części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Koszty utrzymania S8 vs. A8

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
TheBareX
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 29 lip 2013, 23:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: TheBareX » 11 sty 2014, 18:37

A da radę napisać np ceny podzespołów tej samej firmy do a8 vs s8 albo bardzo podobnej jakości.

np. klocki a8 firmy x do a8 - 200 do s8 250
tarcze do a8 300 do s8 400

amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( :D )

Miał ktoś s8 i jednocześnie użytkował a8 przez taki czas żeby móc powiedzieć jaka jest różnica w eksploatacji ? Czy jest tak jak preston zapytał że te części są droższe o 30 %.

poza tym główne pytanie. Jakie części są droższe i o ile.
Kto nie próbuje, ten nie zyskuje :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 11 sty 2014, 18:38

Moim zdaniem z jakiegoś powodu ktoś kiedyś kupując Audi kupił wersję S8 wystarczy poczytać dział techniczny i porównać poważniejsze awarie w A8 a S8.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 sty 2014, 19:04

Przyklad tarcze 323 mm a 360 mm to roznica od 50 do 80zl za tego samego producenta. Ale moge zrobic Ci idenytczne ceny obu w zakupie nawet w detalu.
Roznicy w zamiennikach nie bedzie badz bedzie bardzo mala. Wiekszych roznic oczekiwalbym w ASO, np jesli chodzi o czesci jednostki napedowej.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 11 sty 2014, 19:20

czyli masz odpowiedz barex kupuj s8 i o nic sie nie martw
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 11 sty 2014, 19:20

ja mysle, ze koledzy niee chcieli z eski zrobic w12 :P a wg to co takiego ma ta w12 innego oprocz silnika bo jak dla mnie to nic specjalnie innego :P
dare to be great

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 sty 2014, 10:30

TheBareX pisze:amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( :D )
poniosło cię :D

z ciekawości zajrzałem do ETKI
98' - wszystkie amorki (w tym 1BE) ~230E oprócz tych do V6 = 400E <jezu>
01' - wszystkie amorki (w tym 1BE i V6/W12) ~200-230E

dla opancerzonego to fakt 1000E sztuka

W12 ma inne elementy zawieszenia, hamulców i są niektóre na tyle unikalne
że występują tylko w aso i to podbija cenę

w eSce tego jest znacznie mniej, jakieś rzeczy w motorze które się liczą przy grubszej
naprawie bo jest mniej dawców na rynku,np ja musiałem znależć nastawnik od eSki
inne nie dawały pożądanego rezultatu

A8/S8 D2 to ten zje więcej który będzie bardziej zapuszczony/wyeksploatowany
i nic więcej tu się nie wymyśli choćby nie wiem jak się zmóżdżać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 12 sty 2014, 22:50

Nie rozumie co tak psioczycie na tą zawieche w s8.Osobiście uważam że inżynierowie z audi zrobili kawał super roboty.Samochód jest komfortowy a zarazem nie kładzie się bardzo w zakrętach ani nie nurkuje oraz nie skacze jak pinpong.Dodam że mam założony fabryczny komplet felg i rozmiar opon 18 .Wcześniej mialem a8 na zwykłym zawieszeniu i tam było bardzo komfortowo ale jednak samochód nie trzymał się tak na zakrętach i nie czułem się tak pewnie przy prędkościach powyżej 200 w przeciwieństwie do s8.Co do kosztów ekspoloatacji to myślę że są bardzo zbliżone do a8 4.2 .Zasadnicza różnica jest możliwość otrzymania manuala i kręcenia się silnika do 8000tys oraz to że wkreca sie jakby szybciej .Trzeba też zaznaczyć ze na manualu ten samochód nie jest taki zamulony jak na automacie i dźwięk faktycznie jest ciekawszy bardziej rasowy .Jest jeszcze jeden element który wyróżnia s8 od a8 szczególnie na manualu. Zdrowa bez większych problemów zamyka licznik 300 :-).

Awatar użytkownika
audik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 20 kwie 2010, 08:58
Lokalizacja: CRACOVIE

Post autor: audik » 16 sty 2014, 11:48

co do zawieszenia to jest przypadek kiedy A8 bije S-kę, jak mas nivo, wtedy dwa tylne amoryzatory kosztują niewiele mnie, niż cała kompletna S8 :D :D :D
no i "ni mom" A8 :/

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 20 sty 2014, 01:15

beyer28 pisze:Panowie, czy jedyną różnicą w zawiasie miedzy a8/s8 jest sprężyna? u siebie mam sprężyny od eski, jest twardo jak cholera i z chęcią przeszedł bym na zwykłe o ile to wogule coś da. No i pytanie, czy sprężyny wystarczą?

masz zmienione amorki przód na bilstein sport i na eskowe sprężyny..

Różnica jest w komforcie oraz w wysokości, na zwykłych sprężynach stoi minimum o 3cm wyżej i jest miękko .

Nie musisz wymieniać amorków jeżeli chcesz wrócić do standardu.
Jeżeli byś zmieniał ze zwykłych na eskowe spreżynki wtedy zalecane jest zmiana amorków. U ciebie zdążyłem zmienić tylko przód.

Ale dla mnie za wysoko stała wcześniej :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl