[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się
może gdzieś przewody w wiązce (ecu-kostka) się uszkodziły (izolacja ) i jest jakieś małe zwarcie i napięcie na czujnik nie jest wystarczające żeby odczytać przerwę na taką odległość (czujnik -koło). poszukaj na nacie które piny na ecu odpowiadają za czujnik położenia wału i zrób prowizorkę instalacji na sprawdzenie i najlepiej odłączyć stare przewody od wiązki . Moim zdaniem zbędne jest zrzucanie skrzyni gdyby miały się uszkodzić ząbki to na pewno byś usłyszał jakąś kolizje. Odłącz jeszcze ecu i sprawdź miernikiem na funkcji (spr.diody) czy czasem się nie zamknie obwód na kostce którą wpinasz w czujnik. Ja u siebie kiedyś usuwałem wyciek na czujniku położenia wałka rozrządu po wymianie uszczelki wszystko poskładałem odpaliłem auto i po 2 sek zgasło i nie chce odpalić więc polski vag i pokazało czujnik położenia wału. Okazało się że przewody od czujnika wału(czujnik-kostka) były przegrzane i musiałem w jakiś sposób go obruszać i dostał zwarcie.Usterkę usunąłem(ale to był mój przypadek). Ty natomiast to wykluczasz bo podmieniałeś czujniki.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć.
Do czujnika nie dochodzi żadne napięcie czujnik ma je wytworzyć,
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem
Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem
Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
No na rozrząd nie patrzyłem. Skupiam się na tym czujniku, ponieważ jak go wyjmę i pomacham przed nim to ECU widzi sygnał z niego i załącza pompę w baku. Jak go włożę do otworu w którym być powinien to pompa się nie załącza. I tego nie rozumiem bo koło zamachowe się kręci, odległości różne testowałem, koło obmacałem.
Gabriel, Masz LPG czy gaziarz nie pocudował Ci jakiegoś odcięcia pompy ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.
A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.
A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 18:26 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Jeżeli Vag nie widzi obrotów to silnik nie odpali. Trzeba szukać dlaczego vag nie widzi obrotów czyli sprawdzić czy pomiędzy czujnikiem a ecu nie ma jakiegoś odcięcia (alarmu, ukrytego przekaźnika) wtyczka pin ecu a17 i a18 o ile pamiętam. 3 pin czujnika g28 jest to ekran. bardzo duży wpływ na sygnał ma prędkość obrotowa i odległość czujnika od koła zębatego, zobacz czy nie ma żadnych opiłków na czujniku bądź kole zębatym, i czy w otworze na czujnik widać zęby na środku otworu czy może są przesunięte.
Co ci pokazuje vag?
Co ci pokazuje vag?
no ale co mają odcięcia skoro macha śrubokrętem (jedyne jak rozumiem co się
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020