części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8D3 2002-2004 jaki kod silnika wybrać?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 08 mar 2015, 01:18

Przede wszystkim trzeba też zwrócić uwagę na to w jakim celu się będzie z auta korzystać i czego się od niego w tym względzie oczekuje.

Jasne każdy by chciał pewnie najfajniejszy (tutaj kwestia gustu) silnik na jaki go stać, ale nie zawsze spełni on swoje powołanie.

W12 mi się podoba choćby dlatego, że w oryginale w D3 się ładnie wyróżnia pakietem estetycznym. Niby można sobie dołożyć jak kto lubi ale wolę już zostawać przy oryginale niż naklejać znaczki S8L 6.0 BiTurbo na np. 2.5tdi jak to się czasem dzieje na fotkach w temacie "Ciekawe śmieszne głupie" :P - nie żebym kogoś z nas posądzał ale mam wrażenie, że po polskich drogach jeździ więcej np. bmw oznakowanych m3 niż fabryka zrobiła :D

Poza tym przy W12 najbardziej bałbym się serwisowania - nawet nie kosztu części bo jak dbasz tak masz ale niech Ci jakiś samozwańczy specjalista od wszystkiego coś spier... to bym chyba zatłukł na miejscu :P

moja D2 jakoś znosi gaz i skoro już kupiłem z to jakoś użytkuję i nie narzekam, faktem jest, że zawsze przy aucie się coś przerobi na "po swojemu" ale żeby tak nie było to trzeba by chyba było sobie samemu konfigurować w salonie bo ciężko utrafić 2 identyczne sztuki


W moim przypadku 8ka była pierwszym autem o tak dużej pojemności, korciło mnie W12 ale w d2 właśnie chociaż zrezygnowałem z powodu częstej jazdy po mieście i problemu ze znalezieniem mechanika któremu bym z tym motorem zaufał.

Rozglądałem się za D3 na początku, choć trochę się przestraszyłem pneumatycznego zawieszenia, chyba za bardzo, ale wolałem mniej wydać i zostawić sobie zapas na ew. przygody niż płakać po kupnie auta, że stoi bo na naprawę nie starczyło :P

jeździłem D3 przez pewien czas i muszę powiedzieć, że nawet mógłbym użytkować je bez LPG (kolega do którego należało auto nigdy gazu nie widziało) bo spalanie w trybie D przy 6biegowej skrzyni i przepisowym trybie jazdy jakoś mnie nie przytłacza.

Jednak jak już się kupi auto z instalacją LPG, i działa jak powinno to nie ma na co narzekać tylko czasem się uśmiechnąć, że parę groszy więcej zostało w kieszeni zamiast w kasie na stacji benzynowej :)


Ciekaw jestem za to jak 4.2 tdi, bo ostatnio miałem okazję też przejechać się A5 z 3litrowym V6 w dieslu i spisywało się zaskakująco dobrze - było czym depnąć i spalanie przyjemnie małe...
Zastanawia mnie jak się użytkuje na codzień właśnie np D3 4.2 TDI, spalanie, awaryjność, koszty mechanika i części... Bo jeśli nadal będę miał w przyszłości robić ponad 2000km w tydzień jak ostatnio (i to jeszcze po złej stronie granicy :P) to chyba bym się za takim silnikiem rozglądał

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 08 mar 2015, 08:52

michalwruszak pisze:W12 posiada rozrząd na łancuchu , podobna technologia jak w 4.2 TDI i pokrewnych .
Jak dla mnie że na łańcuszku to git, tylko kurde do wymiany trzeba silnik wyjmować ;(

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 08 mar 2015, 11:39

w benzynowym 4,2 bynajmniej w d2 tez masz łancuch z tyłu silnika ale wymienia sie go tylko jak słychać tez wyciagając silnik, pomimo tego ze rozrzad jest na pasku
bądź sobą, wariatów też lubią

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 08 mar 2015, 14:54

Hmm, w 4.2 jaki łańcuch rozrządu ?? chyba masz na myśli dwa małe łańcuszki do zmiennych faz rozrządu które są u góry w głowicach, przy wymianie normalnie masz dostęp od góry, a pasek jest normalnie z przodu silnika, a 6.0 masz łańcuchy rozrządu międzu skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba silnik targać :)

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 11 mar 2015, 00:24

Masakra z w12 jak cos pierdyknie to naprawde mega żal

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 11 mar 2015, 08:04

nie Marcin jest z tyłu silnika :) tyle ze prawie nikt o nim nie wie
bądź sobą, wariatów też lubią

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 11 mar 2015, 09:34

Skoro w12 , 4.2 ma łancuch to 3.0 v6 tez bedzie mialo zgadza sie

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 12 mar 2015, 17:26

preston81 pisze:nie Marcin jest z tyłu silnika :) tyle ze prawie nikt o nim nie wie
podaj kod silnika bo nie uwierzę :)

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 12 mar 2015, 17:59

3.0 ASN - nie ma rozrzadu na łańcuchu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 mar 2015, 18:16

moj chocby aqf hcodzi o lancuch z tylu silnika niby si enie wymienia ale jak szumi to trzeba wymienic , kiedys byl tu temat o tym
bądź sobą, wariatów też lubią

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 12 mar 2015, 18:18

Maciek w AQF i pokrewnych nie ma typowego rozrządu na łańcuchu - są tylko nastawniki z łańuchami - ale to nie jest rozrząd .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 12 mar 2015, 20:54

michalwruszak pisze:Maciek w AQF i pokrewnych nie ma typowego rozrządu na łańcuchu - są tylko nastawniki z łańuchami - ale to nie jest rozrząd .
Dokładnie tak jest pisałem wcześniej AQF ma normalny rozrząd na pasku z przodu, a silnik W12 ma niestety rozrząd między skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba wyjąć silnik, a w AQF masz tylko nastawniki i krótkie łańcuszki z tyłu, ale na głowicach tak więc dostęp normalny od góry :)

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 12 mar 2015, 21:38


PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 12 mar 2015, 22:32

Oj to raczej nie asn kolego Bo asn ma po 2 kola na strone :)
Bo asn blokujesz na 2-uch blokadach odzielnie i jeden na dole do blokowania wału

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 12 mar 2015, 22:37

Opierałem się na tym, co pisał własciciel:
http://zakaz linkowania/demontaz-k ... vt4215.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl