[D2 94 4.2PB/LPG ] Bicie podczas hamowania
[D2 94 4.2PB/LPG ] Bicie podczas hamowania
Witam,
Chciałbym się zapytać o sprawę bicia po kierownicy podczas hamowania.
Mam do wstawienia 2 sprężynki z racji tego, że bije zacisk jak jadę po nierównościach i moje pytanie jest takie:
Przy prędkości większej gdy nacisnę na hamulec auto wpada jakby w wibracje i zaczyna rzucać nieco autem - bardzo odczuwalne na kierownicy - czy jak zniweluje te bicie na zacisku na nierównościach to możliwe, że ustąpią te bicia czy raczej to tarcze które maja sporo "mięsa" ?
Chciałbym się zapytać o sprawę bicia po kierownicy podczas hamowania.
Mam do wstawienia 2 sprężynki z racji tego, że bije zacisk jak jadę po nierównościach i moje pytanie jest takie:
Przy prędkości większej gdy nacisnę na hamulec auto wpada jakby w wibracje i zaczyna rzucać nieco autem - bardzo odczuwalne na kierownicy - czy jak zniweluje te bicie na zacisku na nierównościach to możliwe, że ustąpią te bicia czy raczej to tarcze które maja sporo "mięsa" ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
ja miałęm takie bicie od 120km/h do 80km/h i tak z 5 miechów jezdziłem i potem samo ustało <niewiem>
Pamietam, że jak było nie tak z zaciskami w jednej a8 co kiedyś jezdziłem to stuakały przy jezdzie po nierownosciach a jak bicie przy hamowaniu i telepawki to tarcze:) barddzo czesty problem w sumie
Pamietam, że jak było nie tak z zaciskami w jednej a8 co kiedyś jezdziłem to stuakały przy jezdzie po nierownosciach a jak bicie przy hamowaniu i telepawki to tarcze:) barddzo czesty problem w sumie
dare to be great
Jeżeli chodzi o bicie na nierónościach to już zakupiłem u kolegi z forum te sprężynki i niebawem sobie je zamontuje - jak tylko dostane autko od mechanika -.-
Bardziej chodzi mi o te bicie na kierownicy przy hamowaniu.. Jeżeli tarcze to razem z klockami wymieniać - tarcze i klocki sa prawie jak nowe - dlatego też nie wiem czy komplecik z klockami czy same tarcze ?
Bardziej chodzi mi o te bicie na kierownicy przy hamowaniu.. Jeżeli tarcze to razem z klockami wymieniać - tarcze i klocki sa prawie jak nowe - dlatego też nie wiem czy komplecik z klockami czy same tarcze ?
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
jeżeli na równej drodze przy wiekszych prędkościach biją kola / kierownica podczas hamowania to najczęściej są to krzywe tarcze. Jeśli masz wymienine na nowe to wystarczy dac do przetoczenia, klocki sie dotrą....ale może to byc również wina jakiekoś wahacza, tuleji..tip
to nie jest zwykły napęd...to
nieco to ju jedno wklucza drugie....albo sa powybijane, albo nie... Jeśli będą wybite sworznie to słychać by było na dziurach (orzynajmniej u mnie tak było ) tuleje można samemu sprawdzić...ale wszystko to ma wpływ na hamowanie a A8 to ciężkie auto i wsio musi być sztywneChowix pisze:Mechanik powiedział, że wahacze są nieco powybijane ale nic nie bije nic nie stuka trzymie się dobrze drogi..
teoretycznie powinni, ale nie wiem do jakiej prędkości sie te rolki rozpędzają <niewiem> i jak nie będzie odpowiednio szybko to nie wykryje. Bo jak będzie tarcza lekko zgięta to przy małych prędkościach tego nie odczujeszChowix pisze:Czy na stacji diagnostycznej wykryją czy tarcze są krzywe ?
to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
na stacji na rolkach sprawdzisz ,bo miałem delikatne bicie (powyżej 80) i nie wiedziałem nawet w którym kole i na wykresie wyszło że jedna tarcza krzywa a z drugiej strony klocek zacina się i piszczało np. gdy wyjezdzałem z garazu a po wymianie problemy znikły
Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 11:14 przez tomek808, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie też były problemy. Bicie to mało powiedziane, wręcz walenie przy hamowaniu, telepanie, drgawki i oczywiście jeden wielki pisk. Też się zastanawiałem co to, bo aż nie do wiary, że tarcze i klocki mogłyby takie objawy dawać, choć były już słabe. Myślałem, że zawiecha, krzywa piasta itd. Ale zacząłem od tarcz i klocków...jak ręką odjął, wszystko ustąpiło <hura>
Mechanik mi dziś powiedział że krzywe tarcze, ale dodał także, że wymienie i po paru miesiącach znów to samo będzie bo te hamulce są za małe do tego auta i będą się pod wpływem temp grzać i odkształcać
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2
Ja też walczę z biciem przy hamowaniu,wszystko sprawdzone,tercze lekko przetoczone,bo okazały się proste,zawiecha sztywna,zacisk od strony,która bije wymieniony,cały czas bez zmian.
Dziś przy wymianie kół na letnie,zauważyłem,że od strony pasażera(ta strona mi bije) klocki są praktycznie nie zużyte,jak nowe,a druga strona została jeszcze połowa,może być przyczyną np.przytkany lub zagięty gdziś przewód hamulcowy,zacisk nie dosiska do końca i wtedy bije?
Druga sprawa,też od strony pasażera,flansza,która wychodzi ze skrzyni ma luz,nie sam przegb wewnętrzny,tylko jakby od środka coś nie trzymało,do tego widać,że cieknie w tym miejscu trochę olej,może to być od tego?
Zrobiłem taki eksperyment,że zacisnąłem przewód od prawego klocka i się przejechałem,bicia nie było,czyli ewidentnie od prawej strony coś jest.
Dziś przy wymianie kół na letnie,zauważyłem,że od strony pasażera(ta strona mi bije) klocki są praktycznie nie zużyte,jak nowe,a druga strona została jeszcze połowa,może być przyczyną np.przytkany lub zagięty gdziś przewód hamulcowy,zacisk nie dosiska do końca i wtedy bije?
Druga sprawa,też od strony pasażera,flansza,która wychodzi ze skrzyni ma luz,nie sam przegb wewnętrzny,tylko jakby od środka coś nie trzymało,do tego widać,że cieknie w tym miejscu trochę olej,może to być od tego?
Zrobiłem taki eksperyment,że zacisnąłem przewód od prawego klocka i się przejechałem,bicia nie było,czyli ewidentnie od prawej strony coś jest.