części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 09 sty 2014, 23:38

W a8 jest wylacznik uderzeniowy/wstrzasowy ? Wiesz moze petarda w sylwestra blisko wypalila i odcielo :D

ernesto

Post autor: ernesto » 09 sty 2014, 23:38

A brałeś pod uwagę inne rzeczy, może to nie tu. Może na widzenie prędkości wchodzi jeszcze jakiś inny czynnik. Na spokojnie po edukować zanim zrzucisz skrzynie. Może znajdzie się jakaś mądra głowa która podsunie coś innego, jakieś światełko w tunelu.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 09 sty 2014, 23:57

może gdzieś przewody w wiązce (ecu-kostka) się uszkodziły (izolacja ) i jest jakieś małe zwarcie i napięcie na czujnik nie jest wystarczające żeby odczytać przerwę na taką odległość (czujnik -koło). poszukaj na nacie które piny na ecu odpowiadają za czujnik położenia wału i zrób prowizorkę instalacji na sprawdzenie i najlepiej odłączyć stare przewody od wiązki . Moim zdaniem zbędne jest zrzucanie skrzyni gdyby miały się uszkodzić ząbki to na pewno byś usłyszał jakąś kolizje. Odłącz jeszcze ecu i sprawdź miernikiem na funkcji (spr.diody) czy czasem się nie zamknie obwód na kostce którą wpinasz w czujnik. Ja u siebie kiedyś usuwałem wyciek na czujniku położenia wałka rozrządu po wymianie uszczelki wszystko poskładałem odpaliłem auto i po 2 sek zgasło i nie chce odpalić więc polski vag i pokazało czujnik położenia wału. Okazało się że przewody od czujnika wału(czujnik-kostka) były przegrzane i musiałem w jakiś sposób go obruszać i dostał zwarcie.Usterkę usunąłem(ale to był mój przypadek). Ty natomiast to wykluczasz bo podmieniałeś czujniki.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 sty 2014, 07:26

Do czujnika nie dochodzi żadne napięcie czujnik ma je wytworzyć,
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem

Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm

JanekS13
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 537
Rejestracja: 22 wrz 2013, 16:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: JanekS13 » 10 sty 2014, 08:27

No niestety sprawa Gabriela jest trochę dziwna :( . Z mojego samochodu zabraliśmy już ECU i czujnik i dalej nie chce zagadać . Od Gabriela załozyłem czujnik do mojego i zapala od szczału .

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 sty 2014, 08:44

to jeszcze jego ecu i czujnik u ciebie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 sty 2014, 09:01

Zdejmowałeś pokrywy rozrządu i patrzyłeś na pasek czy wsio jest ok ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 10 sty 2014, 10:56

No na rozrząd nie patrzyłem. Skupiam się na tym czujniku, ponieważ jak go wyjmę i pomacham przed nim to ECU widzi sygnał z niego i załącza pompę w baku. Jak go włożę do otworu w którym być powinien to pompa się nie załącza. I tego nie rozumiem bo koło zamachowe się kręci, odległości różne testowałem, koło obmacałem.

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 10 sty 2014, 11:14

Witam
Możliwe że kolega tak szybko macha tym śrubokrętem przed czujnikiem że sterownik wylicza wysoką prędkość obrotową i załącza pompę bo jest większe zapotrzebowanie na paliwo.

A to nie jest coś związane z zapłonem ,niech kolega wykręci świecę i zobaczy czy nie są pozalewane?

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 10 sty 2014, 17:15

Gabriel, Masz LPG czy gaziarz nie pocudował Ci jakiegoś odcięcia pompy ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.

A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 18:26 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 10 sty 2014, 17:42

A zrób taki test ;przekręć kluczyk w stacyjce na 1 pozycję i wsłuchaj się czy pompa się odezwie ,jest to słyszalne w momencie przekręcenia kluczyka .Powinna się na chwilę odezwać .Sprawdz to i po kminimy dalej.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 sty 2014, 17:45

Podpowiem że powinna wydać dzwięk taki jakby się zapełniała lub topiła w szklance, trwa to może około 1-2 sekund. Dobrze jest to słychać po zdjęciu siedziska tylnej kanapy.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 10 sty 2014, 17:49

Bez ściągania kanapy powinien to usłyszeć bez problemu .

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 sty 2014, 18:50

Jeżeli Vag nie widzi obrotów to silnik nie odpali. Trzeba szukać dlaczego vag nie widzi obrotów czyli sprawdzić czy pomiędzy czujnikiem a ecu nie ma jakiegoś odcięcia (alarmu, ukrytego przekaźnika) wtyczka pin ecu a17 i a18 o ile pamiętam. 3 pin czujnika g28 jest to ekran. bardzo duży wpływ na sygnał ma prędkość obrotowa i odległość czujnika od koła zębatego, zobacz czy nie ma żadnych opiłków na czujniku bądź kole zębatym, i czy w otworze na czujnik widać zęby na środku otworu czy może są przesunięte.

Co ci pokazuje vag?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 sty 2014, 18:57

no ale co mają odcięcia skoro macha śrubokrętem (jedyne jak rozumiem co się
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?

pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana

steruje oczywiście ECU
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl