części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
ernesto

Post autor: ernesto » 22 lip 2014, 23:42

Przemek21 pisze:zacząłem ostro hamować samochód stanął dęba i zapaliła się kontrolka oleju <jezu>
krzychu22.p1i pisze:Czas pomyśleć nad wspawaniem przegród w misce ;)
I następne modyfikacje usprawniające i poprawiające fabrykę :)
Fajnie zrobiony zestaw i elegancko wyglądający.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sie 2014, 09:22

Koledzy odgrzeję.
Do tyłu coś większego bym chciał założyć.
Z przodu mam 360mm
Z tyłu myślałem o 335mm lub 310mm z Phaeton.
Z tego co czytam to do 335mm pod zacisk trzeba adapter dorobić?
A 310 da się bez?
Zaciski i tarcze z Phaeton, zaaplikuję to czy będzie więcej problemów?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 sie 2014, 12:08

Zapomnij o 335mm na zaciskach phaetona w12.. Sam adapter będzie spory jeśli chce się to zrobić jak należy..

Najprostsze rozwiązanie to adapter pod 300mm z S4 (tanio) albo jarzma z rs4 i tarcze 312mmz rs4 (droższe) Żałuję, że odsprzedałem nowiutkie jarzma z aso ale ceny samych tarcz powalają co przy obecnej sytuacji nie było do zaakceptowania. Powyższe rozwiązania obejmują klockiem całą tarczę a nie robią wizualną kiłę i zostawiają pas nie używanej powierzchni (przypadek 310 i 335mm na zwykłym klocku)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 15:43 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sie 2014, 14:29

Czyli ani 310mm ani 335 nie podejdzie beż adaptera? Kiszka bo za dużo kombinowania. Zostanie jak jest i trudno.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 sie 2014, 14:41

310mm da się bez adaptera na nowych jarzmach z d2 w12 dostępnych w aso (będzie kiszkowo wyglądać ale robotę zrobi) albo tarczy z d3 i prostym adapterze pod zwykłe jarzmo z d2 (też kiszka wizualna). Można poszukać zacisków na tył z rs6 pod 335mm ale nie znam rozstawu otworów.

Ile chcesz przeznaczyć na tył? Gdybyś robił na zestawie rs4 to byś obleciał w 3k zł na gładkiej tarczy (zacisk pozostaje z d2) a porównując do phae w12 to spokojnie 900zł bez adapterów..
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 15:44 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sie 2014, 16:40

Chętnie zrobił bym hamulce tak jak to z przodem uczyniłem (po kosztach bo i tak były do wymiany), ale nie podwoję wartości starego auta, bo nadal będzie staruchem, którym śmigam co dzień do pracy.
Nie traktuję go jako hobby :)
Myślałem że kupię zaciski używki, do tego tarcze klocki i śmigam. Ewentualnie jakiś dystans, tak jak z przodem. Po prostu ma być łatwo tanio i funkcjonalnie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 sie 2014, 20:07

Zaciski z phaetona w12 to koszt około 240zł (za 2 szt z jarzmami) tarcze 335mm, klocki, i 1l płynu ham. to 600zł + koszt wykonania adapteru o ile się ktoś tego podejmie.

Możesz kupić same tarcze 335mm (z d3) + zwykłe klocki do d2 (koszta zestawu to max 480zł) i wykonać bardzo prosty adapter odsuwający o jakieś 35mm albo jak na stronie wcześniej tarcza z q5 330mm i adapter na oddalenie 33mm. Każdy Ci taki adaptery zrobi za max 140zł, tarcze w obu modelach to max 400zł.

Cofnij się do poprzedniej strony i zobacz czy Ci to spasuje, bo wizualnie wypełni wnętrze felgi ale zostanie taki pasek na tarczy co nie dotyka go klocek. Na pewno odsunięcie zacisku od osi zwiększy siłę hamowania. Wybór należy do Ciebie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sie 2014, 20:40

No właśnie wizualnie wygląda to tragicznie.
Chciałbym coś co będzie hamowało normalnie.
Musze rekonesans po tokarniach zrobić, kto by się podjął wyrzezbić adapter pod heble z phaetona.

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 11 sie 2014, 23:19

krzychu22.p1i tak z ciekawości, możesz rzucić tym rysunkiem 3D na prv albo maila? Ciekaw jestem czy u mnie w firmie nie daloby rady tego zrobić :) z czym był największy problem, że każdy Ci odmawiał ?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 25 sty 2015, 09:45

a nie jest tak ze z phateona jarzma i zaciski tylne na tarcze 310 pasuja idealnie bez adapterów
http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=354469
Tu co prawda a6c5

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 25 sty 2015, 12:40


Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sty 2015, 20:01

D2 ma rozstaw śrub 90mm a phaeton 120mm i śruby m12 a nie m10.
Do D3 pasują jarzma z phae p&p :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 25 sty 2015, 20:56

aż zerknąłem na zwrotnice z allegro i wyglądają identycznie te z D2 i D3. Różnią się materiałem i właśnie rozstawem śrub pod zacisk. A jak jest w rzeczywistości? Bo może szło by je przerzucić?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 29 sty 2015, 12:41

DOradzcie warto zakladać czujniki zuzycia klocków na tyl?
Dodam że srednio tylne klocki wymieniam dwa razy czesciej niż przednie. Tak bywa jak sie jezdzi inaczej

Gość

Post autor: Gość » 29 sty 2015, 13:00

A jak ty jeździsz inaczej?? Ja chyba klocki wymieniłem z tyłu na samym poczatku i nie ma tam co dłubac nawet. Na moje oko tylne klocki przezyja jedne przednie tarcze :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl