części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 25 maja 2015, 23:12

a widzisz ja wyciskam z niego siódme poty :) urwany jest na szczescie z prawej strony łancuch leci w prawo więc raczej (raczej) go nie zerwie ,pytanie techniczne czy da sie to zrobić bez jego wyciągania tzn bierzemy ten serwisowy przyrząd do ściskania luzujemy łańcuch i wymieniamy ślizg? czy trzeba rwać chwasta?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 26 maja 2015, 08:04

Sprawdzałem kilkukrotnie podczas całej mojej historii z nastawnikami w kilku moich d2fl i jednej d3, nigdy nie widziałem jeszcze rozciągniętego łańcucha. Zawsze, niezależnie od przebiegu łańcuch był ok. Wiec chyba nie ma sensu się ładować w wymianę łańcuchów, bo to podnosi czasochłonność całej pracy, do wymiany łańcuchów trzeba zdjąć obydwa wałki czyli rozrząd rozpinać / przód zdejmować...

Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić.

Aha, po awarii forum zniknął mój post odnośnie zamieniania nastawników z 3.7 do 4.2 - otóż takie nastawniki pasują i pracują ok.
Elektronika samochodowa.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 maja 2015, 09:44

Wiecie zaraz dam swoje łancuchy do laboratorium w pracy i wam powiem jaka jest roznica.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 maja 2015, 10:10

Róznica między starymi łancuchami wynosi 0,834 mm za godzine bede miał nowy łancuch swaga to wam powiem jaka jest roznica miedzy nowym a starym

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 26 maja 2015, 10:14

a ten stary łańcuch był oryginalny czy jakis rowerowy zamiennik ?? strzel fote ogniw , ja rowniez potwierdze to co kolega wyzej mój łańcuch również się nie wyciągnął przebieg 260tys km czy cos w poblizu
bądź sobą, wariatów też lubią

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 maja 2015, 12:16

Miedzy nowym a starym najdłuższym jest 1.561 mm

Nie wiem jaki byl czy orginał czy co wiem jedno łańcuchy się wyciągają.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 26 maja 2015, 13:17

w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne
bądź sobą, wariatów też lubią

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 maja 2015, 13:53

Pracuje w firmie ktora produkuje turbawki, obok mamy hale lancuchów rozrządu i napinaczy, dalej stoi hala na ktorej robią cewki(zaworki) do skrzyń biegów. Po coś jest też jakość i tam sprawdzają wyciągniecie łancuchów wytrzymałość na zerwanie itp. Wiem troche jak to wyglada od podszewki.

Np turbo ma sie zepsuć między 180-220 tys, co do reszty hal niewiele wiem bo tam nie chodzę chyba że już nie mam wyjścia. Nie moj dział to mam w nosie. Jedynie wiem co niego od ludzi którzy tam pracują.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 maja 2015, 14:47

Ori łańcuch ma na sobie napis IWIS a resztę można znaleźć na necie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 maja 2015, 15:34

Fabryka stosuje kilka dostawców. U mnie to samo jest lozyska turbiny mamy 2-3 rodzaje. Nie ma możliwości zeby się uzaleznić tylko od jednego.

Kondraczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2015, 20:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kondraczek » 26 maja 2015, 19:40

Przed awaria forum pisałem o nagłym pojawieniu się wypadania zapłonów na cylindrach 1,2,3,4. Po sprawdzeniu elektryki, która okazała się w porządku, trzeba było szukać głębiej. Werdykt: ułamany ślizg nastawnika, dokładnie jak na foto kolegi preston81. Całe szczęście, że nastawik sam w sobie w porządku, bo detaliczna cena nowego w aso czyli 2400zł mnie powaliła.
Idą do wymiany ślizgi, łańcuchy no i wszystkie uszczelki, które się przy okazji nawiną ;)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 26 maja 2015, 19:44

no to juz wiemy ze najlepiej kupic łańcuch swaga jakosc/cena bdb , uszczelke mam teraz glassera zalozona tez nie bylo problemu cena ok 110 zł daj znac jak bedzie po wymianie i powodzenia :D

ja swoją maszyne odstawiam w przyszłym tygodniu wymieniam slizg
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 maja 2015, 21:13

k44761 pisze:Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić.
trzeba jeszcze pamietać żeby wyciągnąć również wszystkie 12 popychaczy ssących, wycisnąć z nich olej, i dopiero włożyć na miejsce, bo inaczej może zwory powyginać ;) ale wszystko do ogarnięcie w pare godzinek.
uszek pisze:...wiem jedno łańcuchy się wyciągają.
no i ja dlatego wymienie łańcuchy dla swiętego spokoju przy okazji wymiany rozrządu bo i tak jedna robota.
preston81 pisze:w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne
Maciek ja z ciekawosci wlazłem na forum VW i tak chłopaki w Golfach 6 TFSI też mają te napinacze i u niektórych już po 60kkm stukały nastawniki <jezu> w większosi przypadków był to łańcuch...

Wszystko teraz w krainie ryżu robią. <niegadam>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 27 maja 2015, 22:41

czyli co kupic nowy łańcuch i zastąpić slizg i układ powinien latac?
bądź sobą, wariatów też lubią

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 28 maja 2015, 05:54

preston81, będziesz zwalal rozrząd do samego łańcucha? Wrzuć nastawnik, chociaż chinola, a nóż dobrze będzie chodził, , jak u Marcina

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl