części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Zbieżność - czy prawidłowo ustawiona

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

[D2 ALL ] Zbieżność - czy prawidłowo ustawiona

Post autor: Ara$ » 28 lis 2013, 19:44

Czy to jest dobrze ustawione czy do poprawki.
Obrazek

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 28 lis 2013, 21:19

Powinieneś dostać drugą kartkę z pomiarami pierwotnymi i bieżącymi przed i po regulacji wtedy można coś więcej powiedzieć. Zbieżność to nie wszystko w samochodzie jest jeszcze krzywa zbieżności kąty pochylenia kół itd.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 28 lis 2013, 21:23

Może walne babola ale nie znam sie na tym - a nie liczy się efekt końcowy bo nie bardzo rozumie po co te pierwotne pomiary.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 lis 2013, 21:40

Pierwotne pomiary są po to aby porównać przed po i co w którą stronę poszło po regulacji.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 28 lis 2013, 21:42

K... czarna magia, czyli bez tych pierwotnych pomiarów nic mi po tym i musze wracać po nie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 lis 2013, 21:46

U siebie mam kartkę z pomiarów jeszcze za poprzedniego właściciela: (kąty podane przeze mnie są wartościami fabrycznymi z owej kartki co posiadam)
TYŁ:
Pochylenie koła L/P: -01°10' ÷ -00°10'
Zbieżność całkowita kół: 00°02' - 00°22'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°01' - 00°11'

PRZÓD:
Pochylenie koła L/P: -01°15' ÷ -00°15'
Zbieżność całkowita kół: 00°16' - 00°24'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°08' - 00°12'
Różnica kątów skrętu dla koła L/P: 00°55' - 01°55'

Dodatkowo dorzucam: 8-)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, 21:48 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 28 lis 2013, 21:48

Trochę słaby sprzęt do ustawiania był i mało opcji rozpisane brak kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd :) Ogólnie z tego co pokazałeś to zbieżności przednia i tylna są oki, przednie kąty delikatnie za duże, ale to nie jest regulowane, da się wyregulować jeżeli oba nie są równe :) Przyczyną mogą być, albo sprężyny obniżające, albo już się usiadły z wiekiem :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 28 lis 2013, 22:37

Nie o to chodzi pierwotne pomiary czyli co diagnosta zmierzył jak było, wtórne jak ustawił, po drodze na wydruku jest jak być powinno i tyle.

Gość

Post autor: Gość » 29 lis 2013, 06:48

Uo matko co to za matematyka?? Ja tyle już w zawieszeniu grzebałem i jedynie zbieżnośc ustawiałem sam własnym "prętem"-nic więcej. Kiedys nawet pojechałem sprawdzić te swoje zawieszenie i jest perfect :)
Jak dla mnie takie mapy to po wypadku dobrze robić :)

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 29 lis 2013, 08:21

Dzisiaj jeszcze zauważyłem że mi ściąga na prawo lekko.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 29 lis 2013, 10:03

Jezeli cos sciaga po ustawieniu zbieznosci - to wróć tam gdzie robiles niech poprawiaja

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 29 lis 2013, 12:17

Apophis, na pręta?? :) chłopie to Ty masz malucha czy kredensa?? :D
to jak tym swoim prętem ustawisz kąt znoszenia ?? albo kąt wysunięcia sworznia zwrotnicy?? :D Audi ma zawieszenie wielowahaczowe przód i tył i ustawia się zbieżność przód tył, kąty przód tył, kąty sworznia zwrotnicy, kąt znoszenia, krzywa zbieżności itd więc nie wiem co masz za magiczny sprzęt, ale powiem tyle, prowadzimy warsztat od ponad 10 lat i nigdy nawet po wkręceniu nowej końcówki w miejscu starej nie uda się idealnie ustawić, każda końcówka innego producenta jest inaczej wykonana minimalnie i ma ten milimetr różnicy w długości itd czyli jakieś 10 minut na urządzeniu :)

Tu masz przykładowe ustawienie wraz z wynikiem i pomiarami :) akurat moje drugie auto bo do audi nie robiłem takiego opisu, ale zdjęcie też gdzieś mam i wynik :)
Akurat wszystko sobie sam ustawiam więc wiem ile trzeba się napracować, żeby to auto miało idealne parametry :)

1
Obrazek
2
Obrazek
3
Obrazek

A tak wygląda wzorcowo ustawiona C4 jak z fabryki :)

4
Obrazek

Co jeszcze dodam, że każde auto można przebadać powypadkowo czy miało banana co jest przesunięte itd, są specjalne nakładki na błotniki, którymi możemy zmierzyć czy auto miało jakieś większe kolizje :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 29 lis 2013, 14:10

Apophis pisze:Uo matko co to za matematyka?? Ja tyle już w zawieszeniu grzebałem i jedynie zbieżnośc ustawiałem sam własnym "prętem"-nic więcej. Kiedys nawet pojechałem sprawdzić te swoje zawieszenie i jest perfect :)
Jak dla mnie takie mapy to po wypadku dobrze robić :)
Przy każdej robocie przy zawieszeniu trzeba sprawdzić ustawienia. Już raz dałem się na to nabrać, po wymianie wahacza, ponoć wszystko było ustawione tak jak przed wymianą co do dziesiątki milimetra i po paru tys. km jedna opona do wymiany, a w prowadzeniu auta nie było czuć że coś nie tak.

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 29 lis 2013, 14:43

Prętem,to lata temu tez ustawialem i było ok.,ale w starze :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 29 lis 2013, 16:25

Pręcik jest przyrządem samoróbką,(skłąda się z dwóch prętów odpowiednio wyprofilowanych śrubki i nakrętki) i mierze wychylenie felg z przodu i tyłu auta i obieram tyle ile tam tolerancja nakazuje-jest zawsze ok. Z tyłu tez by się da to zrobić ale tam nie ruszałem jeszcze nic(nie ma potrzeby )przednia zawiecha jest ok i nigdy nie regulowałem poza zbieżnością a robiłem juz wszystko w niej.
Mam znajomego co ma jeszcze starego typu sprzęt(lampy)sprawdził mi nie tak dawno i wsio ok,auto jedzie jak trza. Więc raczej daruje sobie te komputery na których zna sie dobrze może 10% ich posiadaczy bo z 90% ludzi co ustawiali na tym geometrie w różnych autach mieli potem problemy.
Ja podziekował za taki interes-nie mam czasu sie wracać co chwila do partaków z super sprzętem i jeszcze za to bulić.

Wszystkiego nauczył mnie znajomy-mechanik starej daty który świetnie naprawia auta i nigdy do niego nie wracałem z reklamacją :)


I dla niedowiarków to uprzedzam że moje auto jedzie prosto i stabilnie nawet z maxymalną predkością,opon nie zjada bokiem etc więc nasze starodawne metody jak najbardziej się sprawdzają :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl