[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej
[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej
Dzień dobry.
Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?
Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-kolekt ... 03040.html
Pozdrawiam i dziękuję
Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?
Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-kolekt ... 03040.html
Pozdrawiam i dziękuję
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 01:21 przez Anatoliy, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2
AUDI A8 D2 4.2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 05 sty 2014, 13:12
- Lokalizacja: Orzesze Sląskie
jeśli chodzi o az serwis nikomu nie polecam regeneracji kolektora tym sposobem
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori
odswieżę temat,
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:
17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C
Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:
17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C
Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
To nieźle widzę że w tym 4.0 to przebieg nie ma znaczenia jeśli chodzi o silnik w BMW 3.0d też padają kolektory ale z góry wiadomo że powyżej 200 ts trzeba go wymienić , ale wystarczy zdjąć i wywalić klapki i wszystko działa i jest na wieczność.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )