części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 08 4.2TDI ] Pokonywanie przeszkód poprzecznych, a zawi

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 mar 2017, 12:43

mmalinas pisze:FOSS
napisales
"
Przy najeżdżaniu oboma przednimi kołami nadwozie ma większą szansę unieść się całe przodem więc to chyba mniej inwazyjne.
"

w takim razie dlaczego piszesz :
"
Jednej żelaznej zasady trzymam się jednak zawsze - na krawężniki nigdy nie wjeżdżam i nie zjeżdżam z nich na wprost czyli dwoma przednimi lub dwoma tylnymi kołami na raz
"
poniewaz jest to mniej inwazyjne ? :>
Zdecydowanie NIE <fujarka>

Żelazna zasada jest taka jak powyżej ponieważ moje A8 zaraz po zakupie mocno obniżyłem.
Fabrycznie mam zawieszenie sportowe czyli fabrycznie jest już 2cm poniżej zwykłego zawieszenia komfortowego a ja przez kilka lat miałem go jeszcze 5cm poniżej fabryki.
Odpowiedź nasuwa się więc sama.
Niewiele było krawężników na które mógłbym najechać centralnie przodem bo nawet gdybym jakimś cudem wjechał orając zderzak to już zjeżdżanie mogłoby doprowadzić do zerwania zderzaka.

Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki.
I parkując przodem do krawężnika NIGDY nie dojeżdżam do niego przednimi kołami.... no chyba, że krawężnik jest wysokości piłki tenisowej <faktycznie>

I właśnie dlatego technika pokonywania leżących policjantów jest u mnie uzależniona głównie od ich wysokości i konstrukcji.
Jest w Warszawie kilka uliczek które przez takie przeszkody bez łamania przepisów ruchu drogowego są dla mnie kompletnie nieprzejezdne :/
Bo patrząc na polskie drogi można odnieść wrażenie, że nie ma żadnych przepisów ani technicznych wytycznych jak taki "leżący policjant" ma wyglądać i każdy matoł struga coś po swojemu czasem mocno przeginając pałę :/

Takie są uroki GLEBY <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 14 mar 2017, 13:51

dobra

nie bede was zanudzal teoria o skladowych sil dzialajacych na zawieszenie przy najazdach na nierownosci.

Bez obrazy ale ja obstaje przy swoim. Najazd naprzemienny a jak sie uda to unikanie nierownosci :]
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
ArturPL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 07 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: ArturPL » 14 mar 2017, 19:46

Spowalniacze mają skos na wjeździe i zjeździe... to ułatwia ich pokonywanie. Krawężniki niestety są pod kątem prostym. Zjazd z krawężnika na wprost... no to dopiero wpłynie na żywotność zawieszenia :)


FOSS... "Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki. " <bezradny> rozumiem, że chociaż super to wygląda.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 mar 2017, 20:49

ArturPL pisze:FOSS... "Aktualnie od 1,5 roku mam ją podniesioną trochę wyżej... czyli dokładnie 4cm poniżej fabryki. " <bezradny> rozumiem, że chociaż super to wygląda.
Tak było kiedyś, rok po zakupie...
Obrazek

Tak też czasem jeździłem i można :)
Obrazek

I tak było jeszcze na jesieni 2015...
Obrazek

Aktualnie jest tak...
Obrazek

Zdania mogą być podzielone ale mi się podoba :)
Problemy w miejskiej dżungli to jedno ale z gleby nie zamierzam rezygnować i pewnikiem na sezon letni ósemka znowu powędruję trochę niżej <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
ArturPL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 07 sty 2017, 21:55
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: ArturPL » 15 mar 2017, 02:11

O k... <boisie> na tym drugim zdjęciu to w ogóle masakra...! Aż dziwne, że się dało jeździć.
Jednak na ostatnim wygląda idealnie :]

A co trzeba zrobić by tak ładnie obniżyć? :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 mar 2017, 06:30

Najlepiej użyć łączników obniżających do czujników powiomowania :) Takie oszukiwanko :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 15 mar 2017, 13:54

Fajnie ze temat się trochę rozwinął.
Kolego mmalinas, chętnie bym poczytał więcej o tych siłach działajacych na zawieszenie podczas pokonywania np krawężników czy śpiących policjantów czy to symetrycznie najpierw przednia oś, potem tylnia, czy naprzemiennie pod skosem.
Wiedzy nigdy za wiele, a zdaje się, ze mądrze piszesz i coś o tym wiesz, ale nie chcesz nas "zanudzać", czyli się nie dowiemy?
Ja jestem za tym byś mały elaboracik skrobnął. Forum jest po to by dzielić się wiedza nie zaś ją zatajać :)

Pozdro
--== A8 4EVER ==--

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 15 mar 2017, 16:40

Czesc Grzegorz

Rozumiem ze chcesz mnie wziasc pod wlos.
Jesli poruszasz sie w j. niemieckim to polecam
Kfz_Technik_3_Fahrwerke - Herzog
Sprawdzenie sil wypadkowych przy wyhamowaniu kola/osi .
Zachowanie sie elestomerow w zawieszeniu w trakcie pracy.
Sprezynowanie systemow jednomasowych.
ITP.

[ Dodano: 2017-03-15, 16:40 ]
Jezeli jestes zainteresowany to Ci ta literature przesle.

Poczytasz sobie tak jak wspomniales.
pozdrawiam

Michal

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 15 mar 2017, 17:47

No właśnie z niemieckiego to nic nie kumam. Lepiej z angielskim, ale i tak dzięki za schematy.
--== A8 4EVER ==--

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl