części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] wymiana zawieszenia - totalne załamanie

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 lis 2011, 20:47

nie chcę nic regenerować - w MB regenerowałem pompę wtryskową i padła po 2 miechach a koleś dał 1 gwarancji więc zero regenerowań chyba, że maglownica bo to cholerstwo drogie :-?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 lis 2011, 22:52

no wiec jednak nie zero :)
bilsteiny na przyklad sie pieknie regeneruje a ja osobiscie wolalbym magiel
uzywke w dobrym stanie do tej pory tak robilem i sie nie zawiodlem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lis 2011, 00:46

maciu pisze:zmień amorki oba jak nie mozesz zregenerować
To chyba nawet najgłupszy mechanik wie że amorki wymienia się parami tak aby na jednej osi były jak najbardziej zbliżone do siebie swoją sprawnością :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 lis 2011, 02:49

wiadomo, że oba 8-)

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 14 lis 2011, 21:40

Z tymi amorkami to też nie koniecznie trzeba się spieszyć, chyba że 100% pewność. U mnie po wymianie zużytych wahaczy też coś stukało (z czasem coraz mocniej), wymiana kolejnych, aż wszystkie nowe i tłucze coraz gorzej. Sprawdzane i oglądane na wszelkie sposoby. Też diagnoza amorek, już chciałem kupić komplet... i przez przypadek okazało się że to niewielki luz przy mocowaniu ramy pomocniczej. Śrubę z wielkim trudem udało dokręcić się 1/3 obrotu i.........nastała cisza :-)

fachowiec83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: fachowiec83 » 20 sie 2013, 23:39

Wymieniłem wszystkie wahacze, końcówki i łączniki + zrobiona geometria i bez zmian od pierwszych metrów jazdy na nowym zawiasie. Stare zawieszenie było stanie agonalnym ;) I dalej puka w prawym kole... Na małych nierównościach rytmiczne pukanie (podejrzewam te blaszki od klocków bo nawet jak kopnę w koło heheh to coś dzwoni :D) ale jak jakaś większa dziura to już wali ostro... Możliwe również, że to mocowanie/łożysko/poduszka amortyzatora ale nie wiem jak to sprawdzić ? jutro znowu jadę na trzepaki.... Ale zapytam z ciekawości..... W którym dokładnie miejscu znajduje się ta śruba od ramy pomocniczej co kolega wyżej dokręcił?? Jest do niej dostęp z chodnika na parkingu pod blokiem ?? czy kanał ?
Ohne Audi Keine Gaudi

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 21 sie 2013, 06:08

Myślę, że da radę, trochę na lewarku podnieść, zabezpieczyć oby auto nie przycisło i powinieneś sprawdzić czy śruby od ramy trzymają mocno. Rama to ten element do którego jest przymocowany od dołu silnik i skrzynia, a dostęp do śrub mocujących ją do nadwozia od spodu masz bardzo dobry - jak zajrzysz po auto to na pewno zorientujesz się które to są.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 21 sie 2013, 06:23

przejedz te dziury z wcisnietym hamulcem czy tak samo wali?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 sie 2013, 08:46

Tak jak Krystek pisze.
Chodzi mu o luzy na zaciskach.
Niestety ten typ tak ma. Szczególnie chodzi o zaciski 4-klockowe.
Zacisk pływa na 3 bolcach. Niestety luzy na nich powstają takie, że głowa boli.

A zacisk potrafi stukać i to mocno.

Przy luźnych zaciskach często powstaje także efekt stukania podczas hamowania
przy prędkościach rzędu 100-120 km. Oraz delikatnym dociśnięciu pedału hamulca.

Sprawdź to.

fachowiec83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: fachowiec83 » 21 sie 2013, 09:28

OK jak pogoda będzie pewniejsza wrzuce auto na lewarek, zdejmę koło i poruszam tym zaciskiem....
Ohne Audi Keine Gaudi

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 21 sie 2013, 12:45

tez mozesz.lepiej w czasie jazdy.jest odcinek drogi co stuka zawias przejedz go z wcisnietym hamulcvem i bez.poprzedni własciciel mojej niuni wymienil cale zawieszenie a dalej waliło.byl to zacisk

fachowiec83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: fachowiec83 » 22 sie 2013, 11:26

Byłem na trzepakach - igła... Przejechałem się nawet z diagnostą i on nie ma pojęcia co to może być... jest bardzo delikatny luz na zaciskach... minimalnie większy jest po lewej stronie gdzie jest absolutna cisza więc chyba nie tędy droga bo coś ewidentnie "chrupie" ehhh
Ohne Audi Keine Gaudi

Gość

Post autor: Gość » 22 sie 2013, 21:12

Aaa ja też kilka tyg temu robiłem zawieche z przodu(wymieniałem kilka zużytych elementów i klocki) przeglądałem całość przy okazji przeglądu było cacy a teraz z lewej strony juz cos popukuje. Nawet mi sie nie chce tam zaglądac bo przeciez było dopiero co sprawdzane a szczególnie w DE gdzie mieszkam nie zaliczyłem żadnej dziury ostatnio :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl