spoko :mrgreen:

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 01 gru 2011, 09:53

Mucholejkolator pisze:SERGIO a tak w ogóle to co się stało z Twoją maszyną, sprzedałeś czy co :cry:
No znalazł się kupiec tu z forum, przyjechał, zobaczył i odjechał A8-semką. Mój kolega zrobił mi psikusa, bo wystawiając swoją dopisał że druga na zdjęciu, czyli moja jest też na sprzedaż. Wszyscy wiemy jak ciężko jest sprzedać Audi A8 z takimi wielkimi silnikami, a jak klient już jest to żal nie sprzedać.
Zrobiłem moim A8 35 tkm przez 3 lata, mało jeździłem, a koszta utrzymania duże do tego serwis, obecne ceny paliwa. To skłoniło mnie do sprzedaży.

Teraz kupiłem sobie małego piździka jakim jest Audi A3 1,9 TDI ASZ, 170KM 2001 rok. Mało pali, zapi..dala i to mi narazie wystarczy bo i tak kiedyś kupię D3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl