Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Plewis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Plewis » 27 wrz 2016, 21:55

Apophis pisze:przyrosty że żope urywa <hehehe>
faktycznie godne przemyslenia haha +40kunia za 20tys? super mody...

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 28 wrz 2016, 07:18

405 kunia po modyfikacji... i jeżdżące auto ogarnięte w kilka dni, a nie marzenia na 500+ i samochód na 100k jazdy

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 29 wrz 2016, 00:37

Nie koniecznie to co doczytasz z ecu to asm , wszystko zależy od architektury, mogli zaprojektować własne urządzenia, choć w co wątpie bo po co wyważać otwarte drzwi. To co odczytasz z rejestrów ecu to będzie chinski pomieszany z jezykiem majów i czerwców :P . Jesteś w stanie to odczytać i przeanalizować o ile będzie to dla Ciebie zrozumiałe (architektura), ale ile czasu to Ci zajmie to nie pytaj. Kodu jako takiego w samochodzie nie ma, ale na pewno to on istnieje i podejrzewam, że jest to znany język z napisanymi oddzielnie bibliotekami. Nie wierze, że w 2000 roku by trzaskali softy w czystym asm. Od dawien dawna jak kupujesz czystą elektronikę to zawsze jest programowalna pochodną C ;)
ecu jest programowany od razu językiem wynikowym (zrozumiałym dla CPU).

Oczywiście wszystkie modyfikacje są robione na zasadzie podmiany sygnałów, innego sposobu (prostszego) nie ma. I pytanie jest o jakość takich modyfikacji. Gdyż jeżeli powstanie sytuacja (sygnałowa), która nie została przewidziana to jesteś w dupie . I to jest ten minus kiedy nie masz wglądu do kodu nie wiesz jak auto (ECU i inna elektronika) się zachowa. Zasada automatyki jest taka układ musi być stabilny i to jest najważniejsze, a niestety tunerzy nie wszystko wiedzą i nie są w stanie niektórych sytuacji przewidzieć ponieważ nie wiedzą o wszystkich jakie mogą zaistnieć.

NIe ukrywam, że zaciekawił mnie ten temat i chętnie bym w ten jezyk majow spojrzał :P

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 29 wrz 2016, 10:28


olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 20 paź 2016, 22:58

Konkluzja jak zwykle, tuning nie jest opłacalny, chyba ze dla tunera.
I jeszcze nawiążę do dyskusji o nowych technologiach, seryjnych sterownikach, w grupie VAG jak Genowefa Garage nie ogarnie tematu to nikt nie ogarnie.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 paź 2016, 23:16

olozwirski pisze:I jeszcze nawiążę do dyskusji o nowych technologiach, seryjnych sterownikach, w grupie VAG jak Genowefa Garage nie ogarnie tematu to nikt nie ogarnie.
hmmm... SPORTMILE ??
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 21 paź 2016, 21:46

Moge tylko napisać ze podtrzymuje to co napisałem powyżej.
Narazie czytam

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 21 paź 2016, 22:16

olozwirski pisze:Konkluzja jak zwykle, tuning nie jest opłacalny, chyba ze dla tunera.
I jeszcze nawiążę do dyskusji o nowych technologiach, seryjnych sterownikach, w grupie VAG jak Genowefa Garage nie ogarnie tematu to nikt nie ogarnie.
Ha ha - no na pewno tylko "Genowefa" jest w PL i to tylko ona ogaryna takie rzeczy, bez jaj - tam to tylko projekt - Cordoba - jest na plus.

Gość

Post autor: Gość » 22 paź 2016, 14:08

kmicic-lt pisze:tam to tylko projekt - Cordoba - jest na plus.
I w cholere innych udanych nawet mój. Także nie wiem czy sa inni ale Genowefa i jej własciciel jest jednym z najlepszych tunerów-majstrów jakich znam.

Awatar użytkownika
emil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 03 mar 2011, 08:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: emil » 22 paź 2016, 22:12

Apophis, masz już wystrojone auto do końca?
Temat ślizgającego sprzęgła załatwiony?
390hp 550Nm będzie więcej
Jest więcej 445hp/646Nm

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2016, 12:12

Sprzęglo sie nie ślizga jak nie uzywam auta w trybie agresywnym sportowym. Jak chce strzelać spod świateł to musze dać mocniejsze po prostu.
Softa jeszcze nie ogarnałem bo nie mam czasu jechac pól polski dlatego czekam aż kumpel tu bliżej bedzie miał ogarniętego kompa i dostroimy.

Awatar użytkownika
emil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 03 mar 2011, 08:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: emil » 23 paź 2016, 12:31

Apophis, czyli ten twój projekt, swap już też trochę trwa <okok>
Co do sprzęgła, to radzę tam zajrzeć bo masz coś zyebane.
Kto obijał tarczę kewlarem?Docisk też wysyłałeś razem z tarczą?

Dziwi mnie to, że u mnie daje radę przy 400hp i 550Nm a nie jeżdżę jak emeryt <fujarka>
To co ma u Ciebie do przeniesienia to nic innego jak seriia w S4B5.
Kewlar spokojnie starcza na 550Nm. U Ciebie pewnie jest z 200Nm mniej.
390hp 550Nm będzie więcej
Jest więcej 445hp/646Nm

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2016, 12:47

Nie trwa bo autem zrobiłem już z 15tyś km albo lepiej. Dawałem docisk z tarczą i niestety seryjne sprzegiełko z rs4 jest slabe co z tego że w rsce daje rade jakoś(3-4 strzały i do wymiany) jak u mnie jest większa masa auta. Rozpytywałem o opinie posiadaczy rsek kazdy mowi to samo. Jesli mu wbije strzała z 5tys obr to nie ma bata że sie nie uslizgnie :)
Przestudiowałem juz ten temat i do NOSa bedzie trza mocniejsze i takie sa bez problemu. Ale do dalszych modów trza najpierw hajsu miec potem bede myslał.

Soft to nie jest kłopot ja sie do innej charakterystyki pracy pedału gazu przyzwyczaiłem i nawet moja zona bez problemu sobie radzi z autem.
Zrobie przy okazji mam juz wsio tylko trza mi dostep do kompa z programem i chwile czasu :)

Awatar użytkownika
emil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 03 mar 2011, 08:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: emil » 23 paź 2016, 13:26

Apophis, nadal nie napisałeś kto robił sprzęgło? Ile zapłaciłem za obicie kewlarem?
Zapewne pytałeś się właścicieli pomodzonych RS4 na 500+ i 600Nm+ wtedy się zgodzę że ma prawo nie dać rady.
Większość pomodzonych S4 lata na takim sprzęgle.
Nie raz strzelam , nie raz dostawała ostre baty.
Sprzęgło ma się dobrze ;) Do tej mocy jest idealne.
Ale z tą mocą co masz teraz ,to jak spacer z dzieckiem.
Tak z ciekawości ile waży twoja A8?
Ps. Ztymi 3-4 strzłami to poleciałeś i to grubo <faktycznie>
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 21:30 przez emil, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2016, 19:27

Qrde nie pamietam tej firmy to z Łodzi było chyba. Mi się juz myli bo miałem kilku podwykonawców heheh. Pytałem włascicieli seryjnych i kazdy mówił że sie sypia szybko jak lubisz postrzelać. Ile wazy ósemka? Ze mna spokojnie ma 1800.
ja 2x strzeliłem i miało uslizg ze 3 razy robiłem agresywna redukcje i łapało uslizg zapaszek był ale na normalnej jeździe sie to nie odbiło wcale-lata ok.

Wyczaiłem juz że jak chce gwałtownie ruszyc to musze złapac obroty momentu a nie za dużo ani za mało i jest wystart bez poslizgu.

Ale ok to nie temat o moim swapie ten jest gdzie indziej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl