części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 01 paź 2013, 15:26

Korton pisze:Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.
Ja jestem zaskoczony ubytkiem Nm. Moc jest naprawdę ok, ale moment obrotowy masakra, aż się zastanawiam ile ja mam pod maską :-/

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2013, 15:59

A mi sie wydaje że wynik jest z duzym błedem bo za duża jest ta róznica miedzy momentem obrotowym a mocą.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 paź 2013, 17:44

Korton pisze:Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.
Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Motomaks » 01 paź 2013, 17:45

Cytując pana z V-tech'u a jak mniemam wie o czym mówi i zna się na tym co robi: Nie da się osiągnąć seryjnych wartości podawanych przez Audi w niemodzonym samochodzie.
Ale nawet jeśli trochę momentu uciekło to przez 14lat miało prawo:)
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Quattro i wszystko jasne.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 paź 2013, 17:50

Motomaks pisze:Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Motomaks » 01 paź 2013, 18:59

FOSS pisze:
Motomaks pisze:Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)

Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.

I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.

Jeszcze jedno,
Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.
Quattro i wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 01 paź 2013, 19:39

Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr.

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Motomaks » 01 paź 2013, 19:53

Maciex pisze:Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr.
Tak samo powiedział sąsiadero.
Quattro i wszystko jasne.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 01 paź 2013, 20:22

FOSS pisze: Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:
Wg mnie ma to uzasadnienie, Nm przy obrotch 3600 i 5400 osiagaja wartosc maksymalna (+/- kilk Nm), co przy tolerancji pomiaru kilku %, moze powodowac "przeskakiwanie" maksimum po tych dwoch wartosciach obrotow/min.

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2013, 20:37

Ja bym zmierzył tak jak FOSS prawi bo cos w kościach mnie łupie że te wyniki to kupa jakaś.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 paź 2013, 21:17

kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego

niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 01 paź 2013, 21:32

maciu pisze: niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?
Raczej tak, jak mialem mondeo v6, to tam bylo IMRC (przelaczanie dolotow dlugie/krotkie) i przy 3.5tys obr/min nastepowalo przelaczenie i tez taki dolek wystepowal.
Wykres:
http://imageshack.us/photo/my-images/37 ... kozj6.jpg/
Obrazek

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Motomaks » 01 paź 2013, 22:02

maciu pisze:kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego

niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?

To dokładnie ten moment, silnik inaczej gada i szybciej się wkręca wtedy.

<-- od 44sek.
Quattro i wszystko jasne.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 paź 2013, 00:58

Motomaks pisze:Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.
Bo teoretycznie rozmiar kół nie powinien mieć wpływu na pomiary... o ile są one właściwie przeprowadzone.... ale jak można w necie poczytać niestety zdarzają się pomiary robione trochę niechlujnie których wyniki ciężko potem nazwać poprawnymi.

Ja swoje byłe S8 hamowałem kilka razy ale niestety tylko na jednej hamowni i pomimo różnych modyfikacji i robienia go na "żyletę" najwięcej co mi wypluło to 304KM (na nowej przepływce, po zrobieniu wydechu i nowego programu).
Mierzone na kołach 20" i oponach 255/35R20 i bardzo jestem ciekaw jak wyszedł by ten pomiar na innym rozmiarze kół i opon.


Przy okazji zlotu w Ułęży zmierzyłem też swoje obecne D3 - wypluło tylko 274KM i 361Nm
kiedyś bym się tym przejął i drążył temat ale dziś jakoś mnie to nie wzrusza.
Mam słabą wiarę w poprawne hamowanie fur 4x4 z automatem i pomiarze strat napędu poprzez wytracanie prędkości na skrzyni w pozycji Neutral.

Ale przyznaję, że nie znam się na tym dobrze i być może się mylę ;-)
Motomaks pisze:I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.
Nie no, nie ma się co czepiać. Koledzy dobrze mówią, że jak wykres prawie płaski to mogło tak być.
Zresztą Nm nie są zmierzone w dwóch różnych prędkościach obrotowych - są mierzone przez cały czas ale z pomiarów wyszło że max wyszedł w zupełnie innym miejscu.

Patrząc na wydruk wychodzi na to, że drugi pomiar robiony kilka minut później...
i przy tym pomiarze chyba było mu już trochę za gorąco ;-)


A może w tym przypadku również się mylę bo zerkając na wykres to mam wrażenie, że nasze V8 powinno jechać właśnie tak jak na drugim wykresie tzn. z dołu masz dużo Nm a na górze dużo KM - do tego właśnie służy ta zmienna geometria kolektora dolotowego.

U mnie w D3 max Nm wyszedł przy 3616obr/min a max KM przy 6670obr/min ;-)
Motomaks pisze:Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.
Przepływka ma istotny wpływ na wynik osiągnięty na hamowni i oczywiście na codzienną jazdę również. Jeżeli chcesz gonić za serią i wynikiem hamowania to oczywiście wymieniaj ale jeżeli nie masz ciśnienia na wykresy to najpierw sprawdź jak ona działa a później podejmuj decyzje o jej wymianie bo może wcale nie jest jeszcze padnięta ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 02 paź 2013, 15:22

Dlaczego ja nie wierze w te wykresy?? Ano dlatego że dużo sie jeździ i z innymi autami na drogach ma sie porownanie i jak by było tak jak pokazuja te hamownie to my bysmy naszymi A8 ciągle w tyle zostawali.
Jak pisze FOSS hamownie nie radzą sobie ze zmierzeniem Quattro+ASB.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl