
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się
może gdzieś przewody w wiązce (ecu-kostka) się uszkodziły (izolacja ) i jest jakieś małe zwarcie i napięcie na czujnik nie jest wystarczające żeby odczytać przerwę na taką odległość (czujnik -koło). poszukaj na nacie które piny na ecu odpowiadają za czujnik położenia wału i zrób prowizorkę instalacji na sprawdzenie i najlepiej odłączyć stare przewody od wiązki . Moim zdaniem zbędne jest zrzucanie skrzyni gdyby miały się uszkodzić ząbki to na pewno byś usłyszał jakąś kolizje. Odłącz jeszcze ecu i sprawdź miernikiem na funkcji (spr.diody) czy czasem się nie zamknie obwód na kostce którą wpinasz w czujnik. Ja u siebie kiedyś usuwałem wyciek na czujniku położenia wałka rozrządu po wymianie uszczelki wszystko poskładałem odpaliłem auto i po 2 sek zgasło i nie chce odpalić więc polski vag i pokazało czujnik położenia wału. Okazało się że przewody od czujnika wału(czujnik-kostka) były przegrzane i musiałem w jakiś sposób go obruszać i dostał zwarcie.Usterkę usunąłem(ale to był mój przypadek). Ty natomiast to wykluczasz bo podmieniałeś czujniki.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Do czujnika nie dochodzi żadne napięcie czujnik ma je wytworzyć,
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem
Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem
Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
No na rozrząd nie patrzyłem. Skupiam się na tym czujniku, ponieważ jak go wyjmę i pomacham przed nim to ECU widzi sygnał z niego i załącza pompę w baku. Jak go włożę do otworu w którym być powinien to pompa się nie załącza. I tego nie rozumiem bo koło zamachowe się kręci, odległości różne testowałem, koło obmacałem.
Gabriel, Masz LPG czy gaziarz nie pocudował Ci jakiegoś odcięcia pompy ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.
A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.
A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 18:26 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Jeżeli Vag nie widzi obrotów to silnik nie odpali. Trzeba szukać dlaczego vag nie widzi obrotów czyli sprawdzić czy pomiędzy czujnikiem a ecu nie ma jakiegoś odcięcia (alarmu, ukrytego przekaźnika) wtyczka pin ecu a17 i a18 o ile pamiętam. 3 pin czujnika g28 jest to ekran. bardzo duży wpływ na sygnał ma prędkość obrotowa i odległość czujnika od koła zębatego, zobacz czy nie ma żadnych opiłków na czujniku bądź kole zębatym, i czy w otworze na czujnik widać zęby na środku otworu czy może są przesunięte.
Co ci pokazuje vag?
Co ci pokazuje vag?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
no ale co mają odcięcia skoro macha śrubokrętem (jedyne jak rozumiem co się
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020