[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych
Pomijając już moje przygody z podnoszeniem mocy oraz hamowaniem mojego Ex S8 (opisywałem już kiedyś więc nie ma potrzeby tego powtarzać) to dodam tylko, że deklarowana przez producentów moc silnika to moc zmierzona na hamowni silnikowej w ściśle określonych warunkach pomiarowych określonych konkretną normą.... a pomiary dokonywane na hamowni podwoziowej to dee facto pomiar mocy na kołach gdzie końcowe wyniki mówiące o mocy silnika to wynik pomiaru mocy na kołach oraz wynik pomiaru strat napędu podstawione do odpowiedniego wzoru.
Ale w przypadku samochodów takich jak A8/S8 z napędem na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów sam pomiar strat napędu już rodzi wątpliwości........ bo straty napędu przy przyspieszaniu mogą być inne niż straty napędu mierzone przy teoretycznie swobodnym zwalnianiu na rolkach hamowni kiedy skrzynia biegów pracuje w trybie Neutral a napęd jest pędzony poniekąd od tyłu czyli od kół.
Do tego dochodzą jeszcze warunki pomiarowe (wilgotność oraz temperatura powietrza albo moc dmuchaw które tłoczą na silnik chłodne powietrze) oraz ów magiczny wzór wg. którego zmierzona moc na kołach oraz te wszystkie parametry zewnętrzne mają dać wynik w postaci mocy silnika....... ale margines błędu jest tu chyba dosyć duży :roll:
Ostatnio zaczytałem się na dłużej na forum Subaru i tam, co ciekawe, temat hamowni, wyników pomiarów oraz wartości deklarowanych przez producenta i przez profesjonalne firmy tuningowe również był mocno dyskutowany.
Tam również koledzy pisali że na niektórych naszych hamowniach robienie pomiarów to wyrzucanie pieniędzy w błoto bo wyniki mogą być takie jakie chce osoba robiąca pomiary co wielokrotnie może się mieć nijak do rzeczywistej mocy auta...
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:
Ale w przypadku samochodów takich jak A8/S8 z napędem na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów sam pomiar strat napędu już rodzi wątpliwości........ bo straty napędu przy przyspieszaniu mogą być inne niż straty napędu mierzone przy teoretycznie swobodnym zwalnianiu na rolkach hamowni kiedy skrzynia biegów pracuje w trybie Neutral a napęd jest pędzony poniekąd od tyłu czyli od kół.
Do tego dochodzą jeszcze warunki pomiarowe (wilgotność oraz temperatura powietrza albo moc dmuchaw które tłoczą na silnik chłodne powietrze) oraz ów magiczny wzór wg. którego zmierzona moc na kołach oraz te wszystkie parametry zewnętrzne mają dać wynik w postaci mocy silnika....... ale margines błędu jest tu chyba dosyć duży :roll:
Ostatnio zaczytałem się na dłużej na forum Subaru i tam, co ciekawe, temat hamowni, wyników pomiarów oraz wartości deklarowanych przez producenta i przez profesjonalne firmy tuningowe również był mocno dyskutowany.
Tam również koledzy pisali że na niektórych naszych hamowniach robienie pomiarów to wyrzucanie pieniędzy w błoto bo wyniki mogą być takie jakie chce osoba robiąca pomiary co wielokrotnie może się mieć nijak do rzeczywistej mocy auta...
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tylko , że u nas nie ma zbytnio miejsca gdzie możesz legalnie się rozpędzić do 200km/hgreg26 pisze:bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200.maciu pisze:zmierzyć dobrze czas do 100
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Panowie i Panie. W sobotę tj 19.05.2012 organizowany jest wyjazd na hamownie do Ostrowca Świętokrzyskiego. Ja jadę ze znajomymi z Kielc, jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby podjechać z innych zakamarków kraju. Koszty jest śmieszny bo na quattro 70zł, a ośka 50. Hamowanie odbędzie się na profesjonalnej hamowni także zapraszam wszystkich chętnych.
Link do firmy http://www.kingsoft.com.pl/
Link do firmy http://www.kingsoft.com.pl/
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Coś czuję że jak ja nie pojadę to odważnych nie będzie... każdy chce mieć tyle ile fabryka dała i nie chce się dowiedzieć że ma mniej :-PMucholejkolator pisze:Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-