części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej

Anatoliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 paź 2013, 09:38
Lokalizacja: Słubice

[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej

Post autor: Anatoliy » 08 gru 2013, 15:32

Dzień dobry.

Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?

Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-kolekt ... 03040.html

Pozdrawiam i dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 01:21 przez Anatoliy, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 gru 2013, 18:30

Tu tobie pomogą. Niestety kawałek.

http://www.a8team.pl/azet-serwis-zapras ... vt9562.htm

8-)

Anatoliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 paź 2013, 09:38
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Anatoliy » 08 gru 2013, 22:03

Dzięki.
O tej aukcji właśnie pisałem :) chyba zdecyduję się na przyjazd.
AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2

darekk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 2012, 17:34
Lokalizacja: Radom

Post autor: darekk » 09 gru 2013, 17:34

Ja robiłem kolektor w silniku 4,0 tdi w lipcu w firmie A.Z.w Pruszczu Gdańskim jeden dzień i po problemie.
darek

Krzysztof85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 05 sty 2014, 13:12
Lokalizacja: Orzesze Sląskie

Post autor: Krzysztof85 » 07 sty 2014, 21:41

jeśli chodzi o az serwis nikomu nie polecam regeneracji kolektora tym sposobem
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori

siwy71
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 10 sie 2013, 11:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: siwy71 » 06 kwie 2014, 03:40

odswieżę temat,
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:

17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C


Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji :)
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam

slas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 18 sty 2014, 09:58
Lokalizacja: Małopolska

klapki

Post autor: slas » 29 cze 2014, 13:07

Popieram w 100 %, samemu można ten patent audi poprawić.

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 29 lip 2014, 04:15

Koledzy a te kolektory jakie przebiegi wytrzymują też takie małe jak rozrządy ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

Gość

Post autor: Gość » 29 lip 2014, 11:49

Jest tu na forum kolega ktory ma swój warsztat,wiedze i możliwości i juz napisał że ma dośc 4.0.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 30 lip 2014, 23:13

Robota 4.0 jest męcząca ale dla chcącego nic trudnego. Ci co opracowali patent na naprawę tych kolektorów niestety ale liczą sobie ;) cały dzień żmudnej dłubanki i trzeba jeszcze się napocić, żeby zrobić to dobrze. Kolektor jak dobrze zrobiony wytrzyma więcej niż całe auto.

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 30 lip 2014, 23:34

A co dokładnie się psuje w tych kolektorach i przy jakich przebiegach ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 lip 2014, 23:42

Plastikowe klapki
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 31 lip 2014, 07:55

Przy przebiegu między 50 a 500tyś km.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 lip 2014, 09:11

Wychodzi na to, że nie ważne czy nowy czy dojechany silnik <lipa>
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 31 lip 2014, 13:56

To nieźle widzę że w tym 4.0 to przebieg nie ma znaczenia jeśli chodzi o silnik w BMW 3.0d też padają kolektory ale z góry wiadomo że powyżej 200 ts trzeba go wymienić , ale wystarczy zdjąć i wywalić klapki i wszystko działa i jest na wieczność.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl