![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód
Witam mam koledze zmieniać łożysko przód , mam pytanie jak po najniższej lini oporu to zrobić . Myślałem poluzować przegub podnieść auto odkręcić zacisk i jarzmo sciągaczem 3 ramiennym zaprzeć się o półośkę żeby zdjąć piaste i odkręcić 4 śruby od łożyska da rade ?
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8
Allroad c5 2,7 tt>>
A8

Nie ma potrzeby targania całej zwrotnicy.quattross pisze:Czytałem tematy ale pytam czy idzie pominąć wyciąganie zwrotnicy bo chyba każdy wie jak mi ło wychodzi górna śruba w aluminiowej zwrotnicy
Łożysko wychodzi razem z piastą na zewnątrz - od wewnątrz masz tylko 4 śruby do odkręcenia.
Potem na prasie zdejmujesz łożysko z piasty i zakładasz nowe.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dokładnie. Zwrotnicę to z tyłu w sumie trzeba zrzucać do łożyska a z przodu nie. Tylko trzeba sobie zabezpieczyć przegub odpowiednio bo ciasno z miejsce m na klucze i aby nie uszkodzić jego gumy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja odpinałem górne aby było łatwiej a przy okazji ruszyć górną śrubę zwrotnicy zanim będzie dla niej za późno to nie jest zły pomysłmarekp750 pisze:Do wyciągnięcia przegubu nie trzeba zdejmować wahaczy.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Oczywiście łatwiej jest jak odkręcimy górne wahacze ale rzadko daje się ją (śrubę) odkręcić.
Co do ruszenia śruby - rozsądne posunięcie.
Polecam co roku najdłużej co dwa lata, popuścić nakrętki i pokręcić samą śrubą.
Jeszcze lepiej wyciągnąć, wziąć wiertarkę z wiertłem fi 10, usunąć cały brud z otworu,
wyczyścić śrubę (lub kupić nową). Nasmarować wazeliną techniczną. Zamontować.
Co do ruszenia śruby - rozsądne posunięcie.
Polecam co roku najdłużej co dwa lata, popuścić nakrętki i pokręcić samą śrubą.
Jeszcze lepiej wyciągnąć, wziąć wiertarkę z wiertłem fi 10, usunąć cały brud z otworu,
wyczyścić śrubę (lub kupić nową). Nasmarować wazeliną techniczną. Zamontować.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2018, 07:22 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie tak robię od wymiany górnych wahaczy po tym jak dobre dwie godziny usuwałem starą śrubęmarekp750 pisze:Polecam co roku

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zrobione przegub wystarczy trochę wysunąć nie trzeba nic odkręcać , w moim przypadku łozysko było tak zażarte w zwrotnicy że musiałem zdemontować całą zwrotnicę i o ile górna śruba poszła pięknie to niestety śruba końcówki drążka 1,5h walki . Wyczyściłem gniazda wiertłem nasmarowałem śruba i poskładałem
Prasa niepotrzebna stara piasta wybita młotkiem przez nasadkę a wprasowana poprzezdokręcanie śruby przegubu wszystko ładnie idzie nic sie nie klinuję itp

A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8
Allroad c5 2,7 tt>>
A8
