części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
SPAM-wojtek_gtx

Post autor: SPAM-wojtek_gtx » 19 kwie 2012, 22:19

Manual

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 kwie 2012, 22:46

Pomijając już moje przygody z podnoszeniem mocy oraz hamowaniem mojego Ex S8 (opisywałem już kiedyś więc nie ma potrzeby tego powtarzać) to dodam tylko, że deklarowana przez producentów moc silnika to moc zmierzona na hamowni silnikowej w ściśle określonych warunkach pomiarowych określonych konkretną normą.... a pomiary dokonywane na hamowni podwoziowej to dee facto pomiar mocy na kołach gdzie końcowe wyniki mówiące o mocy silnika to wynik pomiaru mocy na kołach oraz wynik pomiaru strat napędu podstawione do odpowiedniego wzoru.

Ale w przypadku samochodów takich jak A8/S8 z napędem na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów sam pomiar strat napędu już rodzi wątpliwości........ bo straty napędu przy przyspieszaniu mogą być inne niż straty napędu mierzone przy teoretycznie swobodnym zwalnianiu na rolkach hamowni kiedy skrzynia biegów pracuje w trybie Neutral a napęd jest pędzony poniekąd od tyłu czyli od kół.

Do tego dochodzą jeszcze warunki pomiarowe (wilgotność oraz temperatura powietrza albo moc dmuchaw które tłoczą na silnik chłodne powietrze) oraz ów magiczny wzór wg. którego zmierzona moc na kołach oraz te wszystkie parametry zewnętrzne mają dać wynik w postaci mocy silnika....... ale margines błędu jest tu chyba dosyć duży :roll:



Ostatnio zaczytałem się na dłużej na forum Subaru i tam, co ciekawe, temat hamowni, wyników pomiarów oraz wartości deklarowanych przez producenta i przez profesjonalne firmy tuningowe również był mocno dyskutowany.

Tam również koledzy pisali że na niektórych naszych hamowniach robienie pomiarów to wyrzucanie pieniędzy w błoto bo wyniki mogą być takie jakie chce osoba robiąca pomiary co wielokrotnie może się mieć nijak do rzeczywistej mocy auta...
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2012, 23:06

zmierzyć dobrze czas do 100, jest to dobry wykładnik w końcu nie chodzi o to czy uciekło/przybyło 10km tylko powiedzmy 40 i więcej a to juz bedzie widać po czasie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 20 kwie 2012, 09:18

maciu pisze:zmierzyć dobrze czas do 100
bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 kwie 2012, 09:36

greg26 pisze:
maciu pisze:zmierzyć dobrze czas do 100
bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200.
Tylko , że u nas nie ma zbytnio miejsca gdzie możesz legalnie się rozpędzić do 200km/h

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 20 kwie 2012, 11:56

Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 20 kwie 2012, 13:16

Maciex pisze:Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h
Według tego filmu S8 robi to w 24 sek, trochę dużo ;-)


Jak sam wcześniej sprawdzałem to spokojnie ten czas wykręcałem

SPAM-wojtek_gtx

Post autor: SPAM-wojtek_gtx » 20 kwie 2012, 18:05

FOSS pisze:P
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:
Prawdziwych pomiarów można dokonać w jednej jedynej w warszawie hamowni obciążeniowej - w firmie ECUperformance.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 20 kwie 2012, 18:48



moja idzie bardzo podobnie, ale do 200km/h nie dokręciłem bo już prostej brakowało

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 23 kwie 2012, 18:00

a ja sie pochwale ze mam 311 koni poniżej zdjecie dla niedowiarków :D

Obrazek

adrian949

Post autor: adrian949 » 23 kwie 2012, 18:36

Fajny ten jeden konik! ;-)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 kwie 2012, 08:56

ile waży ten konik? ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_%C5%BCywy

tez trzeba by go shamować :D
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

paja
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2011, 13:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: paja » 16 maja 2012, 22:54

Panowie i Panie. W sobotę tj 19.05.2012 organizowany jest wyjazd na hamownie do Ostrowca Świętokrzyskiego. Ja jadę ze znajomymi z Kielc, jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby podjechać z innych zakamarków kraju. Koszty jest śmieszny bo na quattro 70zł, a ośka 50. Hamowanie odbędzie się na profesjonalnej hamowni także zapraszam wszystkich chętnych.

Link do firmy http://www.kingsoft.com.pl/

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 sie 2012, 00:07

Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 sie 2012, 12:03

Mucholejkolator pisze:Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?:
Coś czuję że jak ja nie pojadę to odważnych nie będzie... każdy chce mieć tyle ile fabryka dała i nie chce się dowiedzieć że ma mniej :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl