Post
autor: wordeck » 06 sty 2019, 16:28
Zdecydowałem się wymienić fabryczne spowalniacze 312 mm na prawdziwe hamulce... Pacjent to A8 D2 2.8q przed liftem. Skompletowałem części na przód pod tarcze i zaciski 360 mm od A8 D3, poliftowe żeliwne zwrotnice od A8 D2 3.3 TDI. Ale mam kłopot z tyłem, proszę o pomoc.
Pomijając kosmiczną cenę 780 zł za szt. jarzma do tylnego zacisku pod tarczę 310 mm, to i tak nigdzie nie mogę takich znaleźć - artykuł jest wycofany przez producenta. Trochę się obawiam, że jeżeli założę tarcze 280 mm, to tył będzie zbyt słaby w stosunku do przodu, więc chcę wstawić coś większego.
Pomysł z adapterami odrzucam, głównie ze względu na brak homologowanych adapterów. Wiem, że się da, ale wolałbym nie (dopuszczam ewentualnie podkładkę między piastę a adapter). Dlatego rozważam inne rozwiązanie. W Transporterze T5 występuje z tyłu zestaw z ręcznym na linkę, tarczą o średnicy 294 mm i szerokości 44,3 mm w wersji wentylowanej i niewentylowanej. Zakładam, że tarcze i zaciski kupię nowe. Nie wiem tylko, czy jarzma z T4/T5 podejdą do tylnej zwrotnicy od A8 D2 bez adapterów, głównie chodzi mi o rozstaw śrub mocujących, nie mogę znaleźć tej informacji. Może ktoś ma możliwość podania tego wymiaru lub zmierzenia również innych jarzm? Byłaby to ciekawa alternatywa dla rzeźb z adapterami, myślę że wiele osób mogłoby skorzystać z takiego rozwiązania.
Pozdrawiam