Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 04 gru 2013, 17:38

no tu ma miec 500 KM i 600 niutków w12 ma chyba 420 KM i 550 Nm także raczej takie biturbo jest pierwsze. Nawet gdyby było drugie to i tak bym wolał chyba biT ogólnie marzy mi sie uturbione autko


maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 gru 2013, 08:50

ciekawe jak z odprowadzaniem ciepła no i dostep do turbin chyba jeszcze gorszy niż w
3.3TDI
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 gru 2013, 12:43

maciu pisze:było już porównanie 4.2 biT do W12?
Było, już kiedyś opisywałem ;-)

Na jednym ze zlotów A8 w Niemczech był kolega przed-liftową S8 D2 zrobioną na bi-turbo (wrzucałem gdzieś filmiki). Jedną z atrakcji tego zlotu były wyścigi - ze startu zatrzymanego, na wyznaczonym odcinku drogi pomiar prędkości maksymalnej policyjnym miernikiem laserowym (pomiaru dokonywała tamtejsza drogówka).
Wyścig wygrał ze sporą przewagą kolega w S8 D2 pre-FL 4.2V8 Biturbo manual
2-gie miejsce zajął kolega A8 D3 4.2TDI (silnik chipie
3-cie miejsce nasz klubowy kolega A8L D3 6.0W12
3-cie miejsce ex aequo nasz klubowy kolega A8 D3 4.2V8 (silnik po programie, wydech od S8)


6.0W12 piękne auto i fajnie jeździ ale 4.2V8 BiT miażdży wielu konkurentów :lol:

sokolasty pisze:a jak wyglądała by taka sprawa gdyby chcieć przełożyć całe biturbo z 2.7
Moim zdaniem bez sensu......
w serii 2.7BiT nie jest szybsze od naszego 4.2V8 więc zostawianie serii pewnie nie wchodzi w grę...... dłubanie w 2.7BiT do 300KM jeszcze finansowo nie rujnuje ale wpakowanie go do ósemki już pochłonie sporo gotówki..... dłubanie tego silnika na 350, 400, 450KM to już spory wydatek więc czy na pewno opłacalne?

Osobiście wołałbym zostawić 4.2V8 i jednak do niego dołożyć turbo - nie ma się co oszukiwać, 4.2BiT na lekkim setup'ie będzie łomotać większość mocno dłubanych 2.7BiT..... finansowo, wg. mnie, zrobienie fabrycznego 4.2V8 w ósemce na Bi-turbo 450KM pochłonie chyba nawet mniej finansów niż zrobienie 2.7BiT 450KM i upchnięcie tego do ósemki..... ale mogę się mylić :lol:
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 05 gru 2013, 13:11

ale mi nie chodzi o swap do a8 silnika tylko przełożenie samych turbin i wszystkiego co do nich potrzebne żeby to działało, czy jest to w ogóle wykonalne i czy ma sens.

ernesto

Post autor: ernesto » 05 gru 2013, 18:25

http://as8.ru/forum/viewtopic.php?f=127&t=23759
Zamiast dokładać to szukać motoru z RS6 i uciskać, zmieścić się powinien

JIMM

Post autor: JIMM » 05 gru 2013, 20:25

ernesto pisze:Zamiast dokładać to szukać motoru z RS6 i uciskać, zmieścić się powinien
_________________
w D2 byłbym za tym aby to zrobić ale D3 i ta elektronika , jej funkcjonalność i zgranie tego to musiałby być niezły kozak :shock:
nie raz mi chodziło po głowie aby to zrobic :shock:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 gru 2013, 22:13

JIMM pisze:w D2 byłbym za tym aby to zrobić ale D3 i ta elektronika , jej funkcjonalność i zgranie tego to musiałby być niezły kozak :shock:
nie raz mi chodziło po głowie aby to zrobic :shock:
No do D3 trzeba pakować 5.0V10BiT z RS6 C6..... podobno już to ktoś wykonał więc wykonalne jest.
Myślę, że Sportmile by sobie z tym poradził i zabawa już by była przednia.... 600KM 800Nm bez większego wysiłku :lol:
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 09 gru 2013, 19:58

Chłopaki da się zwswapować D3. Kiedys wspominałem o awaryjnych S8 D3 i w tym jedna mojego kolegi gdzie mu padł silnik. Wrzucił tam 5.0 od RS6 C6 i juz pare miesięcy to smiga-2-3 razy był na jakiś regulacjach. Robi to w Austrii gdzie mieszka w jakiejs garazowej firemce...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 gru 2013, 07:44

podpytaj ile na to poszło tylko tak szczerze
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2013, 17:49

Coś ok 25tys euro. Kupno auta z silnikiem i cała operacja w dwóch firmach. Trochę tam odzyskał sprzedając resztę RSy. Operacja bardzo nieopłacalna z punktu widzenia przeciętnego użytkownika. CIęzko było znaleźć dobry silnik więc kupił całe auto lekko uderzone w tyłek.
No ale sie uparł tak jak to ja zwykle robie :D

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 15 gru 2013, 18:07

sokolasty pisze:ale mi nie chodzi o swap do a8 silnika tylko przełożenie samych turbin i wszystkiego co do nich potrzebne żeby to działało, czy jest to w ogóle wykonalne i czy ma sens.
Turbinki z 2.7 są nienadające się do takiego zastosowania.
Narazie czytam

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 16 gru 2013, 08:05

Apophis pisze:Coś ok 25tys euro. Kupno auta z silnikiem i cała operacja w dwóch firmach. Trochę tam odzyskał sprzedając resztę RSy. Operacja bardzo nieopłacalna z punktu widzenia przeciętnego użytkownika. CIęzko było znaleźć dobry silnik więc kupił całe auto lekko uderzone w tyłek.
No ale sie uparł tak jak to ja zwykle robie :D
ile z tego to była robota/graty dodatkowe? cena całego RSa tu nam mocno fałszuje koszty
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Gość

Post autor: Gość » 16 gru 2013, 11:23

Niestety ale wszystko robione poza polska czyli tam gdzie ceny są sporawe. ASO za wymiane silnika zaspiewało podobna kwotę jak wydał ale ma teraz o wiele lepsze auto,brak czasu nie pozwala nam sie spotkac i spokojnie pogadać ale pisał mi że ma zamiar sie wybrać do Edersse bo własnie z A8Freunde mu pomogli znaleźć ogarniętego elektronika by to wszystko ładnie zestroił. Czy ja tam będe to nie wiem-za duzo czasu jeszcze. Wiadomo że jeżdżąca w sumie RSa nie jest tania więc odejmijcie te 15-17tyś i wyjdą koszta pozostałe.
Wiem że auto jeździ po europie więc chyba operacja udana i pacjent żyje :)

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 07 sty 2014, 01:17

kolego ja jestem zainteresowany uturbieniem silnika ale na automacie wyslij mi prywatny
Numer to dogadamy szczegoly

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl