Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lis 2018, 11:42

el_kylos pisze:Tak Drago mierzyłem od środka emblematu na feldze do nadkola miarką, 398 tył i 416 przód po obu stronach +/- 1 badz 2 mm. Chyba że taki sposób nie jest miarodajny to proszę mnie wyprowadzic z błędu.
Metoda pomiaru jak najbardziej poprawna a różnicy +/- 2mm na jednej osi już się nie poprawia.

Tak jak pisałem wcześniej...
Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 lis 2018, 11:53

FOSS pisze:Jeżeli dawca sterownika miał wszystko dobrze ustawione i tutaj po przeszczepie jest wszystko sprawne to może być tak, że kalibracja nie będzie potrzebna
Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać :) Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lis 2018, 13:35

drago_o pisze:Z tym się nie zgodzę. Uważam, że to czysty fart, że wyszło tak równo. Sam przecież wiesz co potrafi się stać z autem po wymianie jednego czujnika na inny i jak koślawo może stać :) Nawet jak dawca miał dobrze ustawione to miał inne zupełnie czujniki wysokości. A adaptacja tyczy się tylko i wyłącznie ich.
Karol...
Czujniki poziomowania są zamocowane w jednej i tylko jednej poprawnej pozycji.
Fabrycznie nie ma tam żadnej regulacji, żadnego "pola" na zamocowanie go inaczej.
Czujniki są takie same, dla każdego zawieszenia.

Z tego wynika wprost, że sprawny czujnik przełożony z jednego sprawnego auta i zamontowany zgodnie ze sztuką do drugiego sprawnego auta powinien pokazywać to samo i nie powoduje to konieczności robienia kalibracji.

Tyle w teorii która nie raz ma odzwierciedlenie w praktyce.


Idą dalej...
Ewentualne problemy, po wymianie swojego mało sprawnego czujnika poziomowania na inny używany - bo przecież nowego to chyba nikt tu nie kupuje - to problemy wynikające z tego na co nie zwracamy uwagi a więc:
- drugi używany czujnik również nie jest w pełni sprawny ale niestety wiele osób odrzuca taką możliwość i brnie dalej w szukaniu innej usterki
- cięgno czujnika poziomowania, głównie w przypadku przednich czujników, nie jest tej samej długości co czujnika zdemontowanego co zdarza się wcale nie rzadko - tu nie wyrokuję które było zgięte bo to nie ma znaczenia dla końcowego efektu
- uchwyt czujnika poziomowania jest skrzywiony

Wystarczy, że wystąpi jeden z trzech powyższych przypadków i już ponowna kalibracja będzie konieczna.


Także podtrzymuję swoją poprzednią wypowiedź.
Jeżeli dawcą sterownika było w pełni sprawne auto które miało popranie zkalibrowane zawieszenie i stało idealnie poziomo a biorca tegoż sterownika to również w pełni sprawne auto to kalibracja nie musi być potrzebna wcale.
Dane dotyczące kalibracji zawieszenia i kodowanie zapisane są w sterowniku zawieszenia i nie giną po utracie zasilania i nie dochodzi do ich wyczyszczenia po przepięciu sterownika do innego auta.
Sterownik nie rozpoznaje do jakiego auta jest wpięty - wykonuje tylko regulacje wg. założonego schematu i zgodnie z danymi które ma zapisane.
Skoro zestaw danych jest identyczny to auto nie może nagle "wywrócić się" na bok ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 lis 2018, 13:50

Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 lis 2018, 13:52

te czujniki w jaki sposób przekazują informacje o swoim położeniu? napięcie się zmienia czy w sposób cyfrowy przekazują do sterownika? <hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 lis 2018, 16:37

Najzwyklejsze potencjometry :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 lis 2018, 20:29

drago_o pisze:Ja jednak podtrzymuje swoje zdanie w tej kwestii. Jakby każdy sprawny czujnik był taki sam to w jakim celu istniałaby kalibracja. Nie robiłoby się kalibracji tylko wymieniali czujnik. Akurat o pracy tego typu czujników mogę powiedzieć dżo bo w produkcji maszyn używam wielu układów pomiarowych. A właściwie to tworzę oprogramowanie do korzystania z nich. Nie ma czegoś takiego jak dwa identyczne czujniki pokazujące dokładnie to samo. I dlatego są korekty i kalibrację ;)
Tak jak piszesz, nie inaczej.

Dodam, jak wymieniamy miechy i nie ruszamy czujników przy wahaczach (a poziomy
były dobre) to nic nie trzeba ruszać.

Miech będzie na tyle napychany powietrzem (lub będzie spuszczane powietrze) by czujnik
wskazał taką wartość a nie inną.

Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lis 2018, 21:35

w sumie racja analog będzie zależny bardzo od napięcia, pewnie i tak ma stabilizację
w środku... ale ta dyskusja mi uświadomiła że u mnie po wymianie jednego z czujników
tylko skasowałem błędy nie robiłem żadnych adaptacji i auto nie wykazuje zauważalnych
odchyłów... od fart początkującego ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 lis 2018, 21:25

marekp750 pisze:Jeżeli ruszymy czujniki to zazwyczaj trzeba kalibrować, ponieważ trafić z czujnikiem
w "to samo miejsce" jest rzadkością.
Jak to czytam to mam wrażenie, że mówimy o zupełnie innych autach :D

Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby <faktycznie>
W wahaczu jest tylko jedna mała dziurka i nie ma tam nawet pół milimetra luzu aby można było "trafić inaczej" <faktycznie>

A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 06:57

FOSS pisze:Do różnych prac serwisowych wielokrotnie odkręcałem przedni czujnik od wahacza żeby go nie uszkodzić i nigdy po takim zabiegu nie robiłem kalibracji i nie było takiej potrzeby
Myślę, że chodziło mu o "ruszanie" w sensie wymienianie. Ja to tak rozumiem :) Przy samym odkręcaniu i przykręcaniu tych samych również nie robię adaptacji. Chociaż ja tylko cięgna z kulek zdejmuje.
FOSS pisze:A najlepsze jest to, że w przedmiocie dyskusji powyżej nie ma NIC nt. ruszania czujników.
Chodzi o przekładkę sterownika zawieszenia z auta A do auta B
No zmieniasz sterownik ale to w nim jest kalibracja i bez jej robienia na aucie przy swoich czujnikach masz kalibrację z innego auta na innych czujnikach. W kwestii problemu autora postu to istotne. Bo podsumowując, dla sterownika zmienia on wszystkie 4 czujniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 28 lis 2018, 09:20

drago_o pisze:Najzwyklejsze potencjometry :)
Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad ... 5450.phtml

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 28 lis 2018, 10:08

szary824 pisze:
drago_o pisze:Najzwyklejsze potencjometry :)
Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad ... 5450.phtml
drago_o już wyjaśnił jak działa czujnik poziomowania.... poczekaj aż się wypowie kolega FOSS... w końcu dyskusja jest bardzo barwna i fajnie jakby była merytoryczna ;)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 11:29

szary824 pisze:
drago_o pisze:Najzwyklejsze potencjometry :)
Czy oby na pewno? Takie coś znalazłem w internetach i nie wygląda to jak zwykły potencjometr.
https://forums.quattroworld.com/allroad ... 5450.phtml
Moim zdaniem to jest "cip" potencjometru cyfrowego. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale dla pewności dzisiaj zerknę na oznaczenie tej kostki i sprawdzę dla pewności :)

[ Dodano: 2018-11-28, 11:29 ]
Tak jak myślałem. Potencjometr cyfrowy.

"Jeden sygnał jest sygnałem napięciowym i służy do sterowania zasięgiem świateł. Drugi sygnał to sygnał o modulowanym wypełnieniu (PWM), służący do regulacji wysokości zawieszenia."

1 masa (lewy z J431, prawy z J197)
2 wolny
3 wolny
4 wyjście sygnału analogowego, sygnał napięciowy (tylko lewy do J431)
5 zasilanie 5 V (lewy z J431, prawy z J197)
6 wyjście sygnału cyfrowego, sygnał PWM (lewy i prawy do J197)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 lis 2018, 12:06

ciekawe... precyzyjny hallotron? daj numerek tego czipka
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2018, 12:16

To z SSP (243 - jest bardzo dobrze opisane) wyczytałem... numer będę miał troszkę później.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl