![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] wymiana zawieszenia - totalne załamanie
To chyba nawet najgłupszy mechanik wie że amorki wymienia się parami tak aby na jednej osi były jak najbardziej zbliżone do siebie swoją sprawnością :roll:maciu pisze:zmień amorki oba jak nie mozesz zregenerować
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z tymi amorkami to też nie koniecznie trzeba się spieszyć, chyba że 100% pewność. U mnie po wymianie zużytych wahaczy też coś stukało (z czasem coraz mocniej), wymiana kolejnych, aż wszystkie nowe i tłucze coraz gorzej. Sprawdzane i oglądane na wszelkie sposoby. Też diagnoza amorek, już chciałem kupić komplet... i przez przypadek okazało się że to niewielki luz przy mocowaniu ramy pomocniczej. Śrubę z wielkim trudem udało dokręcić się 1/3 obrotu i.........nastała cisza :-)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Wymieniłem wszystkie wahacze, końcówki i łączniki + zrobiona geometria i bez zmian od pierwszych metrów jazdy na nowym zawiasie. Stare zawieszenie było stanie agonalnym
I dalej puka w prawym kole... Na małych nierównościach rytmiczne pukanie (podejrzewam te blaszki od klocków bo nawet jak kopnę w koło heheh to coś dzwoni
) ale jak jakaś większa dziura to już wali ostro... Możliwe również, że to mocowanie/łożysko/poduszka amortyzatora ale nie wiem jak to sprawdzić ? jutro znowu jadę na trzepaki.... Ale zapytam z ciekawości..... W którym dokładnie miejscu znajduje się ta śruba od ramy pomocniczej co kolega wyżej dokręcił?? Jest do niej dostęp z chodnika na parkingu pod blokiem ?? czy kanał ?


Ohne Audi Keine Gaudi
Myślę, że da radę, trochę na lewarku podnieść, zabezpieczyć oby auto nie przycisło i powinieneś sprawdzić czy śruby od ramy trzymają mocno. Rama to ten element do którego jest przymocowany od dołu silnik i skrzynia, a dostęp do śrub mocujących ją do nadwozia od spodu masz bardzo dobry - jak zajrzysz po auto to na pewno zorientujesz się które to są.
Tak jak Krystek pisze.
Chodzi mu o luzy na zaciskach.
Niestety ten typ tak ma. Szczególnie chodzi o zaciski 4-klockowe.
Zacisk pływa na 3 bolcach. Niestety luzy na nich powstają takie, że głowa boli.
A zacisk potrafi stukać i to mocno.
Przy luźnych zaciskach często powstaje także efekt stukania podczas hamowania
przy prędkościach rzędu 100-120 km. Oraz delikatnym dociśnięciu pedału hamulca.
Sprawdź to.
Chodzi mu o luzy na zaciskach.
Niestety ten typ tak ma. Szczególnie chodzi o zaciski 4-klockowe.
Zacisk pływa na 3 bolcach. Niestety luzy na nich powstają takie, że głowa boli.
A zacisk potrafi stukać i to mocno.
Przy luźnych zaciskach często powstaje także efekt stukania podczas hamowania
przy prędkościach rzędu 100-120 km. Oraz delikatnym dociśnięciu pedału hamulca.
Sprawdź to.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Aaa ja też kilka tyg temu robiłem zawieche z przodu(wymieniałem kilka zużytych elementów i klocki) przeglądałem całość przy okazji przeglądu było cacy a teraz z lewej strony juz cos popukuje. Nawet mi sie nie chce tam zaglądac bo przeciez było dopiero co sprawdzane a szczególnie w DE gdzie mieszkam nie zaliczyłem żadnej dziury ostatnio 
