Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 FL] Podtlenek azotu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 08 lis 2010, 17:06

A jak wygląda hamowanie Tiptronika...?
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 08 lis 2010, 18:17

martab99 pisze:A jak wygląda hamowanie Tiptronika...?
Nie mam pojęcia, bo tykam tylko manuali ;-)
Spytaj na: http://www.jetronik.pl/

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 08 lis 2010, 21:15

Przeważnie jest tak,że wrzuca się 3 bieg i na nim sprawdza się moc i moment obrotowy silnika w tiptronicu- przynajmniej tak u mnie robili, a byłem na 2 różnych hamowniach obiema swoimi a-ósemkami.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 09 lis 2010, 08:33

greg26 pisze:Przeważnie jest tak,że wrzuca się 3 bieg i na nim sprawdza się moc i moment obrotowy silnika w tiptronicu- przynajmniej tak u mnie robili, a byłem na 2 różnych hamowniach obiema swoimi a-ósemkami.
I jaki wynik uzyskałeś w swoich ósemkach? Kilka osób z forum sprawdzało swoje auta na hamowniach stacjonarnych i wyniki wychodziły mocno zaniżone ale dziwnym trafem zawsze proporcjonalnie tzn

seria 360 KM- hamownia 300KM
seria 340 KM- hamownia 280KM
seria 300 KM- hamownia 240KM

Rozumiem że kilka koni z czasem mogło umknąć ale takie różnice i proporcjonalne??? Nie wierzę w to.

Ogólnie słyszałem że czterołapa bardzo ciężko zmierzyć aby ten wynik był prawdziwy i obrazował rzeczywisty obraz w jakiej kondycji jest nasz silnik.

Ja jeszcze swojego nie mierzyłem dlatego pytam jakie są Wasze doświadczenia i czy pokrywają się z tym co napisałem wyżej ? Te wyniki które podaję uzyskali moi koledzy więc nie wziąłem ich z sufitu ;-)

Acht

Post autor: Acht » 09 lis 2010, 09:20

byłem tam jakieś osiem lat temu - chłopaki się nie popisali , może dlatego że to był ford choć jakięs dwa RS przywracali na tor - ale to było juz jakiś czas temu więc spróbuje ponownie ( chłopaki stają się z czasem mężczyznami przecież ) - dzięki za namiar

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lis 2010, 14:38

Moje doświadczenia z hamownią są bardzo mieszane...
kilka lat temu hamowałem swoją Omegę (przerabiany, rozdłubany, podniesiona moc) i z wyników byłem bardzo zadowolony (hamownia MAHA u Mastersa)...
w tym roku w trakcie przeróbek auta hamowałem kilkukrotnie swoje S8 i wynikami jestem mocno rozczarowany (hamownia śjakaśtam w Kreatorze Mocy).

Szykuję dalsze zmiany w mojej eSie więc będą też ponowne wizyty na hamowni lecz tym razem pojadę ponownie do Mastersa na MAHA bo podobnież tylko na tym można w miarę dobrze zhamować nasze A8/S8 Tip.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, 12:59 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 09 lis 2010, 19:29

Sergio ja w to wierzę,bo na moc składa się wiele składowych,a nasze auta nie są nowe i jak nawet jedna z tych składowych nie będzie pracować poprawnie to można stracić 10-40 % mocy.Druga sprawa to zużycie silnika,10-15 letnie auta mają zazwyczaj 200 - 600 tysięcy przebiegu,więc czego można oczekiwać po a8 co ma go np.350 tysięcy?Z tych 300 koni aktywnych może będzie z 230.Wtedy zamiast chipować i inwestować w pierdoły typu wydechy,doloty itp trzeba by zainwestować te pieniądze w remont silnika( nowe pierścienie,uszczelki,panewki etc) i wtedy można dopiero powiedzieć,że "mam auto,którego parametry silnika są zbliżone do seryjnych".
Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 22:06 przez greg26, łącznie zmieniany 1 raz.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 09 lis 2010, 21:36

greg26 pisze:
[ Dodano: 2010-11-09, 19:41 ]
Sergio ja w to wierzę,bo na moc składa się wiele składowych,a nasze auta nie są nowe i jak nawet jedna z tych składowych nie będzie pracować poprawnie to można stracić 10-40 % mocy.Druga sprawa to zużycie silnika,10-15 letnie auta mają zazwyczaj 200 - 600 tysięcy przebiegu,więc czego można oczekiwać po a8 co ma go np.350 tysięcy?Z tych 300 koni aktywnych może będzie z 230.Wtedy zamiast chipować i inwestować w pierdoły typu wydechy,doloty itp trzeba by zainwestować te pieniądze w remont silnika( nowe pierścienie,uszczelki,panewki etc) i wtedy można dopiero powiedzieć,że "mam auto,którego parametry silnika są zbliżone do seryjnych".
Ja rozumiem, że w aucie kilku - kilkunasto letnim może ubyć kilka koników, ale nie wierzę że w każdym z opisywanych przeze mnie aut ubyło akurat proporcjonalnie, idealnie po 60 KM bo to jest śmieszne. Uważam, że w większości na jakichś tam hamowniach ich pomiary nie są miarodajne. Nie wiem, może podają moc na kołach i nie uwzględniają straty przeniesienia napędu a mówią że to moc na silniku, nie mam pojęcia.
Słyszałem, że najlepszym rozwiązaniem jest mobilna hamownia, gdzie podłącza się komputer i sruuu na autostradę.

Rozumiem, że wynik był w aucie 300KM - 278 lub 265 itp a nie zaraz w okolicy 240
tak samo w silniku 340 KM czemu wychodzi 280 a w silniku 360 KM wychodzi 300 z małym haczykiem. Dziwny zbieg okoliczności. A opisywane przeze mnie auta jeżdżą normalnie a nawet powiedziałbym więcej wzorowo i na tle innych audiczek A8 wypadają tak samo jak nie lepiej. Prędkości max powyżej 250 lub grubo powyżej 250 km/h bo jeden kolega spokojnie dochodzi do 280 km/h. Nie wierzę, że umarło mu 60 KM

slavoxford
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
Lokalizacja: oxford/bielsko-biała

hamownia

Post autor: slavoxford » 07 gru 2010, 12:37

Szanowni koledzy to jest tak, że możemy podawać moc na drodze i moc silnika, poza tym w przypadku zwłaszcza niemieckich autek, a w szczególności starszych Niemcy podawali zaniżone wartości i tu przykład A6 2,5tdi rzędówka 5 cylindrów w założeniu 115 koni w rzeczywistości na hamowni MTM 2 dni po kalibracji z nadmuchem przednim na 3 biegu (6miegów manual) z przebiegiem 680.000km autko uzyskało 148 KM, to samo autko z przebiegiem 120,000 z założenia 140KM nowe pierścienie panewki, zrobiona głowica ,full przygotowanie przed chipem, nowe wtryski i turbo uzyskało na skrzyni automatycznej 4 biegowej 156 Km więc mamy 31 km więcej na starym wysłużonym silniku i tylko 16 na praktycznie nowym? O co chodzi a więc tak, przede wszystkim każda skrzynia posiada parametr „ratio” jest to rzeczywiste przełożenie momentu i ilości obrotowej na konkretną prędkość przy konkretnych obrotach silnika, pomijam lock up na automacie. Więc mamy np. 360 Km S8 to znaczy że silnik w tym autku ma 360 koni nie 240 czy 300, 360 jeśli jest serwisowany i ma wszystko w porządku z zapłonem powinien mieć te 360Km, nawet myślę (domysł) dochodzić do 374km przy olejach z 2010 r i świecach NGK platinum, oraz filtrem K&N, ponieważ technologia poszła od 2001 roku na przód prawda?( pomiar przed kalibracją i chipem dlatego dodaje słowo domysł ). Teraz te 360Km napędza: 4 x20 kilowe koła, dyferencjał , skrzynie, półosie itp., itd. W zależności czy mamy możliwość ustalić kod skrzyni i „ratio” oraz średnice kół i ewentualnie ustalić ile powietrza autko potrzebuje przy założonej prędkości z dmuchawy bo przecież po to mamy ten łapacz jak z tira pod maską, to w tedy jesteśmy w stanie ustalić ile Km jest na asfalcie plus straty powyższymi czynnikami i mamy moc silnika. Hamownie nie raz nie mają dmuchaw, są źle skalibrowane, programy uniwersalne bez możliwości zmian parametrów, gdzie przy napędzie quattro jest niezmiernie ważne. I mamy herezje jeden ma 300 z 360Km a drugi 407 Km z 360.
Chip na wolno ssącym silniku daje „mało” ale chodzi o co? o proporcje! 1.1 benzyna 60Km po chipie ma 5-7% plus norauto, allegro, cuda świata z USA może 10% to mamy 66Km pytanie warto? Raczej nie. Turbo Diesel lub turbo benzyna(LPG) spokojnie uzyskuje 30% mocy bez (teoretycznie)następstw uszkodzenia tz. zapas producentów silnika, więc z takiego 1.9 Tdi 115Km możemy uzyskać samym chipem 35Km, spokojnie, więc stosunek przyrostu jest 3 razy mniejszy na wolnossącym, ale! 4,2 z mocą 300 lub 340,360Km plus te „jedyne” 10% to już nie tak mało i powiem jak nas stać to naprawdę warto, ale nie zostawiajcie autka na wolnych obrotach, bo wyssa całe paliwo( wina programu), 1,9 tdi używa 0,4-0,6L ON, a nasze 360Konne S8 po programie min2,5 a moje to nawet 3,0l a to tylko 36Km więcej. Kochamy co mamy i nie zmieniamy tylko ulepszamy, a czasem warto bez litośnie sprzedać i kupić mocniejsze 300Km 32 zawory nigdy nie pójdzie jak 40zaworowe S8.
Porównajmy taki przypadek, powiedzmy „ok.”. z 300km A8 mamy jak pamiętam ktoś wspomniał 240Km i masę 1680kg? Jakoś tak i teraz subaru 225 koni rusza i odstawia nas, na co najmniej 20-30m jak to możliwe? Proste, subaru jest ciut lżejsze i ma turbo i 4wd, a nie quattro, i inne przełożenia, potem go mijamy jak by stał lub hamował, to właśnie jest Ratio. Serdecznie pozdrawiam i myślę, że coś nie coś rozjaśniłem. :-)
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 07 gru 2010, 22:38

No stary ale wywód strzeliłeś ;-)
Było S8....:(

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 12 gru 2010, 20:27

Wywód zaje.... ale ma chłop rację..Moim zdaniem jest tak...Masz jakies tam katalogowe wartości przyśpieszenia do setki,prędkości maksymalnej i jak się mieszczą w normie to gitara,jak odbiegają to kupa i tyle ...po jaką cholerę bawić się w hamownie które tak naprawdę gówno ci powiedzą..Amen


PS,.a kolega martinez zrobił już 500 koni wynalazkami z allegro?? Bo coś nic nie słychać, a teraz święta za pasem to i nawet zwykłe czipy po 20zł dają więcej mocyObrazek

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 13 gru 2010, 12:59

gierobiala pisze:Masz jakies tam katalogowe wartości przyśpieszenia do setki,prędkości maksymalnej i jak się mieszczą w normie to gitara,jak odbiegają to kupa i tyle ...po jaką cholerę bawić się w hamownie które tak naprawdę gówno ci powiedzą..Amen
Dokładnie tak jak piszesz. Skoro auto trzyma serię albo nawet niektóre seryjne auta wymiękają przy nim, jedziesz na hamownię a tam Ci mówią że ci 60 koni ubyło, jedziesz drugim i trzecim autem którego osiągi są katalogowe lub delikatnie ponad katalogowe i też Ci mówią że uciekło CI 60 KM w każdym z aut - Bzdura totalna z tymi hamowniami - przynajmniej tymi w Trójmieście

slavoxford
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
Lokalizacja: oxford/bielsko-biała

Post autor: slavoxford » 30 gru 2010, 01:16

I z podtlenku zrobiła się hamownia, Ja też sorry, koledzy widzieliście filmik z top-gear jak ze starego jaguara po wsadzeniu nitro, aż nie do uwierzenia myślę że to ściema, Jag bierze Porshe, Ferrari, i coś tam jeszcze, czyli z auta seryjnie 300coś konnego z masą nie wiem 2300kg za 600 -800 funa można zagrać o kaskę z lambo albo z porshe, Z tego co się zorientowałem to kupić nie problem, ale jak to wyregulować :roll: żeby sobie nie zrobić aluminiowej bombki z naszej Audiczki, czy ktoś się orientuje co jak, gdzie i przede wszystkim za ile? :roll: kolego Martinez nie zniechęcaj się wiara czyni cuda, ja wyślę Ci wykres z hamowania S8 tip, jet tam 396 Km, a jak poczekasz to będę hamował na wiosnę autko z tym silnikiem po kompletnej przeróbce skrzyni na manual, dolotu, filtra powietrza, układu zapłonowego powinno być właśnie ok 407 Koni to dziwny zbieg okoliczności z moich obliczeń właśnie wychodzi 13% przyrostu mocy i to jest 406,8Km to wkleisz go jak swój w końcu czemu nie :-D czytałem super wypowiedź że ideał stosunku paliwa żeby się całkowicie spaliło paliwo to stosunek stoichiometryczny wynosi 14,7:1, oraz Dla wytworzenia najwyższej mocy optymalny skład mieszanki wynosi 12,6-13:1 w naszych S8 z silnikiem AVP nie wiem jak w twoim jest to 11,6 a w A8 10,8 z kolei 11-12:1 dla silników z turbodoładowaniem, to na pewno dlatego że sprawność 40 zaworowej jednostki przekracza 90 parę procent czyli jest prawie że 100% napełnienia, wiemy też że r8 ma silnik z tą pojemnością, a ma 420Km i że szczytem tej konstrukcji jest 450Km no i zastanawiacie się pewnie jakie to różnice są między tymi silnikami no i nie mogę zapomnieć o poczciwym fsi z A8 350Km to ważne. AVP 360Km 40 zaworów 5.5 bara na listwe wtrysków, Fsi 10 koni mniej przy poprawcie mnie 250bar na listwie wtrysków ale to 32 zawory, mamy jeszcze połączenie tych dwuch technologi 40zaworów z Fsi i znamienne 420koni w tym porównaniu pomijając soft bo to kwestia strojenia i tego czego oczekujemy decyduje napełnianie, dolot, rozrząd i ilość rozpylanego paliwa, i zdolność mieszania Fsi jest genialne, bo mniejsza ilość robi tą samą robotę. te 450Km zabijcie mnie nie pamiętam w jakim Audi chyba S8 mtm na anglie robią tylko. ale to info z salonu audi Oford i napis na kartce, dodam tylko emocji obok stało S8 2009 jakiegoś bramkarza z manchester united warte jako roczne 2x nowe, z mocą 780Km z 6 litrów W12 a wiemy że to nie silnik S8, specjalne zamówienia kosztują, Mam kumpli z MTM i opowiadali mi o VW tuareg gdzie koleś zażyczył sobie. i tak nie parujących szyb i gotowali wodę w czajniku ze zgaszonym silnikiem i nic nie parowało, klima z chłodzeniem kokpitu kierownicy i wszystkich elementów gdzie kierowca dotyka podczas jazdy i parę innych to sztab konstruktorów i inżynierów(część się ponoć zwolniła jak usłyszała co gość chce)robią wszystko żeby Cię uszczęśliwić za konkretną kasę bo VW też jakoś 2 x tyle. wszystko jest możliwe tylko trzeba wiedzieć jak.A że tak dodam z ciekawości ile wam wychodzi na waszych wykresach bo może chłopaki dbają o spalanie kosztem mocy, lub nie są w stanie dokładnie policzyć mocy samego silnika, albo tankujecie w Katowicach, jaka jest średni przyrost mocy w 360konnyn S8 po chipie w waszych niuniach powiedzcie...
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 30 gru 2010, 01:46

Jeju chłopie ale referaty piszesz :mrgreen:
Co podtlenku i jaga jest to możliwe jak ustawisz mu dawkę np.300koni. Wiesz jeden strzał i po silniku ale na potrzeby programu wystarczy.
Mam Nitro w corvette i ustawione na 150hp. Dobierasz odpowiednie dysze i programujesz np. ecumasterem (mam tak u siebie) i strzelasz ale jak nigdy tego nie robiłeś to zleć to komuś kto to ogarnia :mrgreen:
Pamiętaj jednak, że zalecana bezpieczna dawka to max 15 sekund. ;-) i potem przerwa.

slavoxford
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 sie 2010, 20:00
Lokalizacja: oxford/bielsko-biała

Post autor: slavoxford » 30 gru 2010, 02:21

sorko za referaty, ale tak sobie przeczytałem od początku do końca temat i na kilka tematów piszę :-o , a co do nitro to nie, raczej nie zakładam :-/ , myślałem o jakimś złomku 3l lub 4 z zewnątrz trupek i podpuścić kumpla z subarką ma 300Km z 2L i jak rusza ogień z rury, chyba przez ostre wałki i dym z opon a niby 4wd, moje stare A8 z 300 konikami nawet na lodzie nie chciało boksować, ale gra nie warta świeczki. A powiedz to twoje masz suche czy mokre i z podgrzewaczem czy bez, no i w końcu kto to napełnia?
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl