A da radę napisać np ceny podzespołów tej samej firmy do a8 vs s8 albo bardzo podobnej jakości.
np. klocki a8 firmy x do a8 - 200 do s8 250
tarcze do a8 300 do s8 400
amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( )
Miał ktoś s8 i jednocześnie użytkował a8 przez taki czas żeby móc powiedzieć jaka jest różnica w eksploatacji ? Czy jest tak jak preston zapytał że te części są droższe o 30 %.
poza tym główne pytanie. Jakie części są droższe i o ile.
Koszty utrzymania S8 vs. A8
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Przyklad tarcze 323 mm a 360 mm to roznica od 50 do 80zl za tego samego producenta. Ale moge zrobic Ci idenytczne ceny obu w zakupie nawet w detalu.
Roznicy w zamiennikach nie bedzie badz bedzie bardzo mala. Wiekszych roznic oczekiwalbym w ASO, np jesli chodzi o czesci jednostki napedowej.
Roznicy w zamiennikach nie bedzie badz bedzie bardzo mala. Wiekszych roznic oczekiwalbym w ASO, np jesli chodzi o czesci jednostki napedowej.
Black Cars Matters
poniosło cięTheBareX pisze:amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( )
z ciekawości zajrzałem do ETKI
98' - wszystkie amorki (w tym 1BE) ~230E oprócz tych do V6 = 400E <jezu>
01' - wszystkie amorki (w tym 1BE i V6/W12) ~200-230E
dla opancerzonego to fakt 1000E sztuka
W12 ma inne elementy zawieszenia, hamulców i są niektóre na tyle unikalne
że występują tylko w aso i to podbija cenę
w eSce tego jest znacznie mniej, jakieś rzeczy w motorze które się liczą przy grubszej
naprawie bo jest mniej dawców na rynku,np ja musiałem znależć nastawnik od eSki
inne nie dawały pożądanego rezultatu
A8/S8 D2 to ten zje więcej który będzie bardziej zapuszczony/wyeksploatowany
i nic więcej tu się nie wymyśli choćby nie wiem jak się zmóżdżać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Nie rozumie co tak psioczycie na tą zawieche w s8.Osobiście uważam że inżynierowie z audi zrobili kawał super roboty.Samochód jest komfortowy a zarazem nie kładzie się bardzo w zakrętach ani nie nurkuje oraz nie skacze jak pinpong.Dodam że mam założony fabryczny komplet felg i rozmiar opon 18 .Wcześniej mialem a8 na zwykłym zawieszeniu i tam było bardzo komfortowo ale jednak samochód nie trzymał się tak na zakrętach i nie czułem się tak pewnie przy prędkościach powyżej 200 w przeciwieństwie do s8.Co do kosztów ekspoloatacji to myślę że są bardzo zbliżone do a8 4.2 .Zasadnicza różnica jest możliwość otrzymania manuala i kręcenia się silnika do 8000tys oraz to że wkreca sie jakby szybciej .Trzeba też zaznaczyć ze na manualu ten samochód nie jest taki zamulony jak na automacie i dźwięk faktycznie jest ciekawszy bardziej rasowy .Jest jeszcze jeden element który wyróżnia s8 od a8 szczególnie na manualu. Zdrowa bez większych problemów zamyka licznik 300 :-).
beyer28 pisze:Panowie, czy jedyną różnicą w zawiasie miedzy a8/s8 jest sprężyna? u siebie mam sprężyny od eski, jest twardo jak cholera i z chęcią przeszedł bym na zwykłe o ile to wogule coś da. No i pytanie, czy sprężyny wystarczą?
masz zmienione amorki przód na bilstein sport i na eskowe sprężyny..
Różnica jest w komforcie oraz w wysokości, na zwykłych sprężynach stoi minimum o 3cm wyżej i jest miękko .
Nie musisz wymieniać amorków jeżeli chcesz wrócić do standardu.
Jeżeli byś zmieniał ze zwykłych na eskowe spreżynki wtedy zalecane jest zmiana amorków. U ciebie zdążyłem zmienić tylko przód.
Ale dla mnie za wysoko stała wcześniej