Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

[D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)

Post autor: karols » 29 cze 2014, 16:54

Witam. Mam problem, otóż po kilku hamowaniach jak hamulce się dobrze rozgrzeją, czuć jest bicie w kierownicy. Jak trochę się schłodzą wszystko jest w porządku.

Czym to może być spowodowane?

Dodam że mam zaciski LUCAS-a dwu-tłoczkowe, tarcze 323mm.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 29 cze 2014, 17:13

Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 29 cze 2014, 17:30

A jaki jest orientacyjny koszt tych tarcz ?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 17:43 przez karols, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 cze 2014, 17:37

karol208 pisze:Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije.
popieram w zupelnosci! <okioki> jak mi sie tylko skoncza obecne to od razu kupije Zimmermannki :D

koszt to za SPORTy ok. 350 zl. / szt.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 cze 2014, 17:38

to nie jest zwykły napęd...to

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 29 cze 2014, 17:42

A co sądzicie o tych : http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... 30320.html

Cena 350 zł mnie troche przeraża, bo czeka mnie jeszcze wymiana klocków a to też pewnie nie mały koszt.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 cze 2014, 17:45

Wkładaj zestaw zacisków z D3 360mm i zapomnisz o gnącym się spowalniaczu lucasa 323mm... <tjaa>

Napisz do Lewian (jest nawet reklama wyżej) i tam tarcze 323mm widziałem po 205zł/szt a 360mm po 270zł/szt.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 29 cze 2014, 17:55

Średnia prędkość z jaką jeżdżę w trasie to 140-160 km/h, dlatego nie wiem czy będzie to opłacalne, zastanawiem się właśnie nad zwykłymi ZIMMERMANNAMI czy nie będzie z nimi takiego problemu ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 cze 2014, 18:04

Jeśli zostajesz przy 323mm to bierz zimmiego coat z. W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę :/

Napisz tutaj: http://www.a8team.pl/inne-pomoc-w-dobor ... 90,225.htm

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 29 cze 2014, 18:10

Myśle ze lepiej napisać do mnie :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2014, 22:56

krzychu22.p1i pisze:W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę :/
No właśnie, auto swoje waży.
Jak widać producent auta również poszedł do przodu bo D3 waży praktycznie tyle samo co D2 ale w D2 tarcze hamulcowe przy silniku 4.2V8 to niestety bidne 323mm a w D3 do tego samego silnika już wsadzili 360mm.....
a jak ktoś lubi czasem szybciej pojeździć to te 360mm z D3 obiektywnie rzecz biorąc również są niewystarczające i ja w D3 też założyłem zestaw 385/335mm....
w tym wypadku powiedzenie "duży może więcej" jest jak najbardziej prawdziwe ;)
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, 17:46 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 30 cze 2014, 14:37


karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 08 lip 2014, 10:43

Wstawiłem jednak ZIMMERTMANY Sport. Narazie jest w porządku.

Dzieki za pomoc :)

brakeparts

Post autor: brakeparts » 11 lip 2014, 09:51

Bicie przy hamowaniu po rozgrzaniu układu hamulcowego nie jest spowodowane tarczami tylko zbyt słabą mieszanką klocka hamulcowego. Zobaczcie sami, że gdy pojawia się bicie na tarczach robią się przebarwienia od klocków hamulcowych - na tarczy wtedy tworzą się pola o różnym współczynniku tarcia i pojawia się bicie kierownicy. Przy spokojej jeździe klocki znowu wytwarzają film cierny równomierny na całej powierzchni tarcz i problem znika. W wielu przypadkach niestety przez pola o różnym współczynniku tarcia tarcza nierówno sie wyciera i niestety bicie już nie znika po spokojnej jeździe. Dodatkowo przez zbyt słabe klocki często pojawia się cementyt na powierzchni tarcz który potem poprzez wbicie w okładzię cierną ryje rowki w tarczy i to też prowadzi do wibracji na kierownicy.

Przerobiliśmy już kilkadziesiąt A6 i A8 w których były zakładane nawet tarcze DBA ale dopóki nie zmieniło się klocków na mocniejsze problem z wibracjami powracał. Z naszej strony polecamy zacząć dobór hamulców od mocniejszych klocków hamulcowych (jeżeli wcześniej pojawiały się takie problemy jak wyżej) - taki jak EBC Yellow, Hawk HPS czy Ferodo DS Performance/2500. Dopiero po dobraniu klocków do swojego stylu jazdy dobieramy albo dobrą gładką tarczę albo idziemy w wiercone/nacinane.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 13 lip 2014, 12:59

Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze. W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl