Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 08 3.0TDI ] air suspension-sport

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

[D3 08 3.0TDI ] air suspension-sport

Post autor: olimpus104 » 23 sty 2014, 11:01

Witam,na wyswietlaczu MMI przy regulacji zawieszenia poziom ,lift' aktywuje się z opóżnieniem do pozostałych trzech funkcji .mam na myśli podswietlenie.
zawieszenie pracuje normalnie,auto mam 3 miesiące ,wczesnienj tego nie zauważyłem.
Coś sie dzieje? :/
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 00:44 przez olimpus104, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 23 sty 2014, 14:10

Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 23 sty 2014, 17:23

Korton pisze:Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?
Właśnie nie,funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 23 sty 2014, 18:00

coś nie halo masz. U mnie "Lift" jest dostępny od 0-do ok 80-90km/h, po przekroczeniu tej prędkości gaśnie, by ponownie się aktywować jak zwolnię

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 sty 2014, 01:21

olimpus104 pisze:... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.

Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym ;)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 16:13 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 24 sty 2014, 13:22

FOSS pisze:
olimpus104 pisze:... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.

Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym ;)
Ok,uspokoiłeś mnie .Może ma tęż, na to wpływ ze ostatnio jeżdze na bardzo krótkich odcinkach :D VCDS-nic nie pokazuje,więc spoko i pozdrawiam <hihi>
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 16:13 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 25 sty 2014, 18:38

Jednak nie do końca mogę byc spokjny,zrobiłem pomiary wysokości zawieszenia,od osi koła do krawędzi błotnika i tylne lewe ma 378mm a prawe koło 396 u mnie od strony kierowcy.Siedzi niżej prawie 2 cm
Zawieszenie działa normalnie lift-idzie szybko w górę-dynamik schodzi ładnie w dół,ale zawsze jest różnica 2 cm <hmm> poza tym,dostrzegłem ze te prawe tylne koło jest jakby górną prawą strona bardziej schowane .nie wiem co jest,wczoraj założyłem dystanse przód 15mm tył 20mm więc bardziej przyjrzałem się kołom ,nie wiem czy wcześniej też tak było?

Obrazek Obrazek


Zrobiłem test zawieszenia ' Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 20:51 przez olimpus104, łącznie zmieniany 9 razy.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 sty 2014, 18:44

Jeśli VCDS nie pokazuje błędów, to ja jednak proponowałbym adaptację, tu masz trochę na ten temat: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 25 sty 2014, 19:35

pebo pisze:Jeśli VCDS nie pokazuje błędów, to ja jednak proponowałbym adaptację, tu masz trochę na ten temat: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
błędów nie ma,fakt ale co jest?koło jakby stało inaczej i ta różnica 2cm
miałem zrobic kalibracje ale zobacz fotki z testów czy tak ma byc ze w przednim zawieszeniu jest wieksze cisnienie jak w tylnych?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 sty 2014, 19:49

Ciśnienia masz podane na klapce wlewu paliwa i z tego co pamiętam, to z przodu będzie wyższe ciśnienie, bo ta jest większe obciążenie - silnik i skrzynia, na tył zostaje niewiele. Według mojej skromnej opinii, skoro nadwozie unosi się i opada prawidłowo, to system działa dobrze, tyle że trzeba mu podać odpowiednie wartości odniesienia - od tego jest kalibracja. Tak się zdarza, gdy np. ktoś wymieni amortyzator i nie dokona kalibracji zawieszenia.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 25 sty 2014, 19:57

pebo.miałem namyśli ciśnienie w amortyzorach,widac na fotkach tylne 2,28-przednie 5.86 bara
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 sty 2014, 20:07

Wydaje mi się, że ciśnienie w amorach też będzie inne, ale nie znalazłem nigdzie danych, jakie prawidłowo powinno być.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 sty 2014, 00:01

Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica <hmm>

Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.

Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 26 sty 2014, 00:50

FOSS pisze:Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica <hmm>

Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.

Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.
Foss te dwa zdjęcia wstawiłem zeby pokazac ze tylne koło to które siedzi niżej ,jest też bardziej schowane patrz na fotke po lewej stronie. poza tym dzisiaj te pomiary robiłem w różnych miejscach,parkingi, podłoże raczej równe i uwierz jak nic 2 cm różnicy.
a czy takie powinno byc ciśnienie w amorach jak na moich fotkach? jutro zrobię tą kalibracje ,chyba bardziej nie spier...
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 lut 2014, 12:39

Na równa nawierzchnie to warto jechac na jakaś galerię z parkingiem poziomowym, tam raczej powierzchnia jest równa :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl