![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Drgania silnika
to że sondy spadają do 0.0v podczas schodzenia silnika z obrotów to normalna sprawa, w manualach jest to bardziej widoczne gdy puścimy pedał gazu z wyższych obrotów, poprostu komp odcina paliwo dlatego sondy lecą do 0v
Co do rozjazdu hmm przyczyn masa począwszy od montażu Lpg po działąnie sond, kompresji, zapłonu, itp itd. Nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi bo jej nie zna.
Kupić kabel do LPG i walczyć, kombinować albo się poddać i olać to twierdząc, zę tak musi być.
Ps twój gazownik, który to regulował to się nie postrał zbytnio skoro korekty sięzmieniły w porównaniu do Pb.
Co do rozjazdu hmm przyczyn masa począwszy od montażu Lpg po działąnie sond, kompresji, zapłonu, itp itd. Nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi bo jej nie zna.
Kupić kabel do LPG i walczyć, kombinować albo się poddać i olać to twierdząc, zę tak musi być.
Ps twój gazownik, który to regulował to się nie postrał zbytnio skoro korekty sięzmieniły w porównaniu do Pb.
Hipcio, biore sie za to sam , kabel w piatek przyslali, najnowszy program kme 3.0.7.1 zainstalowany, tylko ten jest rowniez na dodatkowy adapter na obd2 ktorego niestety nie mam ale jak bedzie.trzeba to zakupie. JesCze tylko musze.sie.nauczyc obslugi:) Hipcio masz moze jakies materialy dydaktyczne albo porady na co glownie zwrocic uwage?
Materiały mam ale głównie w głowie. Ale poszukam dla Ciebie bo podoba Mi się Twoje podejście do sprawy. Daj mi adres mejlowy do siebie na PW i zrób zdjęcia zamontowanej instalacji. Bo tu może byc główny problem. Zainstaluje nawet sobie to oprogramowanie co ty masz i posiedze nad nim, bo KME akurat malo robie i sie nie zagłebiałem w ten sterownik zbytnio.
Popieram ;-)Judo pisze:.. biore sie za to sam ..
Ja też po przejściach ze swoją instalacją. Pierwszy autoryzowany serwis producenta zamiast poprawić to tak popier... że nie dało się samochodem jeździć. Później kolejny za to się wziął było lepiej ale nie na długo. Kolejny raz też podobnie. I za każdym razem ponad 100km do "f@chofc@" aż sam się za to wziąłem i auto o niebo lepiej jeździ niż po tych "autoryzowanych serwisach"
Powodzenia.
Oto mój dziewiczy kontakt z Diego- screeny aktualnych ustawień gazu . W piątek wybieram się na poprawki instalacji, i dam znać jak to po przeróbkach wygląda . Chciałbym w szczególności podziękować Hipciowi za pomoc . Ktoś może się na temat screenów wypowiedzieć ? 
[ Dodano: 2012-02-21, 16:59 ]
Screeny z dzisiaj po kolejnym ustawieniu gazu przez majstra... moze ktoś oceni , bo jak dla mnie coraz mocniej telepie
![Obrazek]()
To juz jak zalaczylem lpg
![Obrazek]()
A bylo na PB tak ;
[ Dodano: 2012-04-04, 15:25 ]
Hej
Chce odgrzać kotleta, bo we wtorek wybieram się poprawkę LPG i ustawienie. Chłopak polecony przez hipcia więc mam nadzieje, że da radę . Byłem u niego tydzień temu ale strasznie pracował na PB rozjazd miał mega mocny... wieć umówiłem się na ten wtorek po świetach. Zresetowałem kompa wykasowałem błedy i jeżdże na PB poniżej wkleje ustawienia już po adaptacji jakieś 40 km przejechane tyko na PB, tyle, że zastanawiają mnie kilka rzeczy, gdyż niektóre grupy w blokach pomiarowych które wkleje odbiegają od tego co powinien mieć silnik ABZ mianowicie:
Tu grupa 3 ma być przedział 2,5 -3,5 ms mam 2,24 czasami wskakiwało 2,32
![Obrazek]()
Tu grupa 3 ma być - 0,2 do 0,2 a ja mam 0,74 g/s
![Obrazek]()
Tu grupa 2 ma być - 0,4 do 0,4 a ja mam 0,74 g/s
![Obrazek]()
Tu grupa 4 ma być 75 - 100 a ja mam 108
![Obrazek]()
Tu jest niby ok ale grupa 3 rozjeżdża się w stosunku do 4 i zawsze tak miałem od czasu gdy założyłem LPG i występują drgania.
![Obrazek]()
Tu grupa 3 ma być - 20 do + 18 a ja mam - 21,9
![Obrazek]()
To jest chyba ok ale też wrzuce bo nie mam pewności co do grupy 4
2 grupa - 0,5 do + 0,5 , 3 grupa - 0,5 do + 0,5 , 4 grupa - 0,5 do + 0,5
![Obrazek]()
Czy mógłby ktoś zerknąć i się wypowiedzieć ?
Z góry dziękuje i życze Wesołych Świat

[ Dodano: 2012-02-21, 16:59 ]
Screeny z dzisiaj po kolejnym ustawieniu gazu przez majstra... moze ktoś oceni , bo jak dla mnie coraz mocniej telepie
To juz jak zalaczylem lpg
A bylo na PB tak ;
[ Dodano: 2012-04-04, 15:25 ]
Hej
Chce odgrzać kotleta, bo we wtorek wybieram się poprawkę LPG i ustawienie. Chłopak polecony przez hipcia więc mam nadzieje, że da radę . Byłem u niego tydzień temu ale strasznie pracował na PB rozjazd miał mega mocny... wieć umówiłem się na ten wtorek po świetach. Zresetowałem kompa wykasowałem błedy i jeżdże na PB poniżej wkleje ustawienia już po adaptacji jakieś 40 km przejechane tyko na PB, tyle, że zastanawiają mnie kilka rzeczy, gdyż niektóre grupy w blokach pomiarowych które wkleje odbiegają od tego co powinien mieć silnik ABZ mianowicie:
Tu grupa 3 ma być przedział 2,5 -3,5 ms mam 2,24 czasami wskakiwało 2,32
Tu grupa 3 ma być - 0,2 do 0,2 a ja mam 0,74 g/s
Tu grupa 2 ma być - 0,4 do 0,4 a ja mam 0,74 g/s
Tu grupa 4 ma być 75 - 100 a ja mam 108
Tu jest niby ok ale grupa 3 rozjeżdża się w stosunku do 4 i zawsze tak miałem od czasu gdy założyłem LPG i występują drgania.
Tu grupa 3 ma być - 20 do + 18 a ja mam - 21,9
To jest chyba ok ale też wrzuce bo nie mam pewności co do grupy 4
2 grupa - 0,5 do + 0,5 , 3 grupa - 0,5 do + 0,5 , 4 grupa - 0,5 do + 0,5
Czy mógłby ktoś zerknąć i się wypowiedzieć ?
Z góry dziękuje i życze Wesołych Świat

Panowie , kolega Judo, prosi o pomoc , jeśli ktoś się zna na tym to niech zerknie i napisze czy coś nie tak ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Judo napisze co masz nie tak ale dopiero w świeta, teraz nie dam rady. Musze zresztą rozgryżć nie które bloki bo niewiem o co chodzi w nich.
[ Dodano: 2012-04-09, 10:39 ]
Według Mnie to Judo masz problem z powietrzem na biegu jałowym.
Blok 4 to średni czas wtrysku. U Ciebie jest minimalnie mniejszy. Niewiem czy to było na Pg czy na gazie i jak było z adaptacją. Ogólnie w pewnych stanach np. mocno nagrzyny silnik i gorące powietrze może tyle mieć. Ale może też być problem z powietrzem. Tu niestety jest mnóstwo rzeczy które zato odpowiadają. Począwszy od przepływomierza, szczelności układu dolotowego po odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Blok 5 6 7 to własnie problem z powietrzem na biegu jałowym.
blok 10 to rozjazd korekt paliwowych pod obciązeniem. Może wynikać z kilku powodów. katalizator, kompresja, lejący wtrysk, sonda lambda, nie szczelnośc na kolektorze lub wydechu. Ogólnie rozjazd między bankami jest prawie w każdej A8. U Ciebie jest może nie ogromny ale nie jest też mały.
Blok 12 to zwiazane z odpowietrzeniem i oparami paliwa chyba. Niestety nie wiem zbytnio o co chodzi.
blok 18 to korekcje od wypadania zapłonów. Jest podział na segmenty niesety niewiem czego one tyczą. U Ciebie jest problem w segmencie 4.
Ja bym szukał nieszczelnośc w dolocie i podmienił przepływomierz na inny. Sprawdz tez jeszcze raz te wszystkie wartości może to był tylko taki chwilowy stan.
[ Dodano: 2012-04-09, 10:39 ]
Według Mnie to Judo masz problem z powietrzem na biegu jałowym.
Blok 4 to średni czas wtrysku. U Ciebie jest minimalnie mniejszy. Niewiem czy to było na Pg czy na gazie i jak było z adaptacją. Ogólnie w pewnych stanach np. mocno nagrzyny silnik i gorące powietrze może tyle mieć. Ale może też być problem z powietrzem. Tu niestety jest mnóstwo rzeczy które zato odpowiadają. Począwszy od przepływomierza, szczelności układu dolotowego po odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Blok 5 6 7 to własnie problem z powietrzem na biegu jałowym.
blok 10 to rozjazd korekt paliwowych pod obciązeniem. Może wynikać z kilku powodów. katalizator, kompresja, lejący wtrysk, sonda lambda, nie szczelnośc na kolektorze lub wydechu. Ogólnie rozjazd między bankami jest prawie w każdej A8. U Ciebie jest może nie ogromny ale nie jest też mały.
Blok 12 to zwiazane z odpowietrzeniem i oparami paliwa chyba. Niestety nie wiem zbytnio o co chodzi.
blok 18 to korekcje od wypadania zapłonów. Jest podział na segmenty niesety niewiem czego one tyczą. U Ciebie jest problem w segmencie 4.
Ja bym szukał nieszczelnośc w dolocie i podmienił przepływomierz na inny. Sprawdz tez jeszcze raz te wszystkie wartości może to był tylko taki chwilowy stan.
Dzięki za info, tak to było na PB ale raptem 40 km przejechałem . Dzisiaj już jest ponad 400 km tylko i wyłącznie na PB zrobione i tak się ułożyły korekty, chyba całkiem całkiem, jedynie właśnie wciąż ta 4 grupa odstaje od 3 i jest na większym minusie ( zawsze tak było ).
![Obrazek]()
Tu logi jadać autem zrobiłem korekty długie i krótkie :
Log (13 - 010,011)
ale jednak autem jak drgało tak drga, teraz tylko PYTANIE NR 1 .- czy jak wypada zapłon to jest to drganie jednostajne, czy może pulsacyjne ???- u mnie jest cały czas pulsacyjne- drga i odpuszcza, drga i odpuszcza i taka częstotliwość mniej więcej w jednej sekundzie , nawet może ciut krócej . Błędów nic nie mam, siedziałem z 10 minut , obserwowałem i żaden zapłon nie wypadł , również przejechałem się z 5 km autem też same zera tutaj są logi
Log (12 - 019,020)
Ale jak jeździłem wcześniej na LPG i zanotowałem te dwa błędy :
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
przed skasowaniem tych błędó sprawdziłem wypadanie zapłonu i co zauważyłem, mianowicie w kanale 19 grupie 1 , wypadł chyba zapłon, bo zmieniły się zera na 1.0 po chwili powróciło do normy jednak żadnego błędy nie odnotował vag . PYTANIE NR 2 - wiem , że to cylinder nr 1 ale fizycznie rzecz biorąc to który to jest patrząc na silnik ?
Dodam tylko że auto w tej chwili ma około 8,5 sekundy do setki ( na PB ), więc ewidentnie coś jest po stronie benzyny...
Jutro wrzuce te kanały co post wcześniej, będzie porównanie i zapodam Twoje spostrzeżenia filarowi, mam do niego jechać w ten czwartek
[ Dodano: 2012-04-11, 09:58 ]
Hej
Te kanały od tego powietrza dziś ponownie zrobiłem :
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
A tu kanał 10 dwie pierwsze grupy zmieniły się, później zejdą pewnie do 0,8 bo już kilkakrotnie to zaobserwowałem:
[ Dodano: 2012-04-11, 14:01 ]
Już kanał 10 po południu tak się to ułożyło :
![Obrazek]()
Tu logi jadać autem zrobiłem korekty długie i krótkie :
Log (13 - 010,011)
ale jednak autem jak drgało tak drga, teraz tylko PYTANIE NR 1 .- czy jak wypada zapłon to jest to drganie jednostajne, czy może pulsacyjne ???- u mnie jest cały czas pulsacyjne- drga i odpuszcza, drga i odpuszcza i taka częstotliwość mniej więcej w jednej sekundzie , nawet może ciut krócej . Błędów nic nie mam, siedziałem z 10 minut , obserwowałem i żaden zapłon nie wypadł , również przejechałem się z 5 km autem też same zera tutaj są logi
Log (12 - 019,020)
Ale jak jeździłem wcześniej na LPG i zanotowałem te dwa błędy :
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
przed skasowaniem tych błędó sprawdziłem wypadanie zapłonu i co zauważyłem, mianowicie w kanale 19 grupie 1 , wypadł chyba zapłon, bo zmieniły się zera na 1.0 po chwili powróciło do normy jednak żadnego błędy nie odnotował vag . PYTANIE NR 2 - wiem , że to cylinder nr 1 ale fizycznie rzecz biorąc to który to jest patrząc na silnik ?
Dodam tylko że auto w tej chwili ma około 8,5 sekundy do setki ( na PB ), więc ewidentnie coś jest po stronie benzyny...
Jutro wrzuce te kanały co post wcześniej, będzie porównanie i zapodam Twoje spostrzeżenia filarowi, mam do niego jechać w ten czwartek
[ Dodano: 2012-04-11, 09:58 ]
Hej
Te kanały od tego powietrza dziś ponownie zrobiłem :
A tu kanał 10 dwie pierwsze grupy zmieniły się, później zejdą pewnie do 0,8 bo już kilkakrotnie to zaobserwowałem:
[ Dodano: 2012-04-11, 14:01 ]
Już kanał 10 po południu tak się to ułożyło :
mam dokładnie ten sam problem i coś mi się zdaje że poduchy pod silnikiem daja znać o sobie. Dragania te sa delikatne a pompa ja mam wymienioną...Judo pisze:Panowie, czy delikatne drgania silnika może powodować pompa paliwa ?
Drgania występują zarówna na PB i LPG
chyba zaryzykuje i wymienie te poduchy <niewiem> ...ktos wie ile ich jest?
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
przepustnica czysta a tego elektronicznego ustrojstwa od obrotów nie da rady rozebrać .Apophis pisze:Ja nie odpuściłem. I mam teraz kulturkę. Jedynie na jakośc gazu nie mam wpływu ale benzynka cyka zawsze miodowo
A u ciebie na czym się skończyło z nie równą pracą ??
Bo ciekaw jestem bardzo czy znalazłeś ten jeden jedyny powód
