Dobry prostownik oraz żaba do auta - jaki/jaka ?
Dobry prostownik oraz żaba do auta - jaki/jaka ?
Stoję przed kolejnym dylematem, zabrałem się trochę za doposażanie swojego garażu marzeń no i chciałbym zakupić sobie lepszy prostownik. Obecnie mam taki najprostszy z Castoramy za 50-70 zł bez żadnych regulacji itp.
Zdarzyło mi się już jedno takie gówienko usmażyć 2 lata temu kiedy to odpaliłem zapłon w D3 z podłączonym prostownikiem. Nie wspomnę już o kilku spalonych bezpiecznikach.
Pytanie do was, co polecicie do użytku sporadycznego w miarę kompaktowego z pełną gamą funkcji czyli, praca przy aucie na zapłonie kiedy aku jest słabe, rozruch z prostownika, jakieś inne funkcje może są przydatne na które warto zwrócić uwagę ?
Szczerze na elektryce zbytnio się nie znam raczej podstawy posługiwania się miernikiem itp. więc proszę was o wskazówki na co zwrócić uwagę, jakie funkcje są przydatne itp. Ostatnio A6 spaliła mi 2 bezpieczniki w tym moim małym prostowniku, stała długo, a ja bawiłem się MMi no i byłem zmuszony ją podłączyć po włączeniu świateł Full led lub MMi prostownik przepalał bezpiecznik.
Następne pytanie aby nie zakładać kolejnego tematu to jaką żabę nisko profilową polecacie, również obecnie mam jakąś by Castorama, jednak ona dogorewa rozlatuje się i nie trzyma ciśnienia opada powoli. Chciałbym niskoprofilową gdyż np. do mojej Ex D3 po obniżeniu nie mieściła się pod próg i trzeba było ręką podnieść auto lub podlewarować z tyłu klasycznym lewarkiem.
Zdarzyło mi się już jedno takie gówienko usmażyć 2 lata temu kiedy to odpaliłem zapłon w D3 z podłączonym prostownikiem. Nie wspomnę już o kilku spalonych bezpiecznikach.
Pytanie do was, co polecicie do użytku sporadycznego w miarę kompaktowego z pełną gamą funkcji czyli, praca przy aucie na zapłonie kiedy aku jest słabe, rozruch z prostownika, jakieś inne funkcje może są przydatne na które warto zwrócić uwagę ?
Szczerze na elektryce zbytnio się nie znam raczej podstawy posługiwania się miernikiem itp. więc proszę was o wskazówki na co zwrócić uwagę, jakie funkcje są przydatne itp. Ostatnio A6 spaliła mi 2 bezpieczniki w tym moim małym prostowniku, stała długo, a ja bawiłem się MMi no i byłem zmuszony ją podłączyć po włączeniu świateł Full led lub MMi prostownik przepalał bezpiecznik.
Następne pytanie aby nie zakładać kolejnego tematu to jaką żabę nisko profilową polecacie, również obecnie mam jakąś by Castorama, jednak ona dogorewa rozlatuje się i nie trzyma ciśnienia opada powoli. Chciałbym niskoprofilową gdyż np. do mojej Ex D3 po obniżeniu nie mieściła się pod próg i trzeba było ręką podnieść auto lub podlewarować z tyłu klasycznym lewarkiem.
Prostownik do sporadycznego podładowywania akumulatora - coś niedrogiego
Ładowałem nim akumulatory kwasowe od 45 do 88 Ah i dawał radę. Podniosłem na nim nawet akumulator z UPS-a, na którym inne prostowniki nie dawały rady.
Do mocniejszych zadań używam mocniejszego prostownika transformatorowego, kupionego ponad 20 lat temu na targowisku "od Ruskich" (fotki nie mam pod ręką - stoi u mojego taty w garażu).
Jeżeli ma to jednak być coś "z kopem" - nawet do uruchamiania to trzeba poszukać solidny sprzęt.
Ładowałem nim akumulatory kwasowe od 45 do 88 Ah i dawał radę. Podniosłem na nim nawet akumulator z UPS-a, na którym inne prostowniki nie dawały rady.
Do mocniejszych zadań używam mocniejszego prostownika transformatorowego, kupionego ponad 20 lat temu na targowisku "od Ruskich" (fotki nie mam pod ręką - stoi u mojego taty w garażu).
Jeżeli ma to jednak być coś "z kopem" - nawet do uruchamiania to trzeba poszukać solidny sprzęt.
Generalnie szukam porządnych narzędzi na lata co za tym idzie cena takiego prostownika nie jest zbytnio istotna, zależy mi na możliwości pracy przy aucie na podłączonym prostowniku. Uruchamianiu auta z prostownika. No i aby nie była to szafa. Cena może być kilka stów grunt aby był to trwały sprzęt z regulacja.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Podnosnik http://www.farys.pl/index.php?action=prod&id=201 mam uzywam 2400kg podniosl i sie nie pogial. Jest solidnie, masywnie zrobiony. Jest niski i podnosi b. wysoko.
A prostownik to juz nie doradze. Mam stary polski na trafie fanina 20a rozruch i ladowanie reg 5,10,15,20. No i dodatkowo stara spawarke z mozliwoscia uzytku jako prostownik Moze cos w tym guscie:
https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... H8QAvD_BwE
https://m.ceneo.pl/33071503;pla?se=lpgw ... #tab=click
A prostownik to juz nie doradze. Mam stary polski na trafie fanina 20a rozruch i ladowanie reg 5,10,15,20. No i dodatkowo stara spawarke z mozliwoscia uzytku jako prostownik Moze cos w tym guscie:
https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... H8QAvD_BwE
https://m.ceneo.pl/33071503;pla?se=lpgw ... #tab=click
Prostownik z rozruchem za 368 zł
http://allegro.pl/prostownik-z-rozruche ... 7f50212027
Porządny polski sprzęt - cena 1400 zł
http://allegro.pl/prostownik-rozruchowy ... ml#thumb/2
http://allegro.pl/prostownik-z-rozruche ... 7f50212027
Porządny polski sprzęt - cena 1400 zł
http://allegro.pl/prostownik-rozruchowy ... ml#thumb/2
Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
polecam prostownik firmy SEMI ELEKTRONIK
https://semi.com.pl/
https://semi.com.pl/sklep/
Od 2 lat posiadam ten model i jestem bardzo zadowolony
https://semi.com.pl/produkt/msw-12-15/
Na wyświetlaczu ustawiasz sobie pojemność aku (wtedy procek prostownika wie jakim max prądem może ładować), oczywiście opcje i wszystkie dostępne bajery jak zamiana biegunów, ładowanie kwasiaka a żelowca (AGM - przyda się przy D4) z uwagi na inne napięcie ładowania , odpalanie, podtrzymanie, monitorowanie aku jak spadnie napięcie zaczyna ponownie ładować.... wszystko w auto idiotoodporne
świetni produkt !
https://semi.com.pl/
https://semi.com.pl/sklep/
Od 2 lat posiadam ten model i jestem bardzo zadowolony
https://semi.com.pl/produkt/msw-12-15/
Na wyświetlaczu ustawiasz sobie pojemność aku (wtedy procek prostownika wie jakim max prądem może ładować), oczywiście opcje i wszystkie dostępne bajery jak zamiana biegunów, ładowanie kwasiaka a żelowca (AGM - przyda się przy D4) z uwagi na inne napięcie ładowania , odpalanie, podtrzymanie, monitorowanie aku jak spadnie napięcie zaczyna ponownie ładować.... wszystko w auto idiotoodporne
świetni produkt !
Polecam w 100% ten prostownik - naprawdę świetny produkt.raftor pisze:Generalnie szukam porządnych narzędzi na lata co za tym idzie cena takiego prostownika nie jest zbytnio istotna, zależy mi na możliwości pracy przy aucie na podłączonym prostowniku. Uruchamianiu auta z prostownika. No i aby nie była to szafa. Cena może być kilka stów grunt aby był to trwały sprzęt z regulacja.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 538
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Jeśli nie masz zakładu wulkanizacji tylko czasem coś sobie dłubiesz to polecam https://mar-pol.sklep.pl/pl/p/ZABA-PODN ... KARTON/347 przy czym może być pod jakimkolwiek innym brandem.
Prostowniki mam dwa. Jeden jakiś stary polski. Teoretycznie był 8A a praktycznie auto na nim odpalałem (litrowe ale zawsze). Poległ na D2 jak padł aku a ja zapuściłem prąd na auto. Jak się okazało spaliło jedną diodę. Po wymianie na chłodzony 50A zintegrowany mostek hula dalej. Drugi mam Variant ACEPM 06,5. Główna zaleta to już chłodzony mostek i trafo toriod.
Generalnie zapomnij że auto a zwłaszcza D3 odpalisz z prostownika. Tu jedynie booster i to nie taki za trzy stówki. Jeszcze pozostaje kwestia jaki masz akumulator. Jak zwykłą kwasówkę to cokolwiek będzie dobre, byle było ciężkie (tj. żeby był tam klasyczny transformator i mostek a nie przetwornice). Jak coś w stylu Futury to jedynie prostownik z regulacją prądu ładowania.
Odnośnie samego boostera, jeśli masz migomat na trafie to z niego też można odpalić auto, ale po pierwsze nie każdym tak z biegu a po drugie jak nigdy tego nie robiłeś to się nawet za to nie bierz.
Prostowniki mam dwa. Jeden jakiś stary polski. Teoretycznie był 8A a praktycznie auto na nim odpalałem (litrowe ale zawsze). Poległ na D2 jak padł aku a ja zapuściłem prąd na auto. Jak się okazało spaliło jedną diodę. Po wymianie na chłodzony 50A zintegrowany mostek hula dalej. Drugi mam Variant ACEPM 06,5. Główna zaleta to już chłodzony mostek i trafo toriod.
Generalnie zapomnij że auto a zwłaszcza D3 odpalisz z prostownika. Tu jedynie booster i to nie taki za trzy stówki. Jeszcze pozostaje kwestia jaki masz akumulator. Jak zwykłą kwasówkę to cokolwiek będzie dobre, byle było ciężkie (tj. żeby był tam klasyczny transformator i mostek a nie przetwornice). Jak coś w stylu Futury to jedynie prostownik z regulacją prądu ładowania.
Odnośnie samego boostera, jeśli masz migomat na trafie to z niego też można odpalić auto, ale po pierwsze nie każdym tak z biegu a po drugie jak nigdy tego nie robiłeś to się nawet za to nie bierz.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Niestety, zawiodę cię - m.in. mam również Bosch C7 i niestety ten również słabo sobie radzi z padniętymi akumulatorami.drago_o pisze:Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane)
Jak elektronika nie rozpozna podpiętego akumulatora, a z padniętymi jednostkami tak właśnie bywa, to prostownik nawet nie podejmie próby jego ładowania
Nic chyba nie zastąpi dużej stacji z manualnym wyborem prądu ładowania.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To mnie zmartwiłeś bo na necie podawali właśnie to jako główną różnicę, poza pradem ładowania, że można wymusić manualnie tryb ładowania. W takim razie to też już nie będzie mój kolejny wybórFOSS pisze:Niestety, zawiodę cię - m.in. mam również Bosch C7 i niestety ten również słabo sobie radzi z padniętymi akumulatorami.drago_o pisze:Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane)
Jak elektronika nie rozpozna podpiętego akumulatora, a z padniętymi jednostkami tak właśnie bywa, to prostownik nawet nie podejmie próby jego ładowania
Nic chyba nie zastąpi dużej stacji z manualnym wyborem prądu ładowania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG