części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Opis wymiany dolnych wahaczy

koles999
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:47
Lokalizacja: wałbrzych

[D2 ALL ] Opis wymiany dolnych wahaczy

Post autor: koles999 » 20 wrz 2013, 17:57

Szukam ale nie mogę znaleźć, opisu wymiany dolnego wahacza (tylnego). Może ktoś miał z tym doświadczenie i opisze cała procedurę wymiany. Łatwa robota czy nie?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 19:02 przez koles999, łącznie zmieniany 1 raz.

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 20 wrz 2013, 20:28

koles999, jesli chodzi Ci o banana to odkrecasz srobe i zeby ja wyjac musisz opuscic troche sanki 2 duze sroby i tyle

koles999
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:47
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: koles999 » 21 wrz 2013, 12:38

Tak ten w kształcie banan, zakończony z jednej strony dużą tuleją a z drugiej sworzniem. A możesz dokładniej opisać które śruby od sanek? Nigdy tych wahaczy nie wymieniałem a nie chcę płacić na warsztacie tylko sam wymienić. Bo wygląda na nie trudną operację.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 wrz 2013, 13:42

Jeśli masz rozpórkę pod autem to musisz wykręcić po 3 śrubki na stronę, na klucz 13mm, następnie wykręcasz taką dużą śrubę na klucz bodajże 22mm. Jeśli masz jeszcze jeden podnośnik to lekko ulżyj sanki i odkręć tą dużą śrubę a następnie delikatnie opuść sanki. Śruby od bananów (klucz 18mm) wyjdą wtedy bez problemu. Wahacze najpierw dokręć leciutko, przeturlaj auto parę metrów i potem dokręć na siłę. Jak tak nie zrobisz to szybko się wykończą, a szkoda robić to 2x. Przy dokręcaniu stożka używaj dodatkowo imbusa, jest tam specjalne wytłoczenie.

Jest jeszcze jeden sposób podawany tu na forum i nie trzeba opuszczać sanek tylko ucinasz śrubę i zakładasz odwrotnie w sanki.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 wrz 2013, 14:21

Obrazek
Przed odkręceniem zielonych podeprzyj sanki podnośnikiem
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 wrz 2013, 19:21

krzychu22.p1i pisze:Wahacze najpierw dokręć leciutko, przeturlaj auto parę metrów i potem dokręć na siłę. Jak tak nie zrobisz to szybko się wykończą, a szkoda robić to 2x.
Generalnie chodzi o to aby zawieszenie skręcać już pod obciążeniem czyli jak auto stoi normalnie na kołach i zawieszenie jest w swojej naturalnej pozycji - jeżeli skręcisz na podnośniku kiedy zwrotnica wisi na wahaczach to po ustawieniu auta na kołach w pozycji naturalnej do jazdy gumy na tulejach/wahaczach będą już skręcone/naprężone a w trakcie ich późniejszej pracy dosyć szybko się rozlecą.

Do tego co powyżej widziałem też jakiś film instruktażowy - tam oczywiście robi się wszystko na podnośniku a wahacze dokręca się we właściwej pozycji ustawiając pod konkretny wymiar górę zwrotnicy. Tylko nie kojarzę ile tam być niby powinno i przy jakim zawiasie :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 mar 2015, 20:14

Panowie pytanie. Jestem przed wymianą kompletnego zawiasu na przodzie.Czy wszystkie wachacze skręca się pod obciążeniem, tzn. gdy auto stoi na kołach?Dziś gadałem z majstrem który ma mi to wymieniać i oznajmił mi, że a i owszem, ale tylko dolne, a górne na pałe :/ napiszcie jak trza to robić, bo jeszcze mogę zmienić majstra.pozdro

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 mar 2015, 20:50

Więc tak...dolne fakt skręcaszna fix jak auto juz stoi na kołach - dojście bezproblemowe. Górne natomiast faktycznie skręcasz wcześnie, tzn.... najpierw przykręc ten wahacz lewy - prosty, bo on jest przykręcany tylko w jednej pozycji (śrubą od góry) a następnie w tym samym poziomie przykręć drugi - prawy(przykręcany śrubą od boku - i tu jest beznajdziejny dostęp jak jest to na aucie).

Dlatego najszybciej wyjąć aktorka i na luzie zmieniać. Potem wkładasz spowrotem, przykręcasz górne na max a następnie dolne jak już auto stoi na kołach...

P.s. pamiętaj aby śruby tawotem przesmarowac, szczególnie te w zwrotnicy ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 10 mar 2015, 22:28

martin_rs4 pisze:Więc tak...dolne fakt skręcaszna fix jak auto juz stoi na kołach - dojście bezproblemowe. Górne natomiast faktycznie skręcasz wcześnie, tzn.... najpierw przykręc ten wahacz lewy - prosty, bo on jest przykręcany tylko w jednej pozycji (śrubą od góry) a następnie w tym samym poziomie przykręć drugi - prawy(przykręcany śrubą od boku - i tu jest beznajdziejny dostęp jak jest to na aucie).

Dlatego najszybciej wyjąć aktorka i na luzie zmieniać. Potem wkładasz spowrotem, przykręcasz górne na max a następnie dolne jak już auto stoi na kołach...

P.s. pamiętaj aby śruby tawotem przesmarowac, szczególnie te w zwrotnicy ;)
Wzystkie wachacze skręca się pod obciążeniem tak jak auto stoi, ale kolega martin_rs4 dobrze to wyjaśnił obydwa wachacze górne dokręcasz na max na podniesionym aucie ale tylko tam gdzie są tuleje (czyli przy nadkolu, obydwa na tej samej wysokości), dopiero jak je dokręcisz na maxa (mają być prawie w poziomie a nawet sworzniami iść do góry) wsadzasz je sworzniami do zwrotnicy, wkładając do zwrotnicy ciągniesz je w dół a one sprężynują w górę.
No i jak pisał martin smaruj sruby! szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 mar 2015, 08:14

Danio pisze:szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]
to grubo...ja probowalem rozwiercac, ale nie poszlo i kupilem druga zwrotnice :/ Plus jest taki ze mam na zapas dobre lozysko z piasta :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 11 mar 2015, 09:17

martin_rs4 pisze:
Danio pisze:szczególnie tą długą co trzyma dwa sworznie, ja ją musiałem rozwiercać :]
to grubo...ja probowalem rozwiercac, ale nie poszlo i kupilem druga zwrotnice :/ Plus jest taki ze mam na zapas dobre lozysko z piasta :D
źle napisałem, oczywiście rozwiercić się nie dało całej bo ryzyko uszkodzenia zwrotnicy, wybijaliśmy na zasadzie ja bije z jednej strony (łeb śruby się urwał) a ojciec równocześnie dokręcał nakrętkę z drugiej strony powodując jej ciągnięcie, i tak wylazła suka, oczywiście co jakiś czas trzeba było coś podkładać pod nakrętkę bo tam gwint krótki, ale metoda poskutkowała, a też przez chwilę się poddałem i chciałem zwrotnicę kupić.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 mar 2015, 13:11

A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić? Ja tak u siebie robiłem i nawet młotka nie użyłem.. Podgrzanie i ruszanie śrubą trochę w prawo trochę w lewo.. Jak śruba wyszła zmierzenie średnicy i założenie odpowiedniego wiertła i przewiercenie całości otworu (sporo wysypało się pyłu). Na koniec montaż sworzni i śruby na smar miedziany bez żydzenia.

Jeśli już wyciąga się amor to warto wymienić łożysko mcpersona bo to są groszowe sprawy..

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 mar 2015, 13:31

krzychu22.p1i pisze:A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić?
do aluminiowej zwrotnicy potrzebny jest specjalny palnik z tego co sie orientuje, a moj mechanior nie ma takiego <niewiem> no to kupilem druga zwtornice a nie bylo wtedy latwo jej dostac ba ja mam ta z M na koncu
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 mar 2015, 13:49

Potrzebny zwykły palnik do opalania kur i kaczek z małą butlą turystyczną :P Grzejesz tylko miejsca gdzie śruba jest w aluminium i tyle, oczywiście nie do czerwoności.

Delikatny ogień, przykładasz na 20s i ruszasz śrubą aż do skutku. Jeśli zacznie się poruszać to wtedy już nie grzejesz tylko kręcisz kluczem a jak ostygnie to zlewasz penetratorami i wyjdzie. spokojnie 200°C wtedy nie przekroczysz...

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 11 mar 2015, 19:34

krzychu22.p1i pisze:A nie lepiej było od razu grzać palnikiem aby śruby nie ukręcić? Na koniec montaż sworzni i śruby na smar miedziany bez żydzenia.
Grzałem opalarką ale moim zdaniem nie powinno się grzać do czerwoności żadnych części nośnych w aucie,
A z tym smarem to zrobiłeś wielki błąd bo miedz wchodzi w reakcję chemiczną z aluminium, ja smaruję wszystko grafitowym (także nie powinno się smarować stożka śrub do kół jak się ma felgi aluminiowe, a dużo osób tak robi)
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl