![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Drgania silnika
Instalacja jest na gwarancji, założona w lipcu tego roku . Zrobiłem zdjęcia reduktora i węży,to co zauważyłem z reduktora wychodzą dwa oddzielne węże do metalowej puszki chyba filtra ( jeden waż z jednej strony reduktora, drugi z drugiej strony ) i do tego wychodzą dwa węże od spodu reduktora ( te z napisami ) równolegle pociągnięte , do trójników , to widać na poprzednich zdjęciach ( zdjecie 5 ) .
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Powiem szczerze, że trudno będzie ustalic dlaczego masz taki rozjazd i trzęsie silnikiem. Ze zdjęć widac, że z Golda wychodzą dwa węże zasilajaće listwy przez jeden filtr czyli ciśnienie z lewej i prawej powinno być identyczne w takim wypadku.Jedyne co można poprawić to połączyć te rozdzielacze dodatkowym wężem co może da jakiś pozytywny rezultat.
Podejrzewam ze te wibracje i rozjazd są również na Pb. Odłącz klemy aby zresetować korekty paliwowe.Odpal na Pb i przejedz się kawałem tylko na benzynie i sprawdz blok 10. Napisz jakie są wartości.
Sprawdz jeszcze dokładnie szczelnośc instalacji Lpg głównie przy wtryskach, kolektorze, rozdzielaczach.
Judo zapraszam do Mnie na regulacjie i poprawki a będziesz zadowolony w 100%
Podejrzewam ze te wibracje i rozjazd są również na Pb. Odłącz klemy aby zresetować korekty paliwowe.Odpal na Pb i przejedz się kawałem tylko na benzynie i sprawdz blok 10. Napisz jakie są wartości.
Sprawdz jeszcze dokładnie szczelnośc instalacji Lpg głównie przy wtryskach, kolektorze, rozdzielaczach.
Judo zapraszam do Mnie na regulacjie i poprawki a będziesz zadowolony w 100%
Michał wielkie Dzięki, ale czy to Ryki z trasy W-wa - Lublin ?? Jeśli nie byłaby to taka odległość to nawet bym się nie zastanawiał... tylko niestety trudno będzie mi pogodzić wszystkie obowiązki, w szczególności, że mam malutkiego synka, z wyjazdem na cały dzień
No chyba, że nie znajdę nikogo bliżej,kto będzie mógł mi pomóc, to będę musiał uśmiechnąć się do żony, chociaż wole jej nie wspominać, że znów coś z autem będę robić bo mnie zaszlachtuje 


Ja nie rozumiem... czy w Łodzi ani w okolicach nie macie żadnego dobrego warsztatu... mechanicznego... elektrycznego... od LPG?...Judo pisze:Michał wielkie Dzięki, ale czy to Ryki z trasy W-wa - Lublin ?? Jeśli nie byłaby to taka odległość to nawet bym się nie zastanawiał...
Jest tu na forum kilku albo i kilkunastu kolegów z Łodzi... gdzież Oni wszyscy serwisują swoje auta??
Ja wiem, że jest wielu którzy się jakoś czynnie tutaj nie udzielają ale są też tacy którzy są tutaj całkiem aktywni... np.:
AMSTAFF (udziela się dosyć często więc pewnie będzie w stanie coś podpowiedzieć)
Ayvor (może nie bywa tu często ale znam Go osobiście i jak do niego napiszesz na PW to na pewno się do Ciebie odezwie i pomoże)
eloallxp (też bywa tu w miarę często i pomaga)
menib (ten kolega o ile dobrze kojarzę sam zajmuje się diagnostyką a patrząc na listę modyfikacji w jego aucie wiedzę ma raczej obszerną)
...
Moim zdaniem zamiast ganiać 200,300,400km za serwisem podejmij więcej starań aby znaleźć coś koło siebie... takie kontakty przydają się i na dzisiaj i na przyszlość a kasą zaoszczędzoną na paliwie zapłacisz za naprawę na terenie Łodzi ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
FOSS pisze:Ja nie rozumiem... czy w Łodzi ani w okolicach nie macie żadnego dobrego warsztatu... mechanicznego... elektrycznego... od LPG?...Judo pisze:Michał wielkie Dzięki, ale czy to Ryki z trasy W-wa - Lublin ?? Jeśli nie byłaby to taka odległość to nawet bym się nie zastanawiał...
Jest tu na forum kilku albo i kilkunastu kolegów z Łodzi... gdzież Oni wszyscy serwisują swoje auta??
taaaa, a w wawce co mamy? był jeden niby dobry ale też jakaś ściema
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Co do LPG to ja nie narzekam (są tacy którzy to ogarniają)... co do elektroniki też mam kolegę który zrobi raczej wszystko (od pierdół bo bardzo skomplikowane tematy)... z typową mechaniką też jest gdzie pojechać chociaż z wieloma tematami i tak radzę sobie sam... z częściami zamiennymi nie mam żadnego kłopotu - więc w mojej ocenie w Warszawie da się znaleźć jakiś w miarę normalny serwis a nie tylko "garaż i druciarza" ;-)maciu pisze:taaaa, a w wawce co mamy? był jeden niby dobry ale też jakaś ściema
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie, udałem się do firmowego warsztatu KME w moim rodzimym mieście Zgierzu
Pan poprawił mi nieco instalacje m.in wężyk od podciśnienia , którego miejsce wpięcia mu zasugerowałem ( za co Wam wielkie dzięki ) , pospinał kabelki, jeździłem z nim z dwie godziny i ustawiał kompem, jedyne co zasugerował że wydaje mu się że mam zbyt wydajne wtryskiwacze. Efekt końcowy- wyjeżdżając z zakłady zero drgań, lepsza kultura pracy silnka super git, odstawiłem auto na parking na kilka godzin , odpaliłem i co znów drgania
Zdenerwowany odkręciłem osłony i sprawdziłem dokładnie jakie mam tam wtryskiwacze, co się okazało mam Hana niebieskie gdzie wydajność wtryskiwacza Hana o kolorze niebieskim to 40-60KM/cyl. czyli jak dobrze licze od 320 KM wzwyż , a mój silnik ma 299 km więc odpowiadają mu chyba hany czerwone, gdzie wydajność wtryskiwacza to 35-40KM/cyl. czyli od 280 KM w góre .Znalazłem również taką tabelkę gdzie widać że najodpowiedniejsze będa jednak hana zielone zgodnie z tą tabelką : http://www.europegas.pl/documents/HANA_ ... ed_PL1.pdf Czyli które będą odpowiednie zielone czy czerwone? Co do niebieskich to nie mam raczej wątpliwości że są nieodpowiednie... Jadę w środe z reklamacją do zakładu który mi montował gaz, Pan powiedział, że bez problemu mi wymienią, mam nadzieję, że wkrótce moje problemy się zakończą, dam znać po środzie jak zmiany ... mam jeszcze dwa pytania 1. Czy w instalacji nie powinno być dwóch filtrów gazu ( gdzieś doczytałem ) i czy to jest ta srebrna puszka za reduktorem http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... azowy.html , to w takim razie mam chyba jeden z dwoma wylotami po jednej stronie i jednym po drugiej...
2. Jak sprawdzić w moim silniku poprawność ustawienia rozrządu, gdzieś wyczytałem że w kanale 004 pozycja 4 ma być bliska 0 tylko nie jestem pewien czy to było apropo mojego silnika, też kojarzy mi się kanał 093 i tam też coś się sprawdza
Pozdrawiam


2. Jak sprawdzić w moim silniku poprawność ustawienia rozrządu, gdzieś wyczytałem że w kanale 004 pozycja 4 ma być bliska 0 tylko nie jestem pewien czy to było apropo mojego silnika, też kojarzy mi się kanał 093 i tam też coś się sprawdza
Pozdrawiam
Najlepiej dać zielone. Co do rozrządu, to nieda się sprawdzić ABZ za pomocą Vaga czy jest prawidłowo ustawiony. Trzeba zdjąć pokrywki zaworów i sprawdzić ustawienie znaków lub zamontować blokady na wałki wydechowe z tyłu głowic.
Ja już robiłem kilka V8 i każda na Lpg miała minimalny rozjazd między stronami.
Ja już robiłem kilka V8 i każda na Lpg miała minimalny rozjazd między stronami.
Wczoraj odłączyłem akumulator, skasowałem błedy i jeździłęm na PB oto logi :
http://vaglog.rtnet.pl/idolyo15_64435.html
Hipcio jak z tymi filtrami jest powinny być dwa na każdą ze stron czy ten montaż mój jest ok ?
http://vaglog.rtnet.pl/idolyo15_64435.html
Hipcio jak z tymi filtrami jest powinny być dwa na każdą ze stron czy ten montaż mój jest ok ?
Montaż filtra jest okey może tak zostać.
Logi z kanału 15 i 16 nic Mi nie dają (nie wiem po co je robiłeś) a co do 10 jeśli na 100% zresetowałeś kompa i były same zera a benzyna tak wyznaczyła nowe to ideał to nie jest i może mieć lekkie wibracje na biegu jałowym.przyczyn masa od rozrządu , sonde, szczelnmosc, moduły po katalizator.
Zmień wtraskiwacze na Zielone, niech ktoś to dobrze wyreguluje na korekty w ECU Pb a twije problemy znikną.
Ostatnio coś Hana się popsułą i wtryskiwacze potrafią popuszczać lub przelewać Lpg.
Logi z kanału 15 i 16 nic Mi nie dają (nie wiem po co je robiłeś) a co do 10 jeśli na 100% zresetowałeś kompa i były same zera a benzyna tak wyznaczyła nowe to ideał to nie jest i może mieć lekkie wibracje na biegu jałowym.przyczyn masa od rozrządu , sonde, szczelnmosc, moduły po katalizator.
Zmień wtraskiwacze na Zielone, niech ktoś to dobrze wyreguluje na korekty w ECU Pb a twije problemy znikną.
Ostatnio coś Hana się popsułą i wtryskiwacze potrafią popuszczać lub przelewać Lpg.
Witam
Zmieniono mi wtryskiwacze na Hana zielone, następnie pojechałem na ustawianie gazu ( dodam że skasowałem błędy w sterowniku silnika i jeździłem na PB około 100 km przed regulacja ). Efekt mam taki, że ja przyszły mrozy , butując auto przełącza mi na PB, poza tym drgania silnika wciąż występują w szczególności jak się auto nagrzeje, oraz czuje ostatnio zapach gazu w aucie ( to rozumiem , że trzeba sprawdzić szczelność... ), ale czy ma ktoś jakieś pomysły w pozostałych kwestiach... ??? Czy ten reduktor jako jeden Gold jest wystarczający do tego silnika, czy to jakaś lipa i warto zmienić instalacje ?? Pozdrawiam i czekam na info.
[ Dodano: 2012-02-03, 09:21 ]
Witam
Oto co Vag dzisiaj odczytał ze sterownika silnika jazda na LPG :
Control Module Part Number: 4D0 907 557 E
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
A oto blok 10 - mam dwa skany bo były różnice w odczytach nie wiem czym spowodowane, jedyne co to w drugim załączyłem dmuchawe, bo było mi zimno
:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Przejechałem około 100 Km na samej PB oto wynik bloku 10 . Może ktoś to ocenić ? Bo jade w środę na regulacje gazu może coś zasugerować gazownikowi ? Dodam , że po skasowaniu w/w błedów w sterowniku silnika żaden błąd do dzisiaj nie wyskoczył .
![Obrazek]()
Zmieniono mi wtryskiwacze na Hana zielone, następnie pojechałem na ustawianie gazu ( dodam że skasowałem błędy w sterowniku silnika i jeździłem na PB około 100 km przed regulacja ). Efekt mam taki, że ja przyszły mrozy , butując auto przełącza mi na PB, poza tym drgania silnika wciąż występują w szczególności jak się auto nagrzeje, oraz czuje ostatnio zapach gazu w aucie ( to rozumiem , że trzeba sprawdzić szczelność... ), ale czy ma ktoś jakieś pomysły w pozostałych kwestiach... ??? Czy ten reduktor jako jeden Gold jest wystarczający do tego silnika, czy to jakaś lipa i warto zmienić instalacje ?? Pozdrawiam i czekam na info.
[ Dodano: 2012-02-03, 09:21 ]
Witam
Oto co Vag dzisiaj odczytał ze sterownika silnika jazda na LPG :
Control Module Part Number: 4D0 907 557 E
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
A oto blok 10 - mam dwa skany bo były różnice w odczytach nie wiem czym spowodowane, jedyne co to w drugim załączyłem dmuchawe, bo było mi zimno

Przejechałem około 100 Km na samej PB oto wynik bloku 10 . Może ktoś to ocenić ? Bo jade w środę na regulacje gazu może coś zasugerować gazownikowi ? Dodam , że po skasowaniu w/w błedów w sterowniku silnika żaden błąd do dzisiaj nie wyskoczył .
jeden gold kolego jest praktycznie na styk do tego silnika. Jeśli przy gwałtownym dodaniu gazu przerzuca na benzynę to pierwsza sprawa zbyt wysoko ustawione minimalne ciśnienie gazu dla przełączenia na benzynę, druga niedogrzany parownik który i tak będąc już na styk z tą mocą nie jest w stanie rozprężyć wystarczającej ilości gazu. Spada ciśnienie na mapsensor i sterownik włącza benzynę. W mojej A8 jest podobnie teraz przy mrozach. Dopiero jak uzyskam 90 stopni na silniku włączam gaz bo przy niższej temperaturze nie ma sensu bo i tak się wyłączy. J osobiście będę przerabiał gaz na swoje "kopyto" ale dopiero na wiosnę. Dołożę drugi parownik. ale to dopiero na wiosnę
Hej byłem na ustawianiu gazu i oto znów pokazał się rozjazd w porównaniu do jazy na PB , której screen jest powyżej w poście , tam już prawie było idealnie .. a teraz wygląda to tak
![Obrazek]()
Jeszcze jedną rzecz zauważyłem w bloku 11, napięcia sond pkt 3 i 4 powinno oscylować pomiędzy 0,1 V a chyba 0,9 V a w momencie przegazowania przez chwile spadaja poniżej 0,1 V co dokładnie widać tutaj
Log (0 - 011)
Jeszcze jedną rzecz zauważyłem w bloku 11, napięcia sond pkt 3 i 4 powinno oscylować pomiędzy 0,1 V a chyba 0,9 V a w momencie przegazowania przez chwile spadaja poniżej 0,1 V co dokładnie widać tutaj
Log (0 - 011)