części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Pneumatyka , opadająca strona brak błe


Motostacja

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Pneumatyka , opadająca strona brak błe

Post autor: Motostacja » 02 lis 2014, 19:36

Witam

Szukam na forum ale większość tematów o pneumatyce dotyczy kompresora

Sprawa wygląda tak w moim a8 d3 wymieniony był kompresor czujniki i jeden miech przez poprzednika

a przypadłość natomiast jest taka
po nocy auto stoi ewidentnie niżej z prawej strony przednie i tylne koło , wystarczy ze podejdę do auta otworze drzwi auto samo sie poziomuje w mgnieniu oka, najpierw przód potem tył kompresor wtedy nie chodzi , a wszystko odbywa sie bez odpalania czy zapłonu , nie świecą mi sie żadne kontrolki od pneumatyki zrobiłem auto scan nie znalazłem błędów zawieszenia nie wiem czy moze być to jakaś nieszczelność jeśli kompresor nie dopompowuje i czy przypadkiem układ nie działa osiami? wiec jak by była nieszczelność to siadał by np tylko tył albo przód ew całe auto ?

dodam ze mam spadki napięcia na akumulatorze ale wątpię aby to miało związek

dziś zrobiłem adaptacje zawieszenia zobaczę czy to cos pomoże , a8 właśnie stała niżej z prawej strony niz z lewej

co sprawdzić w 1 kolejności sa jakieś newralgiczne miejsca
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 20:32 przez Motostacja, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 02 lis 2014, 19:54

[center]raftor, [/center]

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

Pozdrawiam ernesto.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 lis 2014, 21:47

Wykonaj procedurę poziomowania auta i sprawdzaj wartości wysokości - jeśli jedna strona opada, to masz nieszczelność. Oczywiście, kiedy otworzysz auto to sterownik je wypoziomuje. Najprawdopodobniej masz nieszczelność na drodze blok zaworów - amortyzator. Trzeba sprawdzić całą drogę przewodu - o ile dobrze pamiętam to będzie koloru zielonego. Skoro był wymieniony jedne miech, to możliwe, że dosztukował ktoś połączenie (pewnie jakiś wężyk na opaskach zaciskowych) - sprawdź, czy tam powietrze nie zmyka.
Bądź dobry jak chleb.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 02 lis 2014, 22:04

hmm posprawdzam chodzi o ten przewód co idzie od rozdzielacza pod nadkolem do miecha w prawym kole po podszybiu ? Na tylne idzie pod podwoziem ?

Dziwi mnie ze prawa strona solidarnie opada :P Myślałem ze może są jakoś połączone te miechy ale poszperałem na forum i wyszło ze przewody idą z kompresora do rozdzielacza pod nadkolem i z rozdzielacza odpowiednio do miechów tak ?

Na złączach psikać np testerem do nieszczelności gazu ?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 14:57 przez Motostacja, łącznie zmieniany 1 raz.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 812
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 03 lis 2014, 12:36

Możesz psikac testerem, albo woda z mydlem/płynem.
Czy to auto opada tak że kolo wchodzi w nadkole??
Jaka jest roznica wysokości lewa prawa.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 03 lis 2014, 15:23

Możesz psikac testerem, albo woda z mydlem/płynem.
Czy to auto opada tak że kolo wchodzi w nadkole??
Jaka jest roznica wysokości lewa prawa.
Własnie nie nie opada aż tak mocno teraz zostawię w trybie podniesionym i zobaczę co się zadzieje po nocy. Prawdopodobnie przez pierwszy miesiąc tego nie zauważałem od zakupu , zauważyłem to jak wyjechałem innym autem na weekend a audi stało w domu wróciłem i było "o kur". Liczyłem na to ze jak poprzednik tak się mocował z pneumatyka to ja będę miał spokój ale jak widać nie

Auto wczoraj poziomowałem przód jest idealnie równo z tyłu jedno koło jest jeszcze 0.5 cm niżej ale to kwestia adaptacji która zrobię jak będę miał chwilkę.
Fura jak ją obniżę a potem dam na podniesienie to podnosi się 2-3s max więc jeśli coś jest to naprawdę mała nieszczelność i nie wiem czy coś da tu psikanie testerami :/ Nie zauważyłem żeby kompresor załączał się podczas jazdy fakt ze jest nowy i chodzi bezszelestnie.

EDIT
20h stania na dworze zostawiony na trybie podniesionym prawa strona opadła około 3-4 cm w stosunku do lewej lewa bez zmian mierzone od osi do nadkola ;/
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 15:41 przez Motostacja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 04 lis 2014, 21:44

3-4 cm. to już sporo. A powietrze nie będzie Ci mocno "psikać" z wężyków. Ich przekroje są prawnie mikroskopijne, więc i powietrza mało przez nie przechodzi. Ale do opadania wystarczy.
Bądź dobry jak chleb.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 17 lis 2014, 11:59

a mam pytanie

jak to wszystko jest polaczone

kompresor->wężyk->miech

i teraz pytanie czy jesli jest nieszczelność na drodze kompresor miech czyli na wężyku lub złączce to czy tez będzie opadać czy np . na miechu jest zawór i on po napompowaniu zamyka miech i jeśli spierdziela powietrze to raczej przez miecha ? czy cisnienie caly czas jest w miechu wężyku i trzyma je kompresor ?

nie moge znaleźć nic o tym

wyczytałem ze jak zdejmie sie kompresor odlaczy to auto opada , zatem wychodzi na to ze nieszczelność na węzyku tez moze przyczyniac sie do opadania auta , najgorsze jest to ze własnie zlokalizowanie nieszczelności to nie takie chop siup ;/

generlanie jesli bedzie trzeba to zrobie regeneracje przedniego miecha a tylni wymienie na uzywke z gwar bo mozna dostac za 400-500zł czyli 3 razy taniej niz regeneracja , tylko najpierw chce miec 100% pewność ze to to

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lis 2014, 12:38

Każdy amortyzator ma swój zawór który w stanie spoczynku jest zamknięty.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motostacja

Post autor: Motostacja » 17 lis 2014, 13:41

Każdy amortyzator ma swój zawór który w stanie spoczynku jest zamknięty.
czyli na 90% miech do regeneracji ?

ktoś gdzieś na forum podawał stronę z nowymi miechami w całkiem niezłej cenie i chyba gwar na kilka lat , posiada ktoś namiar na nie ?

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 18 lis 2014, 16:56

a jest różnica w miechach w d3 przed lift a po lift ? Pytam bo mnie zaś tyłek opada, najczęściej jak jest zimno, a jak jest ciepło to musi z tydzień postać. Kiedyś byłem u mechanika i twierdził że jest inny układ w ostatnim lifcie i musze caly amorek wymienic :[

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2014, 17:42

Czapi_20 pisze:a jest różnica w miechach w d3 przed lift a po lift ?
(...) Kiedyś byłem u mechanika i twierdził że jest inny układ w ostatnim lifcie i musze caly amorek wymienic :[
Wymienia się cały amortyzator pneumatyczny a nie jakiś miech.
No chyba, że oddasz do regeneracji ale to wtedy oni decydują co wymieniają a co nie i ty jako klient rzadko kiedy masz dostęp do tej wiedzy co i jak - płacisz z góry ustaloną kwotę za regenerację, dostajesz cały amortyzator i gwarancję i z założenia nie musisz wiedzieć co zrobili że jest sprawny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 18 lis 2014, 18:13

a poduszki ? no bo rozumiem ze działa to podobnie jak w kazdym innym zawieszeniu, czy jest to zintegrowane wszystko ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2014, 19:50

Czapi_20 pisze:a poduszki ? no bo rozumiem ze działa to podobnie jak w kazdym innym zawieszeniu, czy jest to zintegrowane wszystko ?
Poniżej amortyzator pneumatyki - występuje jako jedna część zamienna.
Rozbierają go ci co zajmują się ich naprawą, kto jeszcze to rozbiera i skąd wziąć części zamienne to nie mam pojęcia.

Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Czapi_20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 22 wrz 2010, 14:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Czapi_20 » 19 lis 2014, 10:52

No to jednym słowem "dupa" na razie nie ruszam , irytujące jest to opalanie ale póki się podnosi i działa to narazie olewa temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl