Autor |
Wiadomość |
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-20, 08:32 [D4 11 4.2TDI
] Alternatywa dla zacisków 2-tłoczkowych
|
|
|
Witam
Nie mogę już wytrzymać z tymi hamulcami w D4. Są słabe i po jakimś czasie zaczynają bić na kierownicy. Mam 380mm przód dwutłoczkowe.
Nie wiecie czy jest możliwość wymiany zacisków, tarcz i oczywiście klocków hamulcowych przednich na inne np. z RS6 RS7 R8 itp. nie ceramikę.
Słyszałem, że też by pasowały od AMG tylko trzeba rozwiercać.
Przerabiał ktoś już problem tych hamulców w A8 może ktoś ma hamulce od S8 D4 do sprzedaży? Jaka cena? Interesuje mnie przód. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-20, 08:43
|
|
|
Prędzej czy później ten problem dotknie każdego użytownika 4.2 TDI z D4 - zestaw od S8 wydaje się rozsądnym rozwiązaniem , pozostaje kwestia znalezienia zestawu lub chociaż zacisków z adapterami . Możliwości tak naprawdę jest dużo . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-09-25, 11:39
|
|
|
Ja w swojej S8 D4 mam seryjne hamulce bez ceramiki i z czystym sumieniem mogę polecić.Sprawują się bardzo dobrze,nie ma żadnego bicia a hamowanie z większych prędkości jest płynne i nie stanowi żadnego problemu. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-25, 14:50
|
|
|
greg26, u siebie masz zacisk sześciotłoczkowy z duża tarczą i klockiem - to na pewno dobrze hamuje
w zwykłej A8 masz zacisk dwutłoczkowy i podobnie jak w D3 to bardzo słabe rozwiązanie |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-09-26, 19:25
|
|
|
panton napisał/a: | w zwykłej A8 masz zacisk dwutłoczkowy i podobnie jak w D3 to bardzo słabe rozwiązanie |
zanim kupiłem eskę oglądałem w PL 3 sztuki D4 4.2tdi i faktycznie porównując je do eski to hamowały prawie tak samo jak w D3 czyli przeciętnie.Nie miałem nigdy styczności z ceramiką,ale koszt zakupu nowych tarcz z klockami nie napawa optymizmem. |
|
|
|
|
Lolo2
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8L D4
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-09-27, 11:49
|
|
|
Niby ta ceramika ma wytrzymac 240 000km, ale slyszalem ze wystarczy kamyczek i po ceramice, szczegolnie trzeba uwazac na nasze polskie zaklejanie asfaltu smola i kamyczkami.
Jak mi krzykneli za komet ceramiki do wymiany 20 000euro to nie moglem ze smiechu.
Ja narazie na swoje chamulce jakos nie nazekam, jakos nie odczuwam aby to zle chamowalo, mozliwe ze mam malo doswiadczenia w tym... |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-11-11, 14:42
|
|
|
KOMPLET TARCZ ORAZ ZACISKÓW + KLOCKI + OSŁONY CHŁODZĄCE + WSZYSTKIE ŚRUBY
AUDI S8 / A8 4H D4 2010-2016
na aledrogo jest cały komplet za 37 tys w wawie. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-13, 02:38
|
|
|
Ceramika tania nie jest, nie ma się co oszukiwać.
Kupowanie używanej jest ryzykowne. Trzeba wiedzieć na co patrzeć bo tarcze jak popękane to mogą nadawać się tylko na śmietnik. Jak już używane to moim zdaniem najlepiej pojechać po to osobiście i sprawdzić wnikliwie na miejscu przez zakupem.
Zamiast ceramiki można oczywiście zamontować coś większego i bardziej wydajnego niż zestaw fabryczny. Do zwykłego A8 zestawy z S8 to dobre rozwiązanie, szczególnie w D4.
Ostatnio mam kilka takich tematów w różnych modelach AUDI czyli zmiana fabrycznych hamulców na inne, lepsze.
Właściwie w każdym przypadku to inne zestawy więc jest ciekawie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-01-01, 20:21
|
|
|
Ja znalazłem rozwiązanie w przyzwoitej cenie |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-02-12, 20:12
|
|
|
Pochwal się kolego bo jak będę wymieniał tarcze z przodu to będę chciał coś zmienić. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-13, 06:39
|
|
|
emdzej napisał/a: | Pochwal się kolego bo jak będę wymieniał tarcze z przodu to będę chciał coś zmienić. |
Różnica w tarczy jest minimalna (380 do 400), różni się zacisk zapewne, chociaż ten co ja mam jest mega wielki, ceny tarcz prawie identyczne, więc można się bawić w zmiany, ale czy podczas normalnego użytkowania odczujesz wielką różnicę - wątpię. Chyba, że non stop latasz 200+ i masz ciągłe hamowania do zera ... . Większość będzie krytykowała hamulce w D4, a mogę się założyć, że i tak ich nie wykorzystują w 100% używając głownie auto do codziennego poruszania. Ja zrobiłem w zeszłym roku prawie 40 tk na tych zestawach w różnych warunkach, połowa pewnie to autostrady i nie odczułem "słabych hamulców". Ale to oczywiście indywidualna kwestia i własne odczucia;)
Moim zdaniem obecne hamulce są Ok. Tył robiłem już 2 razy klocki, a przod nadal ori - i to jest pewnie kluczowe, że tak dobrze trzyma |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2019-02-13, 09:50
|
|
|
Ceramika używana do hazard.
Tylko nowa niestety |
|
|
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-02-15, 19:40
|
|
|
emdzej napisał/a: | Pochwal się kolego bo jak będę wymieniał tarcze z przodu to będę chciał coś zmienić. |
Zdjęcia |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-15, 20:49
|
|
|
Mariusz-zg napisał/a: | emdzej napisał/a: | Pochwal się kolego bo jak będę wymieniał tarcze z przodu to będę chciał coś zmienić. |
Zdjęcia |
z ciekawości ,jaka jest średnica tarcz?? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-02-17, 15:11
|
|
|
Mariusz-zg napisał/a: | emdzej napisał/a: | Pochwal się kolego bo jak będę wymieniał tarcze z przodu to będę chciał coś zmienić. |
Zdjęcia |
6-tłok Brembo z RS6?....
Znam ten zestaw - mam u siebie w D3 - będzie pan zadowolony |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|