części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] 380 mm w D2

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 gru 2017, 12:20

Pepek pisze:Pomysł tarczy 380 z D4 nie jest zły. Można powiedzieć najprostszy i najtańszy, ale pod warunkiem że się te tarcze ma.
Hmmm... no właśnie... ale czy na pewno.
A jaka jest dostępność tych tarczy?
380mm z D4?... bo jakoś nie bardzo je widzę <hmm>
385mm z D3 z ATE są dostępne praktycznie od ręki poza ASO.

Przetaczanie tarcz na mniejszy rozmiar?... czy to warto?
A nie łatwiej jednak założyć zaciski z D3 + oryginalne tarcze 385mm na które i tak wchodzi felga 18"? :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 538
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 02 gru 2017, 13:06

Dlatego napisałem jak się te tarcze ma czyli np bierzesz całość do swapa z jednego samochodu :) 380 z D4 w zamienniku to z tego co wiem ma jedynie Zimmerman.
Natomiast co do pomysłu S8/W12 D3 to widzę to tak: kupujesz przepłacony zacisk, który jest nie warty swojej ceny. A tak masz w podobnych jeśli nie dużo niższych pieniądzach zacisk kilka lat młodszy, gdzie nikt jeszcze nie zdążył dorobić ideologii pt. pochodzi z wersji limitowanej więc przemnóżmy cenę x2 czy 3. No i zacisk z D4 wygląda dużo lepiej od tych kowadeł z D3 :D Tak jak napisałem nie trzeba przetaczać jeśli ktoś nie ma dostępu do tokarki. Można założyć jak jest ewentualnie podciąć minimalnie zacisk. To jest na tej samej zasadzie co 269 na tył do auta gdzie była 20 a obecnie jest 22. Szukasz poliftowych jarzm, podcinasz te co masz albo zakładasz jak jest i latasz i tylko oklepujesz co jakiś czas korozję żeby nie 'szurało'.
Co do 18" jak wspomniałem, Avus I i jak widać u kolegi II wchodzą, łopata też wchodzi, ale 'pająk' mam wrażenie że nie wejdzie, bo już przy 360 jest na żyletki z ramionami.
Można by się jeszcze pokusić o mix, tj. zacisk D4, jarzmo z D3 i całość na 360. Wizualnie byłoby mega, ale nie chce mi się zrzucać zacisku żeby to przymierzyć czy ma to rację bytu.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3149
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 gru 2017, 16:36

Jak już doradzacie przetaczanie tarcz to dopiszcie, że trzeba je jeszcze wyważyć po tej operacji..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 gru 2017, 17:39

krzychu22.p1i pisze:Jak już doradzacie przetaczanie tarcz to dopiszcie, że trzeba je jeszcze wyważyć po tej operacji..
Przy przetoczeniu rozmiaru (wysokosc) jak w temacie, przy toczeniu gdy bija jak krzywe (szerokosc), czy w obu przypadkach ?
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3149
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 gru 2017, 18:11

Najbardziej przetaczając ze średnicy jest istotniejsze. Z grubościa to tak, że dalej pozostaje to wybranie po wyważaniu i jakoś to będzie.

Mając zacisk z D4 to bym nie pchał przetaczanej 385 a wlożyłbym 360. Te zaciski i gwiazdorskie pojdą nawet na 350 :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 03 gru 2017, 00:47

Jaka nominalnie grubosc tej terczy 385/380?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 538
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 03 gru 2017, 01:01

Obie mają po 36mm.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 wrz 2018, 22:17

Jest sens kombinować z zaciskiem/jarzmem od D4 by zyskać te 20 mm? ...to nadal będzie "dwutłoczek" czyli generalnie kupa <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 wrz 2018, 09:53

danishow pisze:Jest sens kombinować z zaciskiem/jarzmem od D4 by zyskać te 20 mm? ...to nadal będzie "dwutłoczek" czyli generalnie kupa <hmm>
Moim zdaniem raczej nie warto.
Kombinacje z jarzmem + przetaczanie tarcz...
wg. mnie lepiej iść w zestaw S8/W12 z D3 i bo zaciski pasują p&p i tarcze również i masz normalne 385mm bez żadnego przetaczania i dostępne z kilku firm po hurtowniach.

A jak ma być na grubo to już 6-tłoczkowe Brembo od czegoś dopasować :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 538
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 04 wrz 2018, 16:10

Jakie kombinacje z jarzmem? Ten zacisk to klon D3.
A czy warto? Kilka postów wyżej pisałem - jak mam chęć zrobić po taniości na dużej tarczy to biorę D4. Dlaczego? Też już pisałem - nowszy zacisk, zestaw naprawczy pasuje z D3 i nie przepłacam za ideologię S8/W12. Tarcz też toczyć nie trzeba, można podszlifować zacisk. Albo nawet i nie. Żeliwna tarcza sama sobie go przeszlifuje. Aha, przetoczonych tarcz wyważać też nie trzeba, albo takiego udanego tokarza miałem.
Jak ktoś ma chęć, czas i środki żeby się bawić w dorabianie adapterów na CNC dla jakiegoś Porsche czy innego rupiecia - proszę bardzo. Ale czy warto dla w najlepszym wypadku pełnoletniego trupa mając na tacy gotowe rozwiązanie?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 04 wrz 2018, 23:56

Przemek, a ile za taki zestaw trzeba dac?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 538
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 05 wrz 2018, 00:45

Bez znajomości po rozbiórkach około 2000zł zakładając że masz pasujące zwrotnice i dajesz wszystko z używanymi klockami włącznie. Jak nie masz zwrotnic dolicz 1000zł. A że po drodze coś pójdzie nie tak dołóż kolejne 500zł.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 05 wrz 2018, 13:58

dzieki, ale zwrotnice to talzena trzeba dzis liczyc za sztuke

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 538
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 29 gru 2020, 22:25

Pepek pisze:(...)Aha, kwestia kół. O ile w Avusa I wejdzie to w 'pająka' Ronala jestem przekonany że już nie.
Tak tylko informacyjnie, Ronal na zacisk D4 nie podejdzie. Trzeba dać minimum 15mm dystans.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl