Tak to już bywa z tarczami nieznanego pochodzenia. Ciężko mi wgl znaleźć informację na temat tego kto produkuje te tarcze.yasio pisze:kolego ja w S mam większe tarcze wymieniałem taki kpl. jak ty kupiłeś i po jakiś 2 miesiącach ok 3tys przejechane już czuje ze zaczyna bić może trafiłeś na lepszą partie ;-)Judo pisze:No więc tym razem zamiast tarcz Zimmerman zaufałem ATE + klocki zostały te co wcześniej czyli Ferodo Premier- jestem w trakcie docierania, więc cackam się z nimi , dodatkowo wymieniłem płyn hamulcowy na ATE SL6 , tył cały zmieniłem w zeszłym miesiącu na tarcze ATE + klocki Brembo , więc mam słodką nadzieje, że heble po dotarciu będą przyzwoite
Dam cynk jak się hamuje za jakiś czas, a jeszcze za jakiś na ile tkm mi wystarczyły... :roll:
powodzenia
[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)
Świetny zestaw,sam się nad takim zastanawiałem,wybrałem EBC Turbo Groove i Red Stuff,jest dobrze.Tarcze Black Diamond przód nacinane tył gładkie
Klocki Hamulcowe EBC Yellow Stuff przód i tył
po docieraniu (nie wiem jak to przeżyłem skrzypiało piszczało tarło)
plusy to nigdy przedtem nie miałem tak dobrych hamulców
minus po dogrzaniu czuć nacięcia w pedale hamulca
Koledzy, założyłem zestaw na przód: tarcze Bosch i klocki Texar - piszczą z każdym kilometrem coraz głośniej... fakt, zmuszony byłem je trochę na początku przegrzać: ze 140 do 0 - od tego momentu zaczęły piszczeć.... od tego czasu przejechałem 600km - jest masakra... wstyd hamować....
Myślicie że zedrze się przypalona warstwa i przestaną piszczeć?
Czy należało by ponownie szukać jakichś klocków?
ew. jakie klocki polecacie do tarcz bosha? Tak żeby nie piszczały
ponoć tarcze bosh są twarde, klocki texar również...
więc może jakieś miękkie klocki dać?
Myślicie że zedrze się przypalona warstwa i przestaną piszczeć?
Czy należało by ponownie szukać jakichś klocków?
ew. jakie klocki polecacie do tarcz bosha? Tak żeby nie piszczały
ponoć tarcze bosh są twarde, klocki texar również...
więc może jakieś miękkie klocki dać?
ferodo kup,
pyla ostro, ale hamuja super i od kiedy je mam nie uslyszalem ani piskniecia.
[ tylko u mnie polift, i klocek lata z tarczami nacinanymi+nawiercanymi+wentylowanymi]
było super, ale po ok 10 kkm pojawiają się bicia, gdy zestaw się dobrze rozgrzeje.
zawias nowy lem, zapewne tarcze siadają :roll:
ps sorry za grzanie kotleta sprzed 2 miesięcy :-)
nie looknalem na date.
ale info mysle ze przydatne, tez meczylem się z piszczeniem.
pyla ostro, ale hamuja super i od kiedy je mam nie uslyszalem ani piskniecia.
[ tylko u mnie polift, i klocek lata z tarczami nacinanymi+nawiercanymi+wentylowanymi]
było super, ale po ok 10 kkm pojawiają się bicia, gdy zestaw się dobrze rozgrzeje.
zawias nowy lem, zapewne tarcze siadają :roll:
ps sorry za grzanie kotleta sprzed 2 miesięcy :-)
nie looknalem na date.
ale info mysle ze przydatne, tez meczylem się z piszczeniem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Jestem obecnie na etapie wymiany tarczy i klocków na przodzie w swoim A8 4.2 quattro, 1997r., silnik ABZ.
Przeczytałem cały ten wątek i mam już nieco mętlik w głowie więc piszę.
Zdecydowałem wybrać tarcze AET 314mm, takie: http://allegro.pl/ate-tarcze-przod-audi ... 18792.html
Natomiast większy problem mam z wyborem klocków. Rozważam:
- ATE, takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=34 ... d00be2ff62
- Ferodo, tylko nie wiem jakie
- EBC Yellow, z tym że też nie wiem które wybrać bo jest kilka rodzai http://www.ebcbrakeshop.co.uk/audi_c291 ... _34398.htm
I moje pytanie, czy ktoś stosował już któreś z poniższych zestawień i ma jakieś opinie? Chcę aby dobrze hamowały i nie piszczały oraz żebym nie zbankrutował.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Jestem obecnie na etapie wymiany tarczy i klocków na przodzie w swoim A8 4.2 quattro, 1997r., silnik ABZ.
Przeczytałem cały ten wątek i mam już nieco mętlik w głowie więc piszę.
Zdecydowałem wybrać tarcze AET 314mm, takie: http://allegro.pl/ate-tarcze-przod-audi ... 18792.html
Natomiast większy problem mam z wyborem klocków. Rozważam:
- ATE, takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=34 ... d00be2ff62
- Ferodo, tylko nie wiem jakie
- EBC Yellow, z tym że też nie wiem które wybrać bo jest kilka rodzai http://www.ebcbrakeshop.co.uk/audi_c291 ... _34398.htm
I moje pytanie, czy ktoś stosował już któreś z poniższych zestawień i ma jakieś opinie? Chcę aby dobrze hamowały i nie piszczały oraz żebym nie zbankrutował.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Pozdr
Tomek_
Tomek_
A może Zimmermann ? Cenowo powinno wyjść podobnie a może nawet taniej a pod względem jakości sporo lepiej wypada. Do tego klocki Ferodo i dobry zestawik w dobrej cenieTomek_1988 pisze:Witam,
Jestem obecnie na etapie wymiany tarczy i klocków na przodzie w swoim A8 4.2 quattro, 1997r., silnik ABZ.
Przeczytałem cały ten wątek i mam już nieco mętlik w głowie więc piszę.
Zdecydowałem wybrać tarcze AET 314mm, takie: http://allegro.pl/ate-tarcze-przod-audi ... 18792.html
Natomiast większy problem mam z wyborem klocków. Rozważam:
- ATE, takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=34 ... d00be2ff62
- Ferodo, tylko nie wiem jakie
- EBC Yellow, z tym że też nie wiem które wybrać bo jest kilka rodzai http://www.ebcbrakeshop.co.uk/audi_c291 ... _34398.htm
I moje pytanie, czy ktoś stosował już któreś z poniższych zestawień i ma jakieś opinie? Chcę aby dobrze hamowały i nie piszczały oraz żebym nie zbankrutował.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Jestem już po wymianie tarcz i klocków więc się podzielę, może się komuś przyda.
Zamontowałem tarcze ATE gładkie (koszt 500zł za dwie) + klocki Jurid (koszt 140zł za komplet).
Przejechałem już ok 1000 km i jak na razie jestem zadowolony. Nie piszczą, nie grzeją się nadmiernie i hamują jak należy. Mam nadzieję że z czasem nie zaczną piszczeć...
Jestem już po wymianie tarcz i klocków więc się podzielę, może się komuś przyda.
Zamontowałem tarcze ATE gładkie (koszt 500zł za dwie) + klocki Jurid (koszt 140zł za komplet).
Przejechałem już ok 1000 km i jak na razie jestem zadowolony. Nie piszczą, nie grzeją się nadmiernie i hamują jak należy. Mam nadzieję że z czasem nie zaczną piszczeć...
Pozdr
Tomek_
Tomek_
U mnie w D2 miałem zawsze problem z piszczeniem, najlepiej dla mnie wypadały klocki TRW. Założyłem nowy zestaw tarcze ATE + klocki TEXTAR to była tragedia jeden wielki pisk, zamówiłem klocki TRW, a TEXTARY zareklamowałem i odziwo wynik był pozytywny pieniążki zostały mi zwrócone. Ale powiem tarcz nigdy nie przegrzałem, ani nie wsadziłem się w wodę i po 15-20 tys km tarcze miały ranty jak moje stare oryginalne tarcze oraz zaczynały bić już dodam, że sam zakładałem i wszystko pod tarczę było wyczyszczone na błysk zaciski też nasmarowane na prowadnicach wyczyszczone wszystko na tip top naprawdę się przyłożyłem, a robię to na codzień więc pojęcia troszkę mam
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Pracuję w warsztacie i na co dzień ma styczność z układami hamulcowymi i niestety muszę powiedzieć z doświadczenia, że od pewnego czasu tarcze i klocki boscha są kiepskiej jakości, miałem już kilka reklamacji w dużo mniejszych autach, właśnie chodzi o bicie po przejechaniu nie dużej ilości kilometrów. Textar przed połączeniem z boschem był bardzo dobry ale teraz jakość ta sama co bosch, moim skromnym zdaniem nie warto kupować tych firm. Ja zmieniam na komplet TRW.
Ja założyłem do swojej tarcze Zimmermann i klocki brembo. Hamuje bardzo dobrze jednak teraz hamulce bardzo piszczą przy delikatnym hamowaniu jak są rozgrzane. Na pewno ich nie spaliłem bo przez około 600 kilometrów bardzo delikatnie używałem hamulca. Teraz po około 1000 kilometrów od wymiany jakby było troszkę ciszej :-P , a i jeszcze co jakiś czas zapala się kontrolka zużycia klocków gaśnie po umyciu kół :-?
dono pisze:Ja założyłem do swojej tarcze Zimmermann i klocki brembo. Hamuje bardzo dobrze jednak teraz hamulce bardzo piszczą przy delikatnym hamowaniu jak są rozgrzane. Na pewno ich nie spaliłem bo przez około 600 kilometrów bardzo delikatnie używałem hamulca. Teraz po około 1000 kilometrów od wymiany jakby było troszkę ciszej :-P , a i jeszcze co jakiś czas zapala się kontrolka zużycia klocków gaśnie po umyciu kół :-?
Następnym razem polecił bym jakieś lepsze klocki, bo tu jak widzisz dwa kłopoty, jeden z mieszanką bo piszczy, drugi z czujnikiem.
Pozdrawiam
Trzeba było do mnie podjechać albo chociaż zadzwonić - zaproponowałbym tarcze ATE i klocki TRW i nie usłyszałbyś żadnego piszczenia.dono pisze:Ja założyłem do swojej tarcze Zimmermann i klocki brembo. Hamuje bardzo dobrze jednak teraz hamulce bardzo piszczą przy delikatnym hamowaniu jak są rozgrzane...
Ja mam w swoim D3 taki zestaw i z przodu i z tyłu i jest super - zero piszczenia i małe pylenie pomimo raczej dynamicznego stylu jazdy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Klocki TRW na pewno byłyby lepsze od Brembo. Ale jeśli chodzi o tarcze to jednak Zimmermann wypada lepiej, w połączeniu z klockami TRW na pewno nie miałby tych problemów o których pisze.FOSS pisze:Trzeba było do mnie podjechać albo chociaż zadzwonić - zaproponowałbym tarcze ATE i klocki TRW i nie usłyszałbyś żadnego piszczenia.dono pisze:Ja założyłem do swojej tarcze Zimmermann i klocki brembo. Hamuje bardzo dobrze jednak teraz hamulce bardzo piszczą przy delikatnym hamowaniu jak są rozgrzane...
Ja mam w swoim D3 taki zestaw i z przodu i z tyłu i jest super - zero piszczenia i małe pylenie pomimo raczej dynamicznego stylu jazdy.