Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód

quattross
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
Lokalizacja: Chojnice

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód

Post autor: quattross » 16 lip 2018, 11:50

Witam mam koledze zmieniać łożysko przód , mam pytanie jak po najniższej lini oporu to zrobić . Myślałem poluzować przegub podnieść auto odkręcić zacisk i jarzmo sciągaczem 3 ramiennym zaprzeć się o półośkę żeby zdjąć piaste i odkręcić 4 śruby od łożyska da rade ?
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 16 lip 2018, 14:13

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

quattross
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: quattross » 16 lip 2018, 14:30

Czytałem tematy ale pytam czy idzie pominąć wyciąganie zwrotnicy bo chyba każdy wie jak mi ło wychodzi górna śruba w aluminiowej zwrotnicy
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 lip 2018, 21:38

quattross pisze:Czytałem tematy ale pytam czy idzie pominąć wyciąganie zwrotnicy bo chyba każdy wie jak mi ło wychodzi górna śruba w aluminiowej zwrotnicy
Nie ma potrzeby targania całej zwrotnicy.
Łożysko wychodzi razem z piastą na zewnątrz - od wewnątrz masz tylko 4 śruby do odkręcenia.
Potem na prasie zdejmujesz łożysko z piasty i zakładasz nowe.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lip 2018, 09:22

Dokładnie. Zwrotnicę to z tyłu w sumie trzeba zrzucać do łożyska a z przodu nie. Tylko trzeba sobie zabezpieczyć przegub odpowiednio bo ciasno z miejsce m na klucze i aby nie uszkodzić jego gumy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

quattross
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: quattross » 17 lip 2018, 13:48

Czyli śruby są od środka ? Idzie dojść bitem z nasadką po wciśnięciu przegubu troche w tył czy trzeba dolne wahacze rozpiąć i wyjąć przegub ?
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 lip 2018, 19:03

Trzeba wyciągnąć przegub. Inaczej nie ma dojścia do śrub.

Do wyciągnięcia przegubu nie trzeba zdejmować wahaczy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 lip 2018, 06:15

marekp750 pisze:Do wyciągnięcia przegubu nie trzeba zdejmować wahaczy.
Ja odpinałem górne aby było łatwiej a przy okazji ruszyć górną śrubę zwrotnicy zanim będzie dla niej za późno to nie jest zły pomysł :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 lip 2018, 06:51

Oczywiście łatwiej jest jak odkręcimy górne wahacze ale rzadko daje się ją (śrubę) odkręcić.

Co do ruszenia śruby - rozsądne posunięcie.
Polecam co roku najdłużej co dwa lata, popuścić nakrętki i pokręcić samą śrubą.
Jeszcze lepiej wyciągnąć, wziąć wiertarkę z wiertłem fi 10, usunąć cały brud z otworu,
wyczyścić śrubę (lub kupić nową). Nasmarować wazeliną techniczną. Zamontować.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2018, 07:22 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 lip 2018, 07:19

marekp750 pisze:Polecam co roku
Dokładnie tak robię od wymiany górnych wahaczy po tym jak dobre dwie godziny usuwałem starą śrubę :) dlatego właśnie o tym wspomniałem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

quattross
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: quattross » 18 lip 2018, 11:30

Zrobione przegub wystarczy trochę wysunąć nie trzeba nic odkręcać , w moim przypadku łozysko było tak zażarte w zwrotnicy że musiałem zdemontować całą zwrotnicę i o ile górna śruba poszła pięknie to niestety śruba końcówki drążka 1,5h walki . Wyczyściłem gniazda wiertłem nasmarowałem śruba i poskładałem :D Prasa niepotrzebna stara piasta wybita młotkiem przez nasadkę a wprasowana poprzezdokręcanie śruby przegubu wszystko ładnie idzie nic sie nie klinuję itp
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl