części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Przyciemnianie szyb

Większe koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Gość

Post autor: Gość » 17 maja 2014, 00:32

Osobiście odradzam wyciąganie szyb bo to niepotrzebna robota a ustawienie tego jak trzeba żeby nie było swistów nie jest rzeczą prostą. Byłem przy takich operacjach w D2 i zawodowcy mieli dość :)

Raz jeszcze napisze że nie trzeba nic wyciągac ale z drzwiami sie musimy nameczyc i warto czymś odgiac dolne uszczelnienie od środka wraz z boczkiem(poluzować boczek)

ernesto

Post autor: ernesto » 17 maja 2014, 00:44

Apo, zastanawiałem się nad tym żeby jakoś wcisnąć folię pod uszczelkę. Tylko jak dociąć dobrze folie by dobrze kryła folie i schowała się równo. Najgorsze czego się boje to to że zaczną się cyrki z ustawienia,i ramy. Teraz jest cisza a co będzie dalej ?
Kwestia przyłożenia foli na zewnątrz w celu przymiarki i docięcia na szybie... boje się że jak będe nacinał folię na zewnątrz by potem ją usadzić w wewnętrznej stronie, porysuje szybę co potem może skutkować jej strzeleniem

Pirat_swidnica
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 131
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:43
Lokalizacja: Świdncia

Post autor: Pirat_swidnica » 17 maja 2014, 13:33

Apophis pisze:Osobiście odradzam wyciąganie szyb bo to niepotrzebna robota a ustawienie tego jak trzeba żeby nie było swistów nie jest rzeczą prostą. Byłem przy takich operacjach w D2 i zawodowcy mieli dość :)

Raz jeszcze napisze że nie trzeba nic wyciągac ale z drzwiami sie musimy nameczyc i warto czymś odgiac dolne uszczelnienie od środka wraz z boczkiem(poluzować boczek)
no to ja zycze powodzenie z przyciemnianiem szyb bez wyciagana. bo nieweim jak folie wposcisz ponizej uszczelki zeby przy otwieraniu sie nie zawijala i ogolnie to przydalo by sie wymyc syf z miedzy szyby a uszczelki, ale kazdy robi jak woli

Gość

Post autor: Gość » 17 maja 2014, 16:24

Kolega co robi mi zawsze szybki ma specjalny aluminiowy płaskownik zgięty na pół po długości i zahacza go o to co na dole przykrywa szybe (wraz z górną cześcią boczka) a nastepnie za pomoca haczyków na gumie o dolna krawędź drzwi. Wtedy to wszystko sie ładnie odchyla i można czyścic oraz folie tam kleić. Po godzince ładnie to składamy i 2-3 dni (ja tydzień) szyb nie ruszamy aż dobrze wyschnie folia.
Ten przyrząd jest dośc prosty ale wiem że chyba mu wysłali ze stanów w promocji wraz z foliami które zza oceanu zamawia. Specjalnie do D2.
Też sie dziwiłem czy aby nie łatwiej wymontować ale problem tkwi w późniejszej regulacji tego wszystkiego żeby nie świszczało.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 maja 2014, 00:43

Z przyciemnianiem szyb widzę, że jest podobnie jak z wymianą rozrządu w 4.2V8.....
jedni twierdzą, że szyby da się ogarnąć bez ich demontażu (podobnie jak ci co robią rozrząd bez ruszania przodu) i szydzą z tych co demontują (ruszają przód do rozrządu) twierdząc, że to po prostu brak umiejętności i naciągnie klienta na niepotrzebne koszty....
drudzy twierdzą, że bez zdjęcia szyb (bez ruszania przodu przy rozrządzie) nie da się zrobić tego w pełni profesjonalnie i uśmiechają się z politowaniem na szydzenie tych pierwszych.

Ja zdecydowanie zapisuję się do tej drugiej grupy.

Mam kolegę co szyby klei chyba od początku kiedy moda ta dotarła do polski i każdą szybę stara się maksymalnie odsłonić, demontować plastiki a szyby boczne z drzwi zawsze wyciąga na wierzch i okleja je "sote, na stole".
Podginanie uszczelek czy plastików i wpychanie pod nie folii nie wchodzi w grę, ma być profi i moim zdaniem właśnie tak jak on to robi jest profi.
A jak się coś demontuje to trzeba to potem oczywiście poskładać zgodnie ze sztuką - jak ktoś nie umie to pewnie dlatego nie rozbiera.
U mojego kolegi Roberta robiłem chyba wszystkie swoje auta..... prywatnych chyba 6 czy 7....... dodatkowo, ceniąc jego robotę, zapraszałem go do salonów w których pracowałem gdzie oklejał nasze auta salonowe albo nowe na zlecenia moich klientów - nie miałem do niego chyba ani jednej reklamacji i za to go cenię i z ceną jego usługi z zasady się nie targuję ;)

Aby zrozumieć potrzebę demontażu szyb należy po prostu sobie uświadomić, że folią pokryta jest nie tylko widoczna część szyby ale także obszary które poruszają się w prowadnicach oraz pod dolną uszczelką ramy okiennej.
Osobiście nie widzę możliwości wyczyszczenia (wylizania na tip-top) tych przestrzeni bez demontażu szyby albo bez uszkadzania ramy okiennej....... ale może za mało się na tym znam ;)
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 23:34 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 18 maja 2014, 05:48

Damian trochę się chyba zapędziłes z porównaniem oklejania do rozrządu.
Może "brzmi" to podobnie ale jednak to dzień do nocy.
Sam mam robione szyby bez wyciągania i nie mozna niczego tej robocie zarzucić.
Nie przesadzajmy bo folia to nie pasek rozrządu od którego zależy tak wiele.
Jeśli nawet gdzieś pod uszczelka bedziesz miał brzydko odcięte a jest to miejsce gdzie oko nie sięga nigdy to nic sie nie dzieje natomiast pasek byle jak założysz to daleko nie zajedziesz ;)
...

Porównanie to już bardziej by mi pasowało z tym schematem:

Wyciągamy szyby do oklejenia to i wyciągajmy silniki do wymiany rozrządu a nie tylko odkręcamy przód :p

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 maja 2014, 10:18

Apophis pisze:Damian trochę się chyba zapędziłes z porównaniem oklejania do rozrządu.
Damian dobrze prawi i nie porównuje oklejania do rozrządu a ilość miejsca do roboty a to taka drobna różnica. <tjaa>

Gość

Post autor: Gość » 18 maja 2014, 11:28

123mielony, Nie prawi dobrze,nie tym razem. W obu czynnościach uczestniczyłem (Damian też) więc wiem swoje :) To są po prostu odmienne punkty widzenia i nie widze potrzeby się spierać ale jeśli ktoś chce możemy sobie dyskutować :)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 maja 2014, 11:47

Są dwie szkoły przyciemniania szyb.
Jedni aby wykonać dobrze robotę muszą zdemontować szyby i ta opcja wydaje mi się bardziej profesjonalna i bardziej dokładna.
Druga szkoła oklejanie szyb folią na aucie i ta opcja jest zdecydowanie szybsza ale czy lepsza/dokładniejsza <niewiem>

Gość

Post autor: Gość » 18 maja 2014, 14:37

123mielony pisze: ale czy lepsza/dokładniejsza
To już zależy od umiejętności.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 maja 2014, 19:17

Apophis pisze:
123mielony pisze: ale czy lepsza/dokładniejsza
To już zależy od umiejętności.
Ile ludzi tyle opinii.

Pirat_swidnica
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 131
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:43
Lokalizacja: Świdncia

Post autor: Pirat_swidnica » 18 maja 2014, 23:23

ja wole demontować ot koniec kropka

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 maja 2014, 00:14

123mielony pisze:
Apophis pisze:Damian trochę się chyba zapędziłes z porównaniem oklejania do rozrządu.
Damian dobrze prawi i nie porównuje oklejania do rozrządu a ilość miejsca do roboty a to taka drobna różnica. <tjaa>
Noż oczywiście, że nie porównuję stricte oklejania szyb do wymiany rozrządu ale ilość miejsca jakie jest potrzebne do wykonania tego w pełni profesjonalnie.

Jest takie powiedzenie: czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.
Niestety wielu mechaników właśnie tak podchodzi do swojej roboty więc zajmują się tylko tymi rzeczami które przy odbiorze auta klient jest w stanie zweryfikować. Oczywiście cena usługi najczęściej obejmuje "full serwis" bo przecież klient i tak nie wie.

