![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Zbieżność - czy prawidłowo ustawiona
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
U siebie mam kartkę z pomiarów jeszcze za poprzedniego właściciela: (kąty podane przeze mnie są wartościami fabrycznymi z owej kartki co posiadam)
TYŁ:
Pochylenie koła L/P: -01°10' ÷ -00°10'
Zbieżność całkowita kół: 00°02' - 00°22'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°01' - 00°11'
PRZÓD:
Pochylenie koła L/P: -01°15' ÷ -00°15'
Zbieżność całkowita kół: 00°16' - 00°24'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°08' - 00°12'
Różnica kątów skrętu dla koła L/P: 00°55' - 01°55'
Dodatkowo dorzucam: 8-)
![Obrazek]()
TYŁ:
Pochylenie koła L/P: -01°10' ÷ -00°10'
Zbieżność całkowita kół: 00°02' - 00°22'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°01' - 00°11'
PRZÓD:
Pochylenie koła L/P: -01°15' ÷ -00°15'
Zbieżność całkowita kół: 00°16' - 00°24'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°08' - 00°12'
Różnica kątów skrętu dla koła L/P: 00°55' - 01°55'
Dodatkowo dorzucam: 8-)
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, 21:48 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę słaby sprzęt do ustawiania był i mało opcji rozpisane brak kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd
Ogólnie z tego co pokazałeś to zbieżności przednia i tylna są oki, przednie kąty delikatnie za duże, ale to nie jest regulowane, da się wyregulować jeżeli oba nie są równe
Przyczyną mogą być, albo sprężyny obniżające, albo już się usiadły z wiekiem 



Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Apophis, na pręta??
chłopie to Ty masz malucha czy kredensa??
to jak tym swoim prętem ustawisz kąt znoszenia ?? albo kąt wysunięcia sworznia zwrotnicy??
Audi ma zawieszenie wielowahaczowe przód i tył i ustawia się zbieżność przód tył, kąty przód tył, kąty sworznia zwrotnicy, kąt znoszenia, krzywa zbieżności itd więc nie wiem co masz za magiczny sprzęt, ale powiem tyle, prowadzimy warsztat od ponad 10 lat i nigdy nawet po wkręceniu nowej końcówki w miejscu starej nie uda się idealnie ustawić, każda końcówka innego producenta jest inaczej wykonana minimalnie i ma ten milimetr różnicy w długości itd czyli jakieś 10 minut na urządzeniu 
Tu masz przykładowe ustawienie wraz z wynikiem i pomiarami
akurat moje drugie auto bo do audi nie robiłem takiego opisu, ale zdjęcie też gdzieś mam i wynik 
Akurat wszystko sobie sam ustawiam więc wiem ile trzeba się napracować, żeby to auto miało idealne parametry
1
![Obrazek]()
2
![Obrazek]()
3
![Obrazek]()
A tak wygląda wzorcowo ustawiona C4 jak z fabryki
4
![Obrazek]()
Co jeszcze dodam, że każde auto można przebadać powypadkowo czy miało banana co jest przesunięte itd, są specjalne nakładki na błotniki, którymi możemy zmierzyć czy auto miało jakieś większe kolizje


to jak tym swoim prętem ustawisz kąt znoszenia ?? albo kąt wysunięcia sworznia zwrotnicy??


Tu masz przykładowe ustawienie wraz z wynikiem i pomiarami


Akurat wszystko sobie sam ustawiam więc wiem ile trzeba się napracować, żeby to auto miało idealne parametry

1
2
3
A tak wygląda wzorcowo ustawiona C4 jak z fabryki

4
Co jeszcze dodam, że każde auto można przebadać powypadkowo czy miało banana co jest przesunięte itd, są specjalne nakładki na błotniki, którymi możemy zmierzyć czy auto miało jakieś większe kolizje

Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
Przy każdej robocie przy zawieszeniu trzeba sprawdzić ustawienia. Już raz dałem się na to nabrać, po wymianie wahacza, ponoć wszystko było ustawione tak jak przed wymianą co do dziesiątki milimetra i po paru tys. km jedna opona do wymiany, a w prowadzeniu auta nie było czuć że coś nie tak.Apophis pisze:Uo matko co to za matematyka?? Ja tyle już w zawieszeniu grzebałem i jedynie zbieżnośc ustawiałem sam własnym "prętem"-nic więcej. Kiedys nawet pojechałem sprawdzić te swoje zawieszenie i jest perfect
Jak dla mnie takie mapy to po wypadku dobrze robić
Pręcik jest przyrządem samoróbką,(skłąda się z dwóch prętów odpowiednio wyprofilowanych śrubki i nakrętki) i mierze wychylenie felg z przodu i tyłu auta i obieram tyle ile tam tolerancja nakazuje-jest zawsze ok. Z tyłu tez by się da to zrobić ale tam nie ruszałem jeszcze nic(nie ma potrzeby )przednia zawiecha jest ok i nigdy nie regulowałem poza zbieżnością a robiłem juz wszystko w niej.
Mam znajomego co ma jeszcze starego typu sprzęt(lampy)sprawdził mi nie tak dawno i wsio ok,auto jedzie jak trza. Więc raczej daruje sobie te komputery na których zna sie dobrze może 10% ich posiadaczy bo z 90% ludzi co ustawiali na tym geometrie w różnych autach mieli potem problemy.
Ja podziekował za taki interes-nie mam czasu sie wracać co chwila do partaków z super sprzętem i jeszcze za to bulić.
Wszystkiego nauczył mnie znajomy-mechanik starej daty który świetnie naprawia auta i nigdy do niego nie wracałem z reklamacją
I dla niedowiarków to uprzedzam że moje auto jedzie prosto i stabilnie nawet z maxymalną predkością,opon nie zjada bokiem etc więc nasze starodawne metody jak najbardziej się sprawdzają :!:
Mam znajomego co ma jeszcze starego typu sprzęt(lampy)sprawdził mi nie tak dawno i wsio ok,auto jedzie jak trza. Więc raczej daruje sobie te komputery na których zna sie dobrze może 10% ich posiadaczy bo z 90% ludzi co ustawiali na tym geometrie w różnych autach mieli potem problemy.
Ja podziekował za taki interes-nie mam czasu sie wracać co chwila do partaków z super sprzętem i jeszcze za to bulić.
Wszystkiego nauczył mnie znajomy-mechanik starej daty który świetnie naprawia auta i nigdy do niego nie wracałem z reklamacją

I dla niedowiarków to uprzedzam że moje auto jedzie prosto i stabilnie nawet z maxymalną predkością,opon nie zjada bokiem etc więc nasze starodawne metody jak najbardziej się sprawdzają :!: