Ja jestem zaskoczony ubytkiem Nm. Moc jest naprawdę ok, ale moment obrotowy masakra, aż się zastanawiam ile ja mam pod maską :-/Korton pisze:Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.
[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych
Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....Korton pisze:Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Cytując pana z V-tech'u a jak mniemam wie o czym mówi i zna się na tym co robi: Nie da się osiągnąć seryjnych wartości podawanych przez Audi w niemodzonym samochodzie.
Ale nawet jeśli trochę momentu uciekło to przez 14lat miało prawo:)
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Ale nawet jeśli trochę momentu uciekło to przez 14lat miało prawo:)
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Quattro i wszystko jasne.
Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.Motomaks pisze:Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS pisze:Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.Motomaks pisze:Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)
Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.
I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.
Jeszcze jedno,
Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.
Quattro i wszystko jasne.
Wg mnie ma to uzasadnienie, Nm przy obrotch 3600 i 5400 osiagaja wartosc maksymalna (+/- kilk Nm), co przy tolerancji pomiaru kilku %, moze powodowac "przeskakiwanie" maksimum po tych dwoch wartosciach obrotow/min.FOSS pisze: Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:
Raczej tak, jak mialem mondeo v6, to tam bylo IMRC (przelaczanie dolotow dlugie/krotkie) i przy 3.5tys obr/min nastepowalo przelaczenie i tez taki dolek wystepowal.maciu pisze: niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?
Wykres:
http://imageshack.us/photo/my-images/37 ... kozj6.jpg/
maciu pisze:kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego
niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?
To dokładnie ten moment, silnik inaczej gada i szybciej się wkręca wtedy.
<-- od 44sek.
Quattro i wszystko jasne.
Bo teoretycznie rozmiar kół nie powinien mieć wpływu na pomiary... o ile są one właściwie przeprowadzone.... ale jak można w necie poczytać niestety zdarzają się pomiary robione trochę niechlujnie których wyniki ciężko potem nazwać poprawnymi.Motomaks pisze:Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.
Ja swoje byłe S8 hamowałem kilka razy ale niestety tylko na jednej hamowni i pomimo różnych modyfikacji i robienia go na "żyletę" najwięcej co mi wypluło to 304KM (na nowej przepływce, po zrobieniu wydechu i nowego programu).
Mierzone na kołach 20" i oponach 255/35R20 i bardzo jestem ciekaw jak wyszedł by ten pomiar na innym rozmiarze kół i opon.
Przy okazji zlotu w Ułęży zmierzyłem też swoje obecne D3 - wypluło tylko 274KM i 361Nm
kiedyś bym się tym przejął i drążył temat ale dziś jakoś mnie to nie wzrusza.
Mam słabą wiarę w poprawne hamowanie fur 4x4 z automatem i pomiarze strat napędu poprzez wytracanie prędkości na skrzyni w pozycji Neutral.
Ale przyznaję, że nie znam się na tym dobrze i być może się mylę ;-)
Nie no, nie ma się co czepiać. Koledzy dobrze mówią, że jak wykres prawie płaski to mogło tak być.Motomaks pisze:I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.
Zresztą Nm nie są zmierzone w dwóch różnych prędkościach obrotowych - są mierzone przez cały czas ale z pomiarów wyszło że max wyszedł w zupełnie innym miejscu.
Patrząc na wydruk wychodzi na to, że drugi pomiar robiony kilka minut później...
i przy tym pomiarze chyba było mu już trochę za gorąco ;-)
A może w tym przypadku również się mylę bo zerkając na wykres to mam wrażenie, że nasze V8 powinno jechać właśnie tak jak na drugim wykresie tzn. z dołu masz dużo Nm a na górze dużo KM - do tego właśnie służy ta zmienna geometria kolektora dolotowego.
U mnie w D3 max Nm wyszedł przy 3616obr/min a max KM przy 6670obr/min ;-)
Przepływka ma istotny wpływ na wynik osiągnięty na hamowni i oczywiście na codzienną jazdę również. Jeżeli chcesz gonić za serią i wynikiem hamowania to oczywiście wymieniaj ale jeżeli nie masz ciśnienia na wykresy to najpierw sprawdź jak ona działa a później podejmuj decyzje o jej wymianie bo może wcale nie jest jeszcze padnięta ;-)Motomaks pisze:Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-