Z szybami taki mechanik też za istotne uważa chyba tylko tą powierzchnię którą widać a reszta jest nieważna <hmm>

Zresztą przykład różnicy w wykonaniu jest chyba na wyciągnięcie ręki &#8595;&#8595;&#8595;&#8595;&#8595;&#8595;
Apophis pisze:Kolega co robi mi zawsze szybki ma specjalny aluminiowy płaskownik zgięty na pół po długości i zahacza go o to co na dole przykrywa szybe (wraz z górną cześcią boczka) a nastepnie za pomoca haczyków na gumie o dolna krawędź drzwi. Wtedy to wszystko sie ładnie odchyla i można czyścic oraz folie tam kleić. Po godzince ładnie to składamy i 2-3 dni (ja tydzień) szyb nie ruszamy aż dobrze wyschnie folia.
Nigdy od mojego kolegi Roberta nie usłyszałem żebym przez jakiś czas nie ruszał szyb żeby folia dobrze wyschła.
Robił mi wiele aut i jak wyjeżdżam od niego to szyb używam od razu tak jak zawsze i bez żadnych ograniczeń i jeszcze nigdy żadna folia od niego mi się nigdzie nie zadarła, nie odkleiła ;)
Apophis pisze:Też sie dziwiłem czy aby nie łatwiej wymontować ale problem tkwi w późniejszej regulacji tego wszystkiego żeby nie świszczało.
Jak dla mnie z tego zdania nasuwa się jeden wniosek....
nie chodzi o to, że prawdziwi profesjonaliści nie potrzebują zdejmować szyb aby je dobrze okleić...... chodzi o to, że tylko prawdziwi profesjonaliści potrafią do oklejania zdemontować wszystkie szyby i potem zamontować je powtórnie do samochodu tak aby nic nie szumiało, nie gwizdało, nie terkotało i aby klient nie był w stanie poznać, że szyby były wyciągane ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2014, 07:13

FOSS pisze: Jak dla mnie z tego zdania nasuwa się jeden wniosek....
nie chodzi o to, że prawdziwi profesjonaliści nie potrzebują zdejmować szyb aby je dobrze okleić...... chodzi o to, że tylko prawdziwi profesjonaliści potrafią do oklejania zdemontować wszystkie szyby i potem zamontować je powtórnie do samochodu tak aby nic nie szumiało, nie gwizdało, nie terkotało i aby klient nie był w stanie poznać, że szyby były wyciągane
Klijent nasz pan jak to powiadają i zapewniam że ja również na początku dziwiłem sie że chyba łatwiej mu by było wyciągnąć ale...wybór ceny także pozostaje istotną sprawą i dopłacanie do demontażu oraz późniejsze ewentualne testy na trasach czy aby nie wystaje o milimetr i nie chałasuje tez są kosztowne(paliwo) Czysto ekonomicznie zdecydowałem że nie musze szyb otwierać w A8 (i tak czynie to rzadko) a zabulic sporo mniej.
CO do potrzeby wyschnięcia i zarazem nie ruszania szyby w tym czasie jest to naturalne dla każdej folii zakładanej każdą metodą. Bo czy wyciągniemy czy nie tak samo uszczelki bedą przylegały i chciały swieżą folie nam zerwać.

Jeszcze na marginesie dodam że dopytywałem też o piecowanie szyb bo to już wyższa szkoła jazdy i wyszło na to że dużo wyższa cena wynika właśnie z dodatkowej roboty jaką trzeba poświęcić na demontaż szyb konieczny w tej metodzie.
Tak mi powiedział właściciel jednej ze znanych firm oraz wyraźnie mi uwzględnił dużo niższą cene jeśli sam sobie demontaż i montaż ogarnę.

Profesjonalizm w przypadku oklejania szyb polega włąsnie na ich nie ruszaniu a zarazem wzorowym oklejeniu. Jesli ktoś tego nie potrafi musi demontować.
Rozrząd na aucie jak ktoś bez rozbierania wymieni i bedzie on hasał bez zarzutu to tez uznam takiego za profesjonaliste.
Ja sam i wielu z nas na pewno nie chciało by żeby do wymiany maglownicy mechanik wyciągał silnik :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 maja 2014, 00:21

Apophis pisze: Rozrząd na aucie jak ktoś bez rozbierania wymieni i bedzie on hasał bez zarzutu to tez uznam takiego za profesjonaliste.
Apropo szczegółów, w ASO jest specjalna procedura darcia przodu do rozrządu więc do procedury przyciemnienia folii nie ma bata też by było darcie okien (niestety fabrycznie już są na pograniczu przepuszczalności). Przykład idzie z góry i to jest profesjonalizm chociaż w większości przypadków cena bierze górę..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